Test: Trzy lata temu weszły na rynek „spodenki rowerowe bez pieluchy”: Wraz z One12, SQlab zaprezentował śliniaczek dla kolarzy wyścigowych i ambitnych kolarzy górskich, których największą zasługą było pokazanie, że nie można z cieńsza, specjalna poduszka siedziska równie dobra, ale być może nawet lepsza na długich dystansach niż z grubymi poduszkami. Mieliśmy raport z testów na ten temat, który okazał się całkiem pozytywny. I oczywiście oparliśmy się również na kontynuacji, aby dowiedzieć się: czy jest jeszcze lepiej, czy też należało to zostawić tak, jak było?
Testowaliśmy również poprzednika i byliśmy przekonani:
Odzież: Test: Spodnie wyścigowe SQlab SQ-Short One12 – czyli mniej więcej?
Spodnie wyścigowe One12 firmy SQlab są wynikiem współpracy z producentem odzieży sportowej Protective. Spodnie pochodzą od niego, ochraniacze od krzątających się specjalistów Ergo z Monachium. Jakie są szczególne cechy SQ-Short One12 i jak w praktyce wygląda rozwój społeczności? Przetestowaliśmy to...
W 2022 roku SQlab zaprezentuje dalszy rozwój, One12R.
Różnice zaczynają się od partnerstwa producenta. W tamtym czasie SQlab był producentem ochraniaczy, a Protective dostarczał spodnie, ale teraz do współpracy podpisuje się firma odzieżowa Maloja z Górnej Bawarii – notabene w jej portfolio można znaleźć również spodnie ze współpracy z SQlab.
Dane SQlab One12R:
- Tkanina o wysokiej wydajności z elastycznymi paskami
- Zintegrowane laserowo zakończone nogawki
- tkanina kompresyjna
- Główny materiał spodni: 71% nylon, 29% elastan
- Grube poduszki siedziska: 4 mm w obszarze kości kulszowej, poza tym cieńsze
- Waga: 129 gram
- Kolor: Czarny
- Sugerowana cena detaliczna: 269,95 €
SQlab One12R – funkcje
Odebrano: śliniaczek jest w rzeczywistości odrobiną niczego. Jeśli One200, który wciąż jest dostępny za niecałe 12 euro, był dość mało materiałowy, wariant „R” jest niczym. Wynika to nie tylko z wyjątkowo cienkiej tkaniny głównej, poduszka również najwyraźniej się zmniejszyła. Grubość jest teraz podawana jako „maksymalnie 4 milimetry”. Nie zapomnij: teraz zintegrowane mankiety. Więcej o tym później.
Kolejna nowość: poszczególne panele spodni nie są już zszywane za pomocą procesu ściegu płaskiego, który już teraz tworzy szczególnie cienkie szwy. A „szyte” tak naprawdę nie ma zastosowania, ponieważ mamy tutaj połączenia spawane. Zgrzewane ultradźwiękowo krawędzie gąsienic są w rzeczywistości zauważalnie bardziej płaskie i podobno szczególnie elastyczne. Tylko wkładka i paski są tradycyjnie umieszczane za pomocą igły i nici.
Kolejna znacząca różnica: nie ma osobno zszytych końcówek nogawek. Zamiast takich ściągaczy materiał spodni po prostu kończy się na dole. Dzieje się tak, ponieważ spodnie mają wąski krój na całej długości i są niezwykle elastyczne. Mankiet jest nadal widoczny, ponieważ jeśli przyjrzysz się uważnie, zobaczysz, że logo SQlab jest wycięte laserowo na około dziesięć centymetrów szerokości na końcach materiału spodni, dzięki czemu łatwo się wyróżnia. Tylna część, która kończy się dwoma paskami u góry, jest również wykonana z bardzo cienkiego, bardzo elastycznego materiału przypominającego siatkę. Jest znacznie cieńszy niż model One12.
Dopasowany krój
Dokręcanie: Wariant R jest bardzo ciasny. SQlab mówi o tkaninie kompresyjnej i zdecydowanie można odczuć pewną przyjemną szczelność. Według monachijskich specjalistów ergo krój spodni dostosowany jest do postawy podczas zawodów, czyli do aerodynamicznie wygiętej górnej części ciała. Wyjaśnia to również, dlaczego głównym pomiarem służącym do określenia rozmiaru spodni niekoniecznie jest inny rozmiar na szelkach, ale zmierzony obwód bioder pilota. Mówiąc o tym: obecnie nie ma damskiego kroju dla One12R.
Podobnie jak w wersji podstawowej, poduszka siedziska jest nieco nieporęczna, gdy zakładasz ją po raz pierwszy. Jednak wydaje się mniej niż oryginalna podkładka. A może już się do tego przyzwyczaiłem? W każdym przypadku spodnie idealnie dopasowują się do ciała, pod warunkiem, że mają odpowiedni rozmiar. Klasyczne, oddzielne nogawki starszej wersji miały tendencję do chwilowej utraty elastyczności, jeśli były zbyt mocno rozciągnięte. Trudno to sobie wyobrazić tutaj, choćby ze względu na ciągłą kompresję tkaniny.
Twardy rdzeń do ostrego siedzenia
Wracając do wkładki: powinna być trójwarstwowa, cienka i pozbawiona punktów nacisku. SQlab reklamuje również, że ze względu na mocne dopasowanie i mocny materiał nie ma tendencji do wypychania do wewnątrz na boki, jak inne, gdzie tworzyłby zagniecenia. Dzięki tej funkcji dno nadal pasowało na dystansach ponad 150 kilometrów, a właściwie więcej niż w przypadku tradycyjnego Buxe z grubszą wyściółką. Ponadto w modelu R pojawił się „efekt skórzanego siodełka”: poduszka siedziska w coraz większym stopniu dopasowuje się do kształtu pośladków, a jeszcze lepiej kości siodła, dzięki czemu podczas trzeciej jazdy poczujesz się, jakbyś rzeczywiście rosną razem z Twoim rowerem.
Przyjazna dla środowiska ochrona przed stęchlizną
Poduszka siedziska i spodnie są szybkoschnące, a poduszka jest również zaskakująco oddychająca. Nawet gdy jest gorąco, po zejściu z konia nie chodzisz tak, jakbyś miał na sobie mokre pieluchy. I na szczęście śliniaka nie czuć nawet po dwóch długich przejażdżkach. Częste pranie jest oczywiście nadal wskazane, aby materiał był oddychający i elastyczny.
Spodnie posiadają certyfikat Öko-Tex Standard 100; wszystkie komponenty zostały przebadane i sklasyfikowane jako nieszkodliwe dla zdrowia.
Dłuższa żywotność dzięki możliwości naprawy
Od materiału spodni z wyższej półki cenowej można oczekiwać pewnej trwałości. OneR zdecydowanie powinien sprostać tym oczekiwaniom. Zależy to jednak również od ostrożnego obchodzenia się z rowerem: jeśli chcesz usiąść gdzieś indziej niż na siodełku roweru, powinieneś dobrze wcześniej sprawdzić siodełko. Siedzieć na zwietrzałym pniu drzewa podczas przerwy? Lepiej nie: materiał spodni jest tak cienki, że szybko mogą pojawić się dziury lub rozdarcia. Uważaj więc, kiedy siadasz!
Nawiasem mówiąc, SQlab oferuje usługę naprawy w przypadku uszkodzenia. Wyślij produkt, a jeśli błędy okażą się rozsądne do naprawienia, zostaną naprawione.
Schreibe einen Kommentar