Rynek: Obszar Jeziora Bodeńskiego (ze stowarzyszeniami Bodo, Naldo i DING), obszar Frankfurtu (RMV), miasto Fugger w Augsburgu (Stadtwerke Augsburg) i region Rhein-Neckar (VRN) mają od 2014 roku jedną wspólną cechę: należą teraz do 10 miast i regionów, które biorą udział w projektach transportowych Tern z odpowiednimi stowarzyszeniami krajowymi ADFC.
Projekt pilotażowy rozpoczął się w Monachium w kwietniu 2011 r. i miał na celu połączenie dwóch zrównoważonych i przyjaznych dla środowiska środków transportu, roweru i transportu publicznego, w płynny łańcuch mobilności.
Jednak połączenie to nie zawsze było możliwe ze względu na godziny blokowania lub ogólny zakaz zabierania ze sobą osób.
Po udanym starcie w stolicy Bawarii, inne stowarzyszenia transportowe i taryfowe wsparły wspólny projekt w Stuttgarcie, Hamburgu, Bremie, Münster i Karlsruhe.
Ogólnopolskie znaczenie projektu jeszcze bardziej wzrosło dzięki dodatkowym miastom partnerskim. Z Hamburgiem i Monachium, 2 z 3 największych niemieckich miast są już na pokładzie, a także Frankfurt nad Menem jako główny międzynarodowy hub. Zaangażowane stowarzyszenia transportowe dostarczają prawie 3 miliardy pasażerów rocznie. Odpowiada to ponad 30 procentom z prawie 10 miliardów pasażerów w całych Niemczech. W południowych Niemczech zaangażowane są obecnie prawie wszystkie główne regiony – co jest jasne: projekty transportowe rybitwy przybyły do Niemiec, zostały zaakceptowane i pomimo ich stosunkowo krótkiego czasu trwania są już bardzo szeroko rozpowszechnione.
Współpraca została zaproponowana przez grupy regionalne niemieckiego związku kolarskiego ADFC. Pogodziono zalety składanego roweru z legalnymi możliwościami przewozu rowerów w lokalnym transporcie publicznym.
„Połączenie transportu rowerowego i publicznego jest idealne dla obszarów miejskich. Regiony uczestniczące w projekcie roweru składanego już wkraczają na ścieżkę przyszłości”., potwierdza Burkhard Stork, dyrektor generalny ADFC. Poprzez sieć wyspecjalizowanych dealerów w odpowiednich obszarach, Tern oferuje wybrane modele specjalne, które można kupić po ograniczonych preferencyjnych cenach z dodatkowymi usługami. Bezpłatny transport, nawet w godzinach szczytu, jest wyraźnie dozwolony na wszystkich środkach transportu w sieci taryfowej.
Obecnie 10 uczestniczących miast i regionów to tylko wynik przejściowy, ponieważ zostaną dodane inne duże miasta i regiony.
Źródło: inMotion mar
Schreibe einen Kommentar