Bike Build Story + loteria: „Thok MIG Dream Kit” jako wymarzona konstrukcja Shimano. Tutaj możesz dowiedzieć się wszystkiego o zainstalowanych komponentach i dlaczego zostały wybrane. Przedstawiamy gotowy rower. Ekscytujące, nie tylko dla każdego, kto chce zbudować indywidualny E-MTB!
Zbudowaliśmy niestandardowy e-rower górski, który zostanie rozlosowany po teście. Link do loterii znajdziecie na dole. Rowery elektryczne to w większości standardowe rowery, tj. bardziej „z kołka”. Nie w tym przypadku! Co zamontowaliśmy, dlaczego wybraliśmy te części i co o tym pomyśleliśmy, dowiecie się z poniższego artykułu.
Rama jak serce - The Thok MIG Dream Kit
W każdym rowerze nacisk kładziony jest przede wszystkim na ramę. W dużej mierze decyduje o obszarze zastosowania, a także o tym, które części mają sens. To nie przypadek, że wybraliśmy Thoka. Producent jako jeden z nielicznych oferuje swoje ramy jako zestaw do samodzielnego montażu. Zwykle działa to w ten sposób: szukasz dealera Thok, który dostaje ramę i pilnuje jej, aby powstał działający, kompletny rower. W końcu e-rower, a właściwie powinniśmy mówić o pedeleku, to produkt, który musi spełniać normy DIN i tzw. „Dyrektywę Maszynową”. Producent musi mieć nawet homologowane speed pedeleki, czyli szybkie e-rowery. Homologacja, procedura homologacji w celu dopuszczenia do obrotu nowych typów pojazdów silnikowych, układów i komponentów, jest poza tym bardziej znana z samochodów i motocykli. Na szczęście nasza konfiguracja nie jest aż tak skomplikowana. Thok jest jednak świadomy odpowiedzialności za własny produkt i przedstawia jasne specyfikacje, które nawiasem mówiąc, mają również sens. Chodzi na przykład o prześwity opon i rozmiary tarcz hamulcowych.
Oczywiście zastosowaliśmy się do wytycznych i odpowiednio je uwzględniliśmy. Niektóre części były dostarczane z ramą. Po części wynikają one z warunków strukturalnych i można je prześledzić wstecz do decyzji, które Thok podjął podczas rozwoju. Inne części są po prostu częścią pakietu, który klient otrzymuje wraz z zestawem Thok MIG Dream Kit. Teoretycznie byłyby one zmienne.
Zacznijmy więc od ramy: to aluminiowa rama z serii 6061 T4 lub 6061 T6. Powszechną praktyką jest nazewnictwo stopów aluminium bez możliwości lepszego ich zrozumienia. Nie mogę tu zastąpić kursu metalurgii, ale chciałbym zaznaczyć, że jedną z zalet tego rodzaju aluminium jest to, że można je przetwarzać w szczególnie wszechstronny sposób. Dotyczy to również ramy Thok MIG. stosowane są części frezowane, części kute i rury. Te ostatnie są częściowo cieniowane, tzn. mają różną grubość ścianek, a częściowo hydroformowane. Hydroformowanie to odkształcanie rur lub profili za pomocą ciśnienia hydraulicznego w formie. Tylny koniec jest resorowany za pomocą sprawdzonego układu zawieszenia z czterema drążkami. Tylne koło porusza się po wirtualnej ścieżce wzniesienia koła, która jest określona przez cztery punkty obrotu. Dostępne jest 140 milimetrów skoku sprężyny.
Z tyłu jest oczywiście oś przelotowa Boost i mocowanie zacisku hamulca, więc adapter hamulca nie jest wymagany. Rura podsiodłowa jest ciągła, więc istnieje przyzwoity zakres regulacji sztycy, a sterowanie sztycą teleskopową jest łatwe do przenoszenia. Stery mają ZS, czyli zero stack, zintegrowane panewki łożysk dla stożkowej rury sterowej, czyli tapered.thok opiera się na silniku shimno EP8 do MIG, do którego oczywiście jest odpowiednie mocowanie w ramie. Thok nie chowa akumulatora w dolnej rurze, ale umieszcza go pod dolną rurą, dobrze chroniony dużą ilością odpornego na uderzenia plastiku. Naprawdę to lubię. To nie tylko pozwala motocyklowi mieć nisko położony środek ciężkości, ale także bardzo łatwo dostać się do wymiany akumulatora. Poza tym „standardowa bateria” jest znacznie tańsza w zakupie niż jakiekolwiek rozwiązania specjalne. Wizualnie jest to z pewnością niezwykłe, ale technicznie jest bardzo dobrze zrealizowane. Zamknięcie pokrywy akumulatora jest znane ze sportów motorowych i jest ukrytym nawiązaniem do części ekipy Thok, która już wąchała benzynę w Ducati. Karbonowa ochrona pod silnikiem również przypomina wyścigi, naprawdę ładnie rozwiązana.
W zestawie wiele części - Thok MIG Dream Kit
Oprócz ramy, akumulatora i silnika zestaw zawiera różne inne elementy. Z jednej strony mamy podwozie Öhlinsa, którym zajmiemy się osobno. Ale w zestawie znajdują się również stery, korby i zębatka FSA, oś przelotowa, zacisk siodełka, mostek, sterownik silnika i wyświetlacz. W zestawie znajduje się również prowadnica łańcucha, chwyty kierownicy i siodełko.
Kompletna specyfikacja Shimano - wersja Thok MIG
Silnik pochodzi od Shimano, jest to znany i sprawdzony EP8. Ponieważ Shimano wielokrotnie podkreśla, że wszystkie własne podzespoły są do siebie optymalnie dopasowane, a całość wydaje się wtedy spójna, zdecydowaliśmy się na kompletny układ napędowy Shimano. Samego silnika nie trzeba szczegółowo wyjaśniać, wszystko co trzeba wiedzieć można znaleźć tutaj:
Aby uzyskać „efekt bling bling”, przykręciliśmy do thok elegancką tylną przerzutkę XTR. Najwyższy model tylnej przerzutki sprawia, że motocykl jest jeszcze bardziej indywidualny, a także emanuje szlachetnością. Oczywiście zmienia 12 biegów z szerokim zakresem przełożeń, stawiamy na 10-51 zębów. Dostępna była kaseta Deore i łańcuch SLX, które dzięki manetce XT wykonują swoją pracę bardzo niezawodnie. Miło jest widzieć, że ta mieszanka komponentów również idzie naprawdę dobrze, ale jeśli poprosisz o rekomendację, zawsze zalecamy sortowanie części z grupy. Sytuacja w zakresie dostaw również stopniowo się poprawia i trzeba iść na mniej kompromisów.
Pająk i łańcuszek były dostarczane z zestawem ramek. Ponieważ Thok polega na FSA. Zainstalowaliśmy części i nie zamówiliśmy dodatkowych części Shimano. Nie ma powodów do narzekań, nie znajdziemy zauważalnej różnicy w działaniu. Mamy więc mocny silnik, bardzo łatwy w dozowaniu i niezawodny oraz świetny system przekładni z 12 biegami, szeroko rozłożonymi, aby być przygotowanym na każdą ewentualność. Brakuje oczywiście odpowiednika, który doprowadzi nas do bezpiecznego zatrzymania. Konstrukcja powinna być bardzo funkcjonalna, więc podjęto naprawdę „bezsensowną” decyzję: w rowerze zamontowano czterotłokowe hamulce Shimano XT. Jeden z kolegów jeździ nawet na częściach na rowerze DH i jest naprawdę zadowolony. Części są bardzo niezawodne, niezbyt ciężkie, hamulce są naprawdę dobre i nie rujnują całkowicie budżetu. Zaletą jest fakt, że dźwignię zmiany biegów można zamontować na prawej dźwigni hamulca bez dodatkowego zacisku zgodnie ze standardem I-Spec.
Nasz rower dobrze pcha, zmienia biegi, hamuje... Jednak ruch zaczyna się dopiero wtedy, gdy założymy go na koła. Tutaj również udało nam się sięgnąć do półek w Shimano. Koła XT, a dokładniej koła WH-M8120, mają szerokość obręczy 30 i są dostępne pojedynczo lub jako zestaw mulletów. Oczywiście są osie Boost, wolnobieg MicroSpline i mocowania Centerlock do tarcz hamulcowych.
Zbudowaliśmy koła bezdętkowe. Do kół dołączona jest taśma do opon bezdętkowych i zawór bezdętkowy. Felgi są spawane. Zastosowano klasyczne szprychy J-bend, które są solidne i łatwe do wymiany. Aby zaoszczędzić na wadze, Shimano polega na cieniowanych szprychach o średnicy 2,0 - 1,8 - 2,0 milimetrów. Łożyska stożkowe typowe dla Shimano są również trwałe i łatwe w utrzymaniu.
Öhlins, Pro, Michelin i gadżety - ostatnie części do Thok MIG Dream Kit
Prawdziwym elementem Miga przyciągającym wzrok jest rama Öhlins, dostarczana z ramą bezpośrednio od Thoka i składająca się z widelca RXT 36 M2 29 o skoku 150 milimetrów i 140-milimetrowego tylnego końca kontrolowanego przez amortyzator TTX1. Moglibyśmy teraz dużo mówić o podwoziu, ale zostawimy to na próbę.
Robi się ekscytująco, jeśli chodzi o wybór opon. W końcu opony, na których toczy się rower, w dużej mierze decydują o właściwościach jezdnych. Dużo obracającej się masy zapewnia płynność, ale kosztuje zwrotność. Ponieważ mamy tendencję do utrzymywania e-roweru górskiego na przeszkodzie, a nie wokół niej, zdecydowaliśmy się na bardzo solidne opony, które obiecują nie tylko dobrą przyczepność, ale także bardzo dobrą ochronę przed przebiciem. Michelin Wild Enduro o szerokości 2.4 dobrze pasuje do E-All-Mountain. 29 cali z przodu i 27,5 cala z tyłu. Michelin naprawdę robi tu różnicę i nie tylko zmienia profil, w zależności od zastosowania z przodu lub z tyłu, osnowa i mieszanka gumowa są również różne. Każda z opon waży nieco ponad kilogram, co wciąż jest rozsądne i wzmacnia wrażenie, że przebitych miejsc nie trzeba będzie zbyt często naprawiać.
Łodyga była. Dostarczany z rowerem zaciska kierownicę marki Pro, która jest dość szeroka i wykonana z włókna węglowego. Ta ostatnia nie tylko pomaga zachować zazdrosne spojrzenia ze strony policji stylowej w lodziarni, ale także oszczędza trochę wagi. Szerokość kierownicy, pełne 800 milimetrów, zapewnia, że Thok jest łatwy do kontrolowania.
Ale Thok idzie o krok lepiej! Kto tego nie zna, na każdej imprezie ktoś pyta: „Masz naklejki?” Thok nie jest garbaty! Do roweru jest całe pudełko upominków, zawierające oczywiście naklejki, ale także kubek, multitool, bidon z uchwytem, kółko do kluczy i zapasowy wieszak na przerzutkę.
Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat zestawu ramy Thok do samodzielnego montażu, istnieją również różne warianty kolorystyczne oraz Enduro TK01, znajdziesz je tutaj: www.thokbikes.com
Thok MIG Dream Build - gotowy rower
Po prostu pozwolimy, aby zdjęcia przemówiły tutaj. Test roweru nastąpi niezwłocznie, a na dole znajdziesz link do loterii.
Zgodnie z obietnicą, oto link do losowania:
Schreibe einen Kommentar