Przetestuj Bergamont Grandurance Elite: Grandurance jest stałym elementem portfolio Bergamont od kilku lat. Pod tytułem All-Road reloaded producent z St. Pauli promuje swój całkowicie odświeżony model do jazdy po szutrze. Główny nacisk należy położyć na wielofunkcyjną platformę z ramą z włókna węglowego, która reklamuje się wyważoną geometrią, najwyższą swobodą w zakresie opon i niezliczonymi opcjami montażu. Ponadto, zdaniem producenta, dużo uwagi poświęcono projektowi. Przetestowaliśmy Bergamont Grandurance Elite z Shimano GRX.
Bergamont Grandurance Elite chce wywołać niemałe zamieszanie swoim niepowtarzalnym designem i dobrze wyważonymi właściwościami jezdnymi. Właściwie sprzeczność terminologiczna, ale producent wie, jak sobie z tym poradzić. Jeszcze przed pierwszą jazdą próbną, pomalowany na złoto rower z kolorowym widelcem przykuwa wzrok, nie rzucając się zbytnio w oczy, co zapewne wynika również z przyjemnie zakrzywionych kształtów rur. Rodzaj subtelnego przyciągającego wzrok!
Ale nie tylko wizualnie, ale i dane techniczne Grandurance wydają się obiecujące. Dzięki maksymalnemu prześwitowi na opony do 50 mm, podstawowy warunek dobrej zabawy i przygody jest spełniony. Jest to dodatkowo podkreślone przez nieskończone możliwości mocowania, ponieważ daje to możliwość zabrania ze sobą odpowiedniego sprzętu na każdy rodzaj wycieczki bez ograniczeń.
Rower szutrowy na wszystkie trasy
Ale nie tylko na papierze, ale także na torze, Bergamont Grandurance Elite pokazuje, co oznacza termin szutrowy rower terenowy i co ma do zaoferowania. Dzięki kompletnej aktualizacji rama, która błyszczy matowym złotem, ma zrównoważoną geometrię wytrzymałościową na długie wycieczki i wyprawy rowerowe. Ponadto większy prześwit zapewnia więcej miejsca do manewrowania w terenie, a zoptymalizowany kąt skrętu zapewnia większą kontrolę.
Ponieważ jednak wiadomo, że wartości wewnętrzne są ważne, Grandurance Elite również otrzymało wiele pod tym względem. Dzięki wielofunkcyjnemu karbonowi HSC w ramie i widelcu nie tylko poprawiono wagę, ale także poprawiono komfort jazdy. Tutaj skorzystasz, zwłaszcza na bardziej technicznych zjazdach, z chowanej sztycy i nisko zawieszonego tylnego końca, które w połączeniu z dużym prześwitem na opony dają wiele korzyści z raczej powściągliwego roweru. Ponieważ podstawowy charakter Bergamont Graveler jest w większości zrelaksowany i bezpośredni, co jest zauważalne nie tylko w sekcjach technicznych, ale także przez nieco powolne przyspieszenie. Z drugiej strony całość z nawiązką rekompensuje spójność szybkości i płynność działania.
Uwaga fani bikepackingu!
Uwaga bikepackingowi przyjaciele, ponieważ Bergamont jak zwykle pozostaje wierny sobie i chce oferować wysoki stopień elastyczności w życiu codziennym i czasie wolnym. Właśnie z tego powodu istnieje wiele możliwości montażu nosidełek, toreb i uchwytów. W połączeniu z wysokiej jakości 1-biegową grupą osprzętu Shimano GRX oraz kołami i komponentami Syncros nie musisz iść na żadne kompromisy i otrzymujesz rower szutrowy o doskonałym stosunku ceny do osiągów, który nadaje się do różnych zastosowań.
Schreibe einen Kommentar