Przetestuj Bombtrack Hook EXT: Bombowiec z szerokimi oponami jest idealny na nierówny teren i powinien spodobać się przede wszystkim fanom szutrów, którzy mają korzenie w kolarstwie górskim. Hook EXT może być również używany jako rower codzienny i turystyczny.
Kiedy Bombtrack NRW Cross Cup, który obecnie składa się z dziewięciu wyścigów, odbywa się w miesiącach zimowych, wszystko u producenta motocykli kręci się wokół sportów przełajowych. Oczywiście zimna, mokra pora roku jest również idealna na gravel, zwłaszcza jeśli robisz to na rowerze, który nie musi obawiać się trudnego terenu i błotnistego podłoża. Jednym z nich jest Bombtrack Hook EXT.
Duża przyczepność i trakcja dzięki oponom 650B
EXT to najbardziej ekstremalny rower w swojej rodzinie modeli.Podczas gdy Hook EXT C, jako lekki model z włókna węglowego, jest bardziej nastawiony na prędkość, a EXT Ti przemawia do koneserów elegancką tytanową ramą, EXT to rower szutrowy dla szorstkie rzeczy. Gdzie indziej można znaleźć kompletny rower z fabrycznie montowanymi oponami 50B o szerokości ponad 650 mm? EXT wygląda dość filigranowo w częściach, ale jego rama jest Jak to często bywa w przypadku Bomtracka, wykonanego ze stali - solidny Columbus Cromor ze stożkową główką ramy i powiększoną dolną rurą, w połączeniu z szerokim widelcem full carbon. Jasne jest, w jakim celu to wszystko ma na celu: EXT został stworzony do trudnego terenu i jest prawie „lekkim rowerem górskim”.
Sporty terenowe, bikepacking czy codzienność
Chociaż to tylko jeden aspekt: drugi wyraża się w niezliczonych gwintowanych wkładkach i opcjach mocowania, dzięki którym EXT można rozszerzyć do roweru turystycznego, turystycznego lub codziennego. Obejmuje to aż dwie różne opcje mocowania bagażnika - w przypadku wąskiego bagażnika à la Tubus Fly rura jest specjalnie mocowana do środkowego wspornika mocującego.
Oczywiście można zamontować trzy uchwyty na butelki, a także błotniki, uchwyty na bagaż na widelec i torbę na górną rurę; Linkę dynama można poprowadzić przez ramę i widelec. Przewód hamulca i linka przerzutki są trzymane na dolnej rurze za pomocą solidnych aluminiowych zacisków, a Bombtrack wykorzystuje zewnętrzne stery i mufę suportu T-47. To ostatnie może dziwić na stalowej ramie, biorąc pod uwagę, że wielu głównych producentów wraca do przykręcanych suportów BSA. Oczywiście szerokie nadwozie ułatwia stworzenie przestrzeni między tylnymi rurami tylnego trójkąta, która jest potrzebna na dwucalowe opony.
Zestaw kołowy MTB i geometria all-road
Geometria Hook EXT jest znacznie mniej zorientowana na MTB niż w wielu innych rowerach szutrowych: kąt skrętu jest stromy, rozstaw osi jest dość wąski i wynosi 1.040 mm w rozmiarze ramy L; tylne widełki są również dość krótkie i mają 425 mm. Umiarkowany zasięg w połączeniu z dość krótką łodygą zapewnia przyjemną zwartą pozycję siedzącą.
Fakt, że motocykl nie sprawia wrażenia zbyt zwrotnego, wynika oczywiście przede wszystkim z dość ciężkich kół z powodu szerokich opon; Jednak to właśnie silnik 2.0 sprawia, że koncepcja ta jest tak atrakcyjna podczas jazdy. Dzięki Hook EXT możesz przewrócić prawie wszystko, co stanie Ci na drodze; przy lekko obniżonym ciśnieniu w oponach trakcja i przyczepność są bardzo dobre. Trzeba tylko przyzwyczaić się do tego, że w pewnym momencie gruby WTB Ranger wydaje się dużo bardziej gąbczasty niż typowa opona Gravel 40 z 2 barami. Ale możesz też do woli pluskać się w błotnistych kałużach dzięki szerokim oponom, gładkim żelaznym kamienistym ścieżkom i jechać po luźnej glebie z optymalną przyczepnością. Kogo obchodzi, że takie wycieczki są bardziej płynne niż superszybkie?
Przygotowany do droppera
Jeśli używasz Hook EXT jako „światła roweru górskiego”, możesz nawet zamontować sztycę regulowaną - jest tam wyjście na linkę. Co zwraca twoją uwagę z powrotem na linki poprowadzone pod dolną rurą – czy nie byłoby możliwe poprowadzenie ich wewnętrznie, przynajmniej w dolnej rurze?
SRAM Rival 1×11 z szeroką gradacją
Bomtrack wyposaża HOOK EXT w SRAM Rival 1×11 iw 11-42 wybiera najszerszą kasetę z solidnej, dobrze działającej grupy. Dzięki 40-stopniowemu pierścieniowi aluminiowej korby możesz prawie uzyskać redukcję przełożeń; mniejsza tarcza może bardziej pasować do charakteru EXT, ponieważ w ten sposób możesz płynniej pokonywać strome szlaki. Nie ma problemu - Bombtrack-Vertrieb Traffic Distribution ma również 32, 36 i 38 w asortymencie.
Dostępny również jako zestaw ramek
W każdym razie Bombtrack oferuje wszystkie zestawy ramek do samodzielnego montażu, które nie są nawet drogie. Niezależnie od tego, czy jest to przekonująca konfiguracja standardowa, czy budowany indywidualnie, Hook EXT to naprawdę zabawna maszyna terenowa, która nadaje się na szlaki tak samo, jak kilka innych rowerów szutrowych, a także oferuje wystarczająco dużo opcji mocowania do użytku jako rower turystyczny lub na co dzień. Wreszcie, istnieje oczywiście możliwość zamontowania 28-calowych kół z nieco węższymi oponami. Hook EXT szybko stanie się prawie o kilogram lżejszy i prawdopodobnie łatwiejszy w obsłudze. W każdym razie należy zaznaczyć, że jedenaście kilogramów roweru nie rzuca się zbytnio w oczy. W wyścigach Bombtrack NRW Cross Cup chciałoby się jednak ścigać lżejszym motocyklem od specjalistów od off-roadu.
Schreibe einen Kommentar