Test Bulls Grinder 1: Opierając się na geometrii szlachetnej maczety Trail, firma Bulls stworzyła aluminiowy Graveller, który jest dostępny w wielu różnych modelach. Nawet najtańsza wersja zdecydowanie może się podobać.
Geometria karbonowego roweru szutrowego Bulls Trail Machete została opracowana z wielkim wysiłkiem i można już teraz przypuszczać, że marka słono płaci za poręczne, innowacyjne zawieszenie szlachetnymi modelami karbonowymi. Ale firma z Kolonii stosuje inne podejście: oprócz karbonowych Gravelerów ze średniego i wyższego przedziału cenowego, Bulls oferuje również aluminiowe rowery z serii Grinder, w tym Bulls Grinder 1. I przejmują geometrię maczeta jeden do jednego.
Oczka na paski na górnej rurze
Nowy rower szutrowy można łatwo odróżnić od starej szlifierki, która jest kontynuowana równolegle: pod górną rurą znajdują się cztery gwintowane otwory na pasek napinający, wsporniki siodełka biegną pod górną rurą do rury podsiodłowej oraz wszystkie kable i przewody są poprowadzone przez otwór w dolnej rurze do ramy.
Oczywiście rama Grinder drugiej generacji jest również dobrze wyposażona w opcje mocowania: można przymocować błotniki, różne uchwyty na butelki, mocowania widelca, torbę na górną rurę i bagażnik, a sam Bulls korzysta z tych opcji w różnych w pełni wyposażonych modelach. Typowe dla marki są również gniazda na specjalne lampki akumulatorowe, a także uchwyt na smartfon na łodydze i magnetyczny uchwyt na butelkę.
Udane układanie pociągu
Fakt, że linki przerzutki i hamulca biegną całkowicie przez dolną rurę tylnego trójkąta, również nie jest normalny w przypadku aluminiowego roweru szutrowego - zwłaszcza nie w przypadku takiego, który jest oferowany za stosunkowo niewielkie pieniądze. Najtańsza szlifierka kosztuje 1.299 euro, więc jest całkiem przystępna dla początkujących szutrowców, chociaż od wyposażenia nie należy oczekiwać zbyt wiele: z Shimano Claris 2×8 i mechanicznymi hamulcami tarczowymi montowane są dość proste części; proste 28-ramienne koła są mocowane w klasyczny sposób za pomocą szybkozamykaczy zamiast osi przelotowych.
Bulls Grinder 1 – Funkcje uwzględniające budżet
Jednak to wszystko nie umniejsza funkcjonalności. Nowoczesne dźwignie zmiany biegów są łatwe w trzymaniu, manewry hamowania i zmiany biegów są bezpieczne i precyzyjne. Z 46/34 zębami z przodu i ośmiobiegową kasetą 11-34 zakres przełożeń jest duży, a gradacja z konieczności dość gruba. Wadą niedrogiego roweru szutrowego jest to, że waży dobre 12,5 kilograma - co czyni go około 50% cięższym niż niektóre lekkie rowery, ale oczywiście kosztuje tylko ułamek takiego roweru. Oczywiście, jeśli zainwestujesz kilkaset euro, możesz już zaoszczędzić cały kilogram na kołach.
Kompaktowa pozycja siedząca z minimalną różnicą wysokości między siodełkiem a kierownicą jest przyjemna - nawet początkujący czują się na tym rowerze bezpiecznie. Dzięki krótkiemu mostkowi i luźnemu kątowi skrętu, Bulls znajduje złoty środek pomiędzy zwrotnością a bezpieczną stabilnością na prostej. Aluminiowa sztyca, która nie jest przesunięta do tyłu i stroma rura podsiodłowa zapewniają komfort.
Proste opony terenowe Schwalbe nie toczą się tak gładko jak obecne bezdętkowe opony szutrowe; przejście na modele takie jak G-One Allround znacznie poprawiłoby wydajność niedrogiego Gravellera. W każdym razie jest to rower, który nadaje się do późniejszych ulepszeń, ponieważ aluminiowa rama i widelec są super stabilne i powinny wytrzymać lata. Więc jeśli odkryjesz swoją pasję do szutrów na Grinderze 1, niekoniecznie musisz się denerwować, że nie zacząłeś dalej. Wreszcie, Bulls to niedrogi rower na wyprawy lub wycieczki, który można wyposażyć w osprzęt według własnego gustu. Do tego jest wystarczająco wytrzymały.
WEB: byki.de
Schreibe einen Kommentar