Test Woom Off Air 4: Hardtail od ekspertów od rowerów dziecięcych jest bardzo dobrze wyposażony i niezbyt ciężki pomimo amortyzowanego widelca. Cieszy również przyjazna dzieciom geometria ramy, która pozwala na rozpoczęcie jazdy w dużo młodszym wieku niż podaje producent.
Specjalista od rowerów dziecięcych Woom oferuje 20-calowy model Woom Off Air 4 w dwóch wersjach: jako sztywny rower oraz z „Air” w nazwie z amortyzowanym widelcem. Ten ostatni waży około kilograma więcej (i kosztuje o 100 euro więcej niż sztywny widelec z włókna węglowego w siostrzanym modelu), ale ostatecznie czyni z roweru w pełni wyposażony MTB - co oczywiście nie zapomina o korzeniach marki. Typową geometrią Woom jest geometria ramy z bardzo wysokim przodem, który prowadzi do wyprostowanej pozycji siedzącej - bardzo dobra rzecz dla dzieci po prostu ze względu na ich mniejsze pole widzenia, ponieważ pozycja siedząca à la Woom zapewnia dobrą widoczność, czy to na szlaku lub w ruchu ulicznym. Jednocześnie dostawca polega na bardzo krótkiej rurze podsiodłowej, dzięki czemu mogą wsiadać również znacznie młodsze dzieci - nie tylko sześciolatki, jak twierdzi Woom. Wysokość siodełka można regulować w zakresie 15 cm, co według producenta odpowiada wzrostowi od 118 do 130 cm. Mniejsze dzieci mogą również jeździć na Woomie, co nie jest idealne, biorąc pod uwagę wysokość suportu nad ziemią i zwis ramy przed siodełkiem.
Woom Off Air 4: Widelec pneumatyczny z rozsądnym skokiem
Oczywiście amortyzowany widelec nie jest bezwzględnie konieczny w dziecięcym rowerze górskim - ale jeśli już, to powinien być podobny do tego w Woom Off Air. Oznacza to widelec z amortyzacją pneumatyczną, ponieważ tylko ten można dostosować do wagi kierowcy, a ponadto reaguje wrażliwie nawet przy niskim obciążeniu. Widelec RST oferuje również funkcję blokady oraz regulowane tłumienie dobicia i odbicia. Przy skoku 60 mm sprężyna jest wystarczająco długa, a widelec nie psuje geometrii ramy.
Lekkie koła bezdętkowe
Typowe Woom to lekkie wykończenie, które można zobaczyć na przykład na kołach - każde zbudowane z 20 szprych i lekkich obręczy bezdętkowych, dzięki czemu można jeździć bez dętek w interesie niższych oporów toczenia i niższej wagi. Opony Schwalbe o szerokości 2,25 cala są również „gotowe do zastosowania bezdętkowego”. Woom używa Rocket Ron, opony do biegów przełajowych o otwartym profilu, która trzyma się miękkiego podłoża i nie zatyka się łatwo błotem. Ale ta opona nie jest idealna na asfalt.
Dziewięciobiegowa dźwignia zmiany biegów jest nieco węższa i ma 11-32 zęby z tyłu; jednak zębatka 28 zapewnia łatwe pedałowanie pod górę. Małym, ale drobnym szczegółem mechanizmu korbowego jest przykręcana aluminiowa osłona łańcucha. Plastikowy pierścień jest często nitowany bezpośrednio do tarczy; jeśli to się zepsuje, wymiana staje się trudna.
W skrócie: Woom Off Air 4
9,3 kg (bez pedałów) / 929 euro / dla dzieci między 118 a 130 cm wzrostu
+ Amortyzowany pneumatycznie widelec z szerokim zakresem regulacji
+ Lekkie koła z opcją bezdętkową
+ Wyprostowana, przyjazna dziecku pozycja siedząca
+ Lekki jak na rower z amortyzowanym widelcem
– Brak opcji montażu z wyjątkiem stojaków parkingowych
Nasz kierowca testowy Alois ma cztery lata i 107 cm wzrostu.
Nowoczesne wyposażenie z szybkozamykaczami
Hamulce tarczowe i osie przelotowe uzupełniają nowoczesny rower górski dla dzieci; Linka przerzutki i przewód hamulcowy biegną pod kanciastą rurą dolną, gdzie są bezpiecznie utrzymywane przez przykręcane prowadnice. Instalacja uchwytu na butelkę nie jest przewidziana; do ramy nie można również przymocować błotników ani bagażników. Stopkę parkingową można jednak przykręcić – dobrze, bo inaczej szlachetny rower po prostu w pewnym momencie upadnie, zamiast być ostrożnie zaparkowany.
Ważący 9,3 kilograma Woom znajduje się w górnym środkowym zakresie pod względem wagi; jeśli jest zamówiony ze sztywnym widelcem z włókna węglowego, jest oczywiście dość lekki i waży około 8,3 kg. Cena – 929 euro z widelcem amortyzowanym, 829 euro bez – jest zdecydowanie adekwatna do wysokiej jakości sprzętu.
Schreibe einen Kommentar