E-Bike / Urban: Z Bergamont E-Revox Rigid EQ przetestowaliśmy niezwykły e-rower, który zaciera granicę między hardtailem a rowerem miejskim. Pominięcie amortyzowanego widelca jest odważne, ale cieszy w praktycznym zastosowaniu.
Revox jest niewątpliwie jednym z „najdłużej służących” modeli w bogatym portfolio Bergamont. Niegdyś prawdziwy „wyścigowy hardtail” na tor wyścigowy, śruba regulacyjna została teraz obrócona znacznie bardziej w kierunku codziennego użytku - a Revox został oczywiście zelektryfikowany jako E-Revox. Revox z Hamburga ma w swoim programie na ten sezon łącznie jedenaście modeli z silnikami. Poszczególne warianty różnią się nie tylko wyposażeniem i ceną, ale także orientacją. Od sportowego e-hardtaila do użytku w terenie po wygodny rower miejski z pełnym wyposażeniem, całe spektrum jest pokryte, gdzie nowoczesny e-hardtail czuje się jak w domu.
W teście mieliśmy jeden z najwyższej jakości modeli z E-Revox Rigid EQ, a także jedyny wariant wyposażenia, który nie posiada amortyzowanego widelca.
Bergamont E-Revox: Modele
Silnik: Wydajność Boscha
Akku: 500Wh, półzintegrowany
Widelec: Suntour XCR 32
Okrążenie: Shimano Altus 9-biegowy
Cena: € 2.599
Silnik: Boscha CX
Akku: 625 Wh, zintegrowany
Widelec: Suntour XCM 34
Okrążenie: Shimano Deore 11-rzędowa
Cena: € 3.199
Silnik: Boscha CX
Akku: 625 Wh, zintegrowany
Widelec: Suntour XCM 34
Okrążenie: Shimano Deore 11-rzędowa
Cena: € 3.199
Silnik: Boscha CX
Akku: 625 Wh, zintegrowany
Widelec: Suntour XCR 34
Okrążenie: Shimano Deore 12-rzędowa
Cena: € 3.399
Silnik: Boscha CX
Akku: 625 Wh, zintegrowany
Widelec: Suntour XCR 34
Okrążenie: Shimano Deore 12-rzędowa
Cena: € 3.399
Silnik: Wydajność Boscha
Akku: 500Wh, półzintegrowany
Widelec: Suntour NVX30
Okrążenie: Shimano Deore 10-rzędowa
Cena: € 2.799
Silnik: Wydajność Boscha
Akku: 500Wh, półzintegrowany
Widelec: Suntour NVX30
Okrążenie: Shimano Deore 10-rzędowa
Cena: € 2.799
Silnik: Boscha CX
Akku: 625 Wh, zintegrowany
Widelec: Suntour XCR 34
Okrążenie: Shimano Deore 11-rzędowa
Cena: € 3.299
Silnik: Boscha CX
Akku: 625 Wh, zintegrowany
Widelec: Suntour XCR 34
Okrążenie: Shimano Deore 11-rzędowa
Cena: € 3.199
Silnik: Boscha CX
Akku: 625 Wh, zintegrowany
Widelec: Starr
Okrążenie: Shimano XT 11-rzędowa
Cena: € 3.699
Udana koncepcja przestrzeni miejskiej
E-Revox Rigid EQ oparty jest na imponującej wizualnie i technicznie aluminiowej ramie. Po organicznym kształcie i eleganckich liniach można z całą pewnością stwierdzić, że jest to rama karbonowa, szczególnie z daleka.
Sercem motocykla jest silnik Bosch Performance CX. Kompaktowy, mocny i łatwy w utrzymaniu - z maksymalnym momentem obrotowym 85 Nm jest jedną z najmocniejszych jednostek na rynku i jest zasilany akumulatorem 625 Wh w dolnej rurze. Daje to doskonałe zasięgi, które z łatwością powinny wystarczyć do codziennego użytku lub nawet dłuższych wycieczek. Jeśli jednak planujesz dłuższe przejażdżki lub po prostu nie chcesz martwić się o ewentualną pustą baterię, masz również możliwość zamontowania dodatkowej baterii (do 500 Wh) na dolnej rurze. Sterowanie napędem odbywa się za pomocą sprawdzonej jednostki sterującej Purion. Zintegrowany, monochromatyczny wyświetlacz jest czytelny, ale nie pokazuje zbyt wielu informacji.
Ramki do zdjęć | Bergamont E Revox |
widelec amortyzowany | Sztywny widelec BGM MTB |
napęd | Bosch Wydajność CX |
akumulator | Lampa zasilająca Bosch 625 |
wirniki | Alex EXR30 |
opona | Schwalbe Super Motor Performance 27,5 x 2,4" |
przerzutka tylna | Shimano XT M8000 11-rzędowa |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Deore M5100 |
korba | FSA CK-320 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | SHIMANOMT420 |
sztyca | Syncros M3.0 |
siodło | Ergon SM10 e-góra |
trzon | Syncros FL 2.0 |
Lenker | Syncros Hixon 2.0 |
Przekonujące są również wybrane komponenty i osprzęt: mieszanka przerzutek Shimano z tylną przerzutką XT oferuje jedenaście biegów, a dzięki kasecie 11-46 szeroki zakres, nawet na przykład podczas stromych podjazdów. Hamulce 4-tłokowe również pochodzą od Shimano, które wraz z tarczami hamulcowymi o średnicy 180 mm bez problemu zatrzymują rower i rowerzystę o masie ok. 24,5 kg.
Bergamont zasługuje na dodatkową pochwałę za wysokiej jakości części dodatkowe: od oświetlenia, przez błotniki, po chwyty i siodełko: podczas gdy inni producenci często dokonują cięć, St.Paulians konsekwentnie stawiają na jakość, co ogólnie ma niezwykle pozytywny wpływ wpływa na ogólne wrażenie, a także wrażenia z jazdy.
Istnieją dobre powody, dla których nie ma widelca amortyzowanego: e-rower nie tylko wymaga mniej konserwacji - amortyzowany widelec działa niezawodnie przez długi czas tylko wtedy, gdy jest regularnie serwisowany - oszczędzasz także kilkaset gramów wagi. muszą obejść się bez komfortu, zwłaszcza w przypadku wybojów lub nierównej brukowanej ulicy. Bergamont również jest tego świadomy i dlatego wyposażył 27,5-calowe koła Rigid EQ w szczególnie duże opony firmy Schwalbe. Przy odpowiednio wyregulowanym ciśnieniu powietrza te wibracje i małe nierówności można zlikwidować prawie tak skutecznie, jak amortyzowany widelec.
Bergamont E-Revox Rigid EQ w teście wideo
Możesz dowiedzieć się szczegółowo, jak E-Revox Rigid EQ działa w praktyce w naszym filmie testowym. W skrócie: brak amortyzowanego widelca jest prawie całkowicie rekompensowany przez obszerne opony na średnio złym podłożu. Poza tym motocykl cieszy się sportowym, zrównoważonym prowadzeniem i udanym doborem komponentów.
Schreibe einen Kommentar