Kolarstwo: Co roku mała zmiana. Zgodnie z tym mottem skład drużyny dsm-unternehmenich PostNL również tej zimy ulegnie dużym zmianom. Po mieszanym sezonie dyrektorzy sportowi po raz kolejny muszą zaakceptować dużą fluktuację. Czy w 2024 roku naprawdę może być lepiej?
dsm-unternehmenich: Tylko 11 zwycięstw w sezonie 2023
Holenderska drużyna dsm-unternehmenich w sezonie 2023 odniosła zaledwie jedenaście zwycięstw. W odróżnieniu od wielu innych zespołów WorldTour, wiele sukcesów udało się osiągnąć w najwyższej klasie rozgrywkowej. Prawie połowa, a mianowicie 5, świętowała podczas WorldTour. Wszystko zaczęło się już na początku roku Mariusz Mayrhofer. Niemiec pod koniec stycznia zwyciężył w Cadel Evans Great Ocean Road Race, świętując swoje pierwsze zawodowe zwycięstwo w swojej karierze. Włoski Alberta Dainese'a wygrał część Giro d'Italia i Vuelta a Espana. Ponieważ dzięki warunkom pogodowym i ciemnościom pod koniec pierwszego etapu w Hiszpanii, przy odrobinie szczęścia wygrali także drużynową jazdę na czas, dsm-unternehmenich może spodziewać się nawet dwóch zwycięstw etapowych w Tour of Spain. Australijczyk Sama Welsforda uzupełnia listę zwycięstw w ramach WorldTour zwycięstwem etapowym w Renewi Tour. Najbardziej doświadczeni jeźdźcy mogliby zostać sklasyfikowanymi kierowcami Romain Bardet i chłopiec Maksa Poole'a przekonać. Francuz i Brytyjczyk wspólnie osiągnęli kilka miejsc w pierwszej dziesiątce. Jednak wielki hit nie powiódł się.
Wielu młodych kierowców ponownie opuszcza zespół
Z 12 odejściami i 10 dołączeniami zespół dsm-unternehmenich PostNL niekoniecznie musi tej zimy borykać się z większą fluktuacją składu niż inne zespoły. Jeśli jednak przyjrzymy się bliżej transferom, na pewno mamy powody do niepokoju. Holenderska drużyna przegrywa m.in Alberto Dainese, Marius Mayrhofer i Sama Welsforda czyli wszystkich zawodników, którzy odnieśli zwycięstwa etapowe na poziomie WorldTour. Co więcej, oni też przegrywają Andreasa Leknessunda profesjonalista, który nie tylko nosił różową koszulkę przez wiele dni na Giro d’Italia, ale także osiągnął najlepszy wynik w klasyfikacji generalnej Grand Tour, zajmując 8. miejsce. Z tym Marco Brenner, Jonas Hvideberg, Henri Vandenabeele, Lorenzo Milesi i Leona Heinskiego Dodatkowo odchodzi 5 zawodowców, którzy mają maksymalnie 24 lata, saldo transferowe po stronie do przekazania wygląda niezwykle dramatycznie. I nie jest to odosobniony przypadek. Jeśli spojrzymy na ostatnie kilka lat, zobaczymy, że młodzi, aspirujący kolarze raz po raz stają się profesjonalistami WorldTour w dsm, ale potem chcą opuścić zespół.
2024: dsm-unternehmenich PostNL wprowadza 10 nowych
Ze względu na liczne odejścia skład dsm-unternehmenich PostNL wymaga oczywiście odpowiedniego powiększenia. Z Fabio Jakobsena Podpisany zostanie czołowy sprinter, który w 2023 roku nie znalazł swojej zwykłej formy, ale teraz zastąpi wielu sprinterów, którzy zostali zwolnieni w swoim nowym zespole. W pogoni za zwycięstwami scenicznymi mogli go wspierać m.in. pozostali nowicjusze Timo Roosen, Emils Liepins, Bram Welten i Juliusa van den Berga. Osoby powracające są częściej planowane w góry Warren Barguil i Gijs Leemreize, który ma nadzieję na większą swobodę po przejściu z Jumbo – Visma do dsm-unternehmenich PostNL. Obaj Holendrzy wychowali się w zespole ds. rozwoju dsm-unternehmenich Franka van den Broeka i Enzo Leijnse, a także Australijczyk Patryk Eddie. Ogólnie rzecz biorąc, trudno sobie wyobrazić, że w 2024 roku zespół będzie prezentował się równie dobrze lub nawet lepiej niż w zeszłym sezonie. Skład niekoniecznie się odmłodził, ale jednocześnie nie poprawił się. Kierownictwo sportowe musi ufać, że każdy kierowca może osiągnąć swój maksymalny potencjał.
Schreibe einen Kommentar