Rower testowy / górski – Bulls Aminga 1: Podstawowy rower górski, który mieści się zaledwie w trzycyfrowym zakresie, zaskakuje łatwym w obsłudze układem przełożeń 1×10. Czy to krok wstecz w stosunku do zeszłorocznego modelu z dwukrotnie większą liczbą biegów? Raczej nie, jak się okazuje – a schludnie wyglądający terenowiec ma też kilka innych zalet
Im więcej przełożeń, tym lepiej - ten sposób myślenia jest powszechny w rowerach od dziesięcioleci i oczywiście w rowerach górskich. Z potrójnym łańcuchem i sześcioma do dziesięciu zębatkami z tyłu można było pokazać imponujące liczby, chociaż biegi od 18 do 30 nigdy tak naprawdę nie odpowiadały tak wielu różnym tłumaczeniom: niektóre biegi pojawiały się dwukrotnie, a innych nie można było zmienić, ponieważ łańcuch był zbyt skrzywiony. Ponadto przekładnia z trzema tarczami była i jest raczej kłopotliwa w użyciu i niezbyt przyjazna dla początkujących.
Bulls Aminga 1: Dziesięć dań za mniej niż 1.000 euro
Z tych wszystkich powodów 1x bieg można znaleźć we wszystkich lepszych MTB dzisiaj, co oznacza zębatkę i obecnie do dwunastu zębatek na piaście tylnego koła. Podwójne i potrójne tarcze można teraz znaleźć tylko w bardzo tanich modelach, co w Bulls oznacza: w rowerach poniżej 900 euro. Ponieważ na rok modelowy 2023 marka sportowa z Kolonii zmieniła specyfikacje niektórych modeli. Męski rower górski Bulls Copperhead 1 i jego damski odpowiednik Bulls Aminga 1, oba w cenie detalicznej 999,95 euro, są teraz dostępne z 2-biegową przerzutką zamiast 10xXNUMX-biegowej. To zmniejszenie o połowę nasuwa pytanie: przewaga czy regres?
Przede wszystkim inne cechy Amingi: dzięki zrównoważonej geometrii ten rower górski do przełajów można uznać za idealny wszechstronny pojazd terenowy. Przy 100 mm skoku widelec ma dużo rezerwy, a pozycja siedząca jest wygodniejsza niż podczas wyścigów. Jeśli chcesz wybrać się na sportowe wycieczki terenowe, Aminga jest dobrym wyborem, dopóki nie pojawi się lepiej wyposażony model, gdy Twoja pasja do jazdy na rowerze wzrośnie. Rower, który jest dostępny z dwoma różnymi rozmiarami kół – 29 i 27,5 cala – jest oczywiście wyposażony w hamulce tarczowe, a lampki akumulatorowe MonkeyLink można również wpiąć w zacisk siodełka i mostek – rower nadaje się również do codziennego użytku. Kształt ramy jest żeński (nie ma czegoś takiego jak przejście); drugi wariant kolorystyczny to fuksja.
Wyższy komfort zmiany biegów, prawie żadnych strat
Ale wracając do biegów – posiadanie dziesięciu zamiast 20 biegów nie brzmi jak postęp techniczny, prawda? Jeśli porównać poszczególne przełożenia obu skrzyń, sprawa jest jasna: Aminga 2023 w porównaniu do modelu 2×10 nie ma dwóch biegów – nadbiegu i górskiego. Ponadto przełożenie na dziesięciobiegowym kole jest nieco grubsze, ponieważ nie ma stopnia pośredniego. Jednak okaże się, czy ma to negatywny wpływ w praktyce; różnica nie powinna być zbyt duża. Ponieważ przekładnia nadal oferuje superlekki górski bieg, dzięki któremu można z łatwością pedałować nawet na dwucyfrowych wzniesieniach; rower wyścigowy i tak nie musi mieć długiego, wysokiego biegu na MTB.
Z drugiej strony przekładnia 1×10 jest oczywiście znacznie wygodniejsza w zmianie przełożeń – przekrzywienie łańcucha nie stanowi problemu i nie trzeba się martwić o odpowiedni moment na użycie przedniej przerzutki. Na marginesie mały „ciekawostka”: gdyby Aminga była wyposażona w 10-biegową zębatkę z 51-2 zębami, zakres przełożeń byłby prawie identyczny jak w modelu 10×200 – odpowiedni zestaw modernizacyjny ( przerzutka tylna, kaseta, łańcuch, manetka) kosztuje około XNUMX euro.
Pierścionek z łańcuchem: również optycznie lepszy
I wreszcie, rezygnacja z wielu tarcz również korzystnie wpływa na wygląd Amingi - bez przedniej przerzutki i manetki po lewej stronie kierownicy wygląda schludnie i "czysto", zwłaszcza że Bulls ma już przewód hamulcowy i linkę przerzutki w dolnej rurze w ten przedział cenowy. Jest to również bardziej znane z droższych motocykli.
I tak Aminga 1 – czy to z większymi dziewiątkami, czy z nieco bardziej zwinnymi 27,5-calowymi kołami – to dobra propozycja dla wszystkich, którzy chcą bezstresowo i umiarkowanie sportowo jeździć po górach. Pięknie wykonana aluminiowa rama może być tak popularna, że modernizacja taka jak opisana (lub widelec z zawieszeniem pneumatycznym) jest zdecydowanie zalecana po okresie użytkowania - więc nie możesz się pomylić z niedrogimi Bullami!
Schreibe einen Kommentar