Test Kettler Scinto Sport 2.0: Nie spodziewałbyś się roweru szutrowego od pioniera aluminiowej ramy. Ale jako wszechstronny rower do codziennego użytku z wyścigową kierownicą i kompaktową pozycją siedzącą, Kettler Scinto jest dość interesujący i praktyczny - nie tylko dla młodych rodziców, którym szczególnie spodoba się zintegrowany hak holowniczy.
Kierownice wyścigowe przez dziesięciolecia pozostawały w swojej sportowej niszy. Rowerów codziennego użytku ze wspornikiem brakowało i nie bez powodu: zajęło wieczność, zanim uchwyty hamulców wyścigowych stały się w miarę ergonomiczne, a następnie trzeba było opracować nową geometrię ramy, która umożliwiłaby bardziej wyprostowaną pozycję siedzącą. I wreszcie, potrzebne były hamulce tarczowe, które umożliwiły nowoczesną skuteczność hamowania i szersze opony.
Kettler Scinto - rower szutrowy dla codziennych rowerzystów
Wszystko to doprowadziło do powstania roweru szutrowego, który jest obecnie używany również przez wielu kolarzy w życiu codziennym – czy to jako randonner z pełnym wyposażeniem, czy sportowy z plecakiem zamiast bagażnika i lampkami na akumulator. W tym miejscu pojawia się problem, ponieważ wielu Gravellerów nadal ma bardzo sportowy krój, a nie każdy lubi rozciągniętą pozycję siedzącą z niską kierownicą. Ale dzięki Scinto Sport 2.0 Kettler wprowadza do gry alternatywę, która jest znacznie bardziej odpowiednia do codziennego użytku i jest skierowana do rowerzystów, którzy być może wcześniej nie koncentrowali się na rowerze szutrowym.
Firma, która kiedyś stworzyła pierwszą produkcyjną aluminiową ramę, a przez pewien czas oferowała także rowery wyścigowe, specjalizuje się przede wszystkim w rowerach codziennego użytku; Wraz z Scinto dostępny jest teraz rower z kierownicą typu drop bar, który wydaje się być stworzony z myślą o szybkich postępach między przedszkolem, pracą i wypoczynkiem. Zamontowany jest adapter sprzęgający, który jest dostosowany do przyczepek dziecięcych oferowanych przez Kettler i powinien zadowolić sportowych rodziców; tutaj można również przymocować stojak boczny.
Kettler Scinto: Rower szutrowy z zaczepem do przyczepy
W ramie znajduje się również łącznie 17 gwintowanych wkładek plus po dwie na każdym z tylnych haków, po trzy na każdej goleni widelca i jeszcze pięć na widelcu - na różne uchwyty na butelki, mocowania bagażu, błotniki, przednie światło, a nawet pasek na rurze górnej, pod którą można włożyć kurtkę, np. zacięcie. Widelec jest również przygotowany do przeciągnięcia linki dynama, a pod logo na główce ramy znajdują się dwa duże gwinty na przedni bagażnik. Oznacza to, że Kettler można wyposażyć w dodatki, które dopasują się do osobistych potrzeb; daje to również producentowi możliwość oferowania w pełni wyposażonych wersji Scinto.
Wygodna pozycja siedząca
Przewód hamulca i linka przerzutki biegną przez mostek do główki ramy, ale można je również poprowadzić do dolnej rury. Z krótkim mostkiem i szeroką kierownicą Kettlerem można sterować łatwo i bezpiecznie; Shimano GRX 810 z przełożeniem 1×11 jest bardzo łatwy w obsłudze - nie ma miejsca na strach przed kontaktem, nawet jeśli nigdy nie siedziało się na rowerze wyścigowym. Waga około 10,5 kilograma bez pedałów będzie wydawać się bardzo niska zwykłym rowerzystom i nie będzie niewygodna nawet dla doświadczonych szutrowców podczas jazdy. I podczas gdy ci pierwsi mogą po raz pierwszy przekonać się, ile frajdy może dawać jazda na rowerze sportowym odpowiednim do codziennego użytku, drudzy będą szczęśliwi, mogąc przenieść swoje kolarskie hobby do codziennego życia dzięki Scinto.
Czy Kettler Scinto to nowy typ roweru szutrowego?
Opisanie Kettler jako nowego typu roweru szutrowego może posunąć się za daleko, ale w swoim skupieniu na codziennym użytkowaniu jest bardzo wyjątkowy i wymyka się bezpośredniemu porównaniu z innymi koncepcjami. To też nie jest złe, ponieważ rower jest dość drogi jak na oferowaną technologię. Ale przynajmniej nadrabia cenę dużą wszechstronnością.
Schreibe einen Kommentar