Zestaw kołowy Vision Team Aero Gravel i23 w teście: Aluminiowy zestaw kołowy jest w swoim żywiole, w którym solidność ma pierwszeństwo przed wagą. Cieszy profil obręczy dostosowany do szerokich opon bezdętkowych, wysoka sztywność i przyjemne właściwości jezdne. Prosta konstrukcja przemawia za niskimi kosztami konserwacji i długoterminowym zaopatrzeniem w części zamienne.
Każdy, kto myślał, że rowery szutrowe będą trochę bardziej przyziemne niż rowery wyścigowe, byłby w błędzie: nawet w przypadku szerokich opon wyścigowych branża toczy wiele bitew materiałowych z superlekkimi ramami, drogimi częściami i najlepszymi materiałami . I od czasu do czasu zastanawiasz się, czy cały ten miły materiał poradzi sobie z warunkami panującymi w prawdziwym szutrowym świecie - gdzie żwir uderza o dolną rurę, gdzie obręcze ocierają się o postrzępione skały, a wyboje na torze falują przez rower i rowerzystę ( -w) polowanie.
Stabilność zamiast lekkiego luksusu
Każdy, kto myśli podobnie, ceni solidność bardziej niż luksus i nie daje się zwieść każdej obietnicy lekkiej konstrukcji - a także obecnie szuka zestawu kołowego - powinien przyjrzeć się temu, co ma do zaoferowania Vision. Firma wywodząca się z triathlonu potrafi oczywiście być też lekka i aerodynamiczna, co oczywiście nie musi oznaczać „czterocyfrowej” jeśli chodzi o koła. Ale ludzie nie mają też nic przeciwko modelom, które wyglądają na nieco prostsze, a Vision Team Aero Gravel i23 jest jednym z nich. Kluczowe dane: 379 euro, czyli dolna granica klasy średniej, waga około 1.900 gramów, czyli górna granica skali. Brzmi to zachęcająco, ponieważ nieco cięższe koła są zwykle nieco bardziej stabilne - i jest to równie istotne w przypadku wycieczek z bagażem, jak i na nierównym terenie, gdzie przebicie może spowodować wgniecenie kołnierza obręczy, jeśli jest on zbyt delikatny.
Niezawodność to podstawa
A poza tym: nie ma znaczenia, jakim rowerem jeździsz, często nie liczy się kilkaset gramów, ale niezawodność; a świadomość, że nie musisz oszczędzać na swoim materiale, jest również dobrym uczuciem. Ale oczywiście technologia musi być odpowiednia, a w przypadku Aero Gravel i23 wiele na to wygląda: Pół-aerodynamiczna obręcz o wysokości 30 mm ma aż 23 mm szerokości po wewnętrznej stronie i dlatego idealnie nadaje się do szerokich opon. przystosowane do montażu bezdętkowego. To wszystko, co nas interesuje, bo jeśli chodzi o szutry, kwestia opon jest właściwie ważniejsza niż kwestia kół - zakładając, że koła są stabilne i trwałe.
Vision dostarcza zestaw aluminiowych kół z konwencjonalną taśmą na obręcz, która oczywiście musi odpaść i ustąpić miejsca taśmie bezdętkowej Schwalbe o szerokości 25 mm. Koła ważą te ostatnie: 870 gramów z przodu, 1.060 gramów z tyłu, a więc wciąż trochę poniżej magicznej granicy dwóch kilogramów (i dokładnie tyle, ile podano na stronie Vision). Biorąc pod uwagę głębokie felgi, wartość ta nie dziwi; żadne 23 gramów na koło nie odróżnia Aero Gravel i200 od naprawdę lekkiego zestawu kół - za który oczywiście trzeba by było słono zapłacić.
Łatwy montaż bezdętkowy
Uwagę zwraca montaż szerokiego na 35 mm Schwalbe G-One Allround, na którym chcemy jeździć na kołach: Obie opony można zepchnąć poza krawędź felgi przy niewielkim wysiłku i bez narzędzi i napełnić normalnym pompy podłogowej, natychmiast uszczelniają się i równomiernie wyskakują pod kołnierzem obręczy. Butelka mleka bezdętkowego na koło zapewnia stałą szczelność po początkowym gwizdnięciu przez złącze obręczy.
Vision buduje zestaw kół z 24 wygiętymi okrągłymi szprychami, przy czym strona napędu z tyłu i strona hamulca z przodu mają 16 podwójnych szprych. Po drugiej stronie koła znajduje się osiem promieniowych szprych, które są zamontowane główkami szprych skierowanymi na zewnątrz. Wszystko to przemawia za nośną i korzystną aerodynamicznie konstrukcją, do której lepiej nadają się płaskie lub przynajmniej owalne szprychy. Trochę szkoda, że Vision tutaj oszczędza, ale jeśli chodzi o jazdę po szutrze, możesz przynajmniej pocieszyć się faktem, że rzadko wchodzisz w zakresy prędkości, w których aerodynamika materiału odgrywa rolę.
Gotowy do jazdy, niezbyt ciężki
Co ważniejsze, zestaw kołowy zachwyca nienagannym przenoszeniem mocy podczas przyspieszania i zwalniania. Dopasowanie opon jest zauważalne już w pierwszym zakręcie - nawet przy ciśnieniu poniżej 2,5 bara Schwalbe nie wydaje się gąbczasty, a przy typowych oponach szutrowych o szerokości 40 mm nie powinno być dużo inaczej. Na wyścigówce terenowej, która poza tym jest wyposażona w lżejsze koła z włókna węglowego, koła Vision nie wyróżniają się nadmierną ospałością. Ważący około 3,4 kg gotowy do jazdy zestaw kołowy i tak nie jest zbyt ciężki, częściowo dzięki wąsko stopniowanej kasecie SRAM (240 g). Aby można było to zamontować, firma Vision dostarczyła zestaw kół z wolnobiegiem XDR. Korpus wolnobiegu można łatwo zdemontować, dzięki czemu tylne koło można szybko przestawić na inny system przerzutek.
I inaczej? Perfekcyjna koncentryczność to sprawa honoru dla ręcznie wykonanego zestawu kół, a my po prostu zakładamy, że łożyska miękkobieżne są trwale dobrze uszczelnione. Jedną z zalet prostych, solidnych kół jest długoterminowa dostępność części zamiennych - dzięki czemu Aero Gravel i23 można użytkować przez długi czas, choć nie można zakładać, że i tak coś się tu może zepsuć.
W każdym razie na okrążeniu testowym w pewnym momencie przestajemy myśleć o zestawie kół - jest niepozorny w najlepszym tego słowa znaczeniu i mógłby też zostać na rowerze na stałe, bo naprawdę nie ma nic złego w jego działaniu. Zwłaszcza, że jest dość tani w cenie 379 euro, a „ceny uliczne” są znacznie niższe. Ale niektórzy nie mogą się poddać, zmagają się z nieco większą wagą i szukają dalej - a Vision ma również coś dla nich w zanadrzu: Trimax Aero Gravel i23. Ten zestaw kołowy waży prawie 300 gramów mniej; obręcze mają te same wymiary, ale z dodatkiem prostych szprych aerodynamicznych i odpowiednich piast. Za 617 euro jest to nadal bardzo przystępny cenowo zestaw kół, zwłaszcza że koła z włókna węglowego w przedziale 1.000 euro nie są lżejsze. Więc jeśli szukasz czegoś lżejszego do wyścigówki all-road, roweru szutrowego lub crossera, również znajdziesz to w Vision.
www.visiontechusa.com
WEB: wizjatechusa.com
Schreibe einen Kommentar