Super szybko przez lasy i łąki: innowacyjny producent z Magdeburga Urwahn oferuje również rowery szutrowe i rowery elektryczne szutrowe. Urwahn Waldwiesel.E musiała sprawdzić się w teście Velomotion i oprócz niepowtarzalnego wyglądu wykazuje również harmonijne właściwości jezdne.
Rower szutrowy jest trendem, rower elektryczny jest trendem - co może być bardziej oczywistego niż połączenie obu? Nie jest to całkiem nowy pomysł, jak widać po różnych e-gravelerach z nieporęcznymi silnikami umieszczonymi centralnie – motocyklach, które są mocne pod górę, ale nigdy nie da się jeździć szybciej niż 25 km/h (chyba że jedzie się w dół). I które mają niewiele z elegancji smukłej maszyny do jazdy, której ucieleśnieniem są rowery szutrowe i rowery wyścigowe.
Pierwotne urojenie Waldwiesel.E
Zasłona przed pierwotnym złudzeniem Waldwiesel.E – motocykl marki, która już błyszczy ekstrawaganckim wyglądem i robi tak wiele rzeczy zupełnie inaczej niż konkurencja. Urwahn Engineering GmbH w Magdeburgu może się nazywać prawdziwym producentem z własną – i dość innowacyjną – produkcją ram. Niepowtarzalna „rama pętelkowa” Urwahna jest częściowo tworzona przy użyciu druku 3D w metalu – jest to najnowocześniejsza metoda stosowana do produkcji elementów łączących, które są następnie lutowane do stalowych rurek w celu utworzenia kompletnej ramy. Rezultatem jest organicznie wyglądająca sylwetka z gładkimi kształtami i niewidocznymi przejściami między rurami, co jest szczególnie fascynujące w przypadku roweru wykonanego z metalicznego materiału - tak zwykle wyglądają tylko ramy z włókna węglowego.
Komfort i sztywność bez rury podsiodłowej
Oczywiście szczególnie zauważalny jest brak rury podsiodłowej, która pełni ważną funkcję statyczną w konwencjonalnych rowerach. Urwahn udaje się zapewnić więcej niż odpowiednią sztywność ramy nawet bez tego elementu; w tym samym czasie Magdeburger łaskocze o wiele więcej komfortu ze swojej ramy. Rower nie jest sedanem, ale wydaje ci się, że możesz poczuć pewną amortyzację.
Wreszcie, kształt ramy elegancko ukrywa komponenty elektryczne: akumulator o pojemności 250 Wh jest ukryty w dolnej rurze, która jest nieco obszerniejsza niż w niezmotoryzowanym Waldwieselu; tylny silnik Mahle znika optycznie między zestawem zębatek a tarczą hamulcową. Co prowadzi do pytania, jak kompaktowy napęd sprawuje się w lesie i na łąkach - czy naprawdę jest tak szybki jak błyskawica?
Harmonijne dodatkowe wzmocnienie
Oczywiście nie należy oczekiwać mocy silnika środkowego od silnika piasty. Mahle zaopatruje wielu producentów motocykli wyścigowych, którzy postrzegają lekką jednostkę jako prawdziwy dodatkowy napęd, który aktywnie pcha pod górę, ale poza tym działa niepozornie. Dotyczy to również Waldwiesel: jeśli jedziesz pod górę, silnik włącza się dyskretnie i bardzo pomaga, zwłaszcza przy wyższych częstotliwościach pedałowania. Podczas ruszania nie należy spodziewać się „kopniaka” à la Bosch CX, moment obrotowy 40 Nm to po prostu za mało. Z drugiej strony, przy prędkościach powyżej 25 km/h silnik toczy się niezauważalnie i nie stawia oporu, dzięki czemu można szutrować bardzo naturalnie, bez ciągłego przypominania o silniku. Jedyne, co rzuca się w oczy, to fakt, że silnik w piaście wykazuje zauważalny opór, jeśli pozwolisz mu się toczyć dłużej - ale nie ma to nic wspólnego z odzyskiwaniem energii klasycznych tylnych silników.
Wysokiej jakości technologia i wyposażenie dodatkowe
Dzięki selektywnemu wspomaganiu w górach z małą baterią można zajść dość daleko, a jeśli naprawdę zabraknie prądu, można również jeździć bez wspomagania, zgodnie z opisem. Dostępna jest również dodatkowa bateria w formacie butelki do picia, która zapewnia kolejne 200 watogodzin. Jeśli chodzi o technologię roweru, Urwahn Waldwiesel.E wypada podobnie jak wiele innych rowerów szutrowych Shimano Opony GRX 1×11 i Continental Terra Speed. Jak to typowe dla tego gatunku, kierownica jest lekko rozszerzona na końcach; siodło tej marki zapewnia wysoki poziom komfortu Erg.
Podstawowa cena elektrycznego Waldwiesela jest wliczona w cenę 5.499 Euro. Na życzenie rower dostarczany jest z widelcem amortyzowanym Lauf (+999€) lub z oświetleniem (+400€) zamiast sztywnego karbonowego widelca, co jest oczywiście bardzo praktyczne w codziennym użytkowaniu. Jest też komplet błotników za niecałe 50 euro i bagażnik Tubus za 80 euro. W ten sposób Waldwiesel.E staje się miejskim zwierzęciem, które sprawdza się podczas dojazdów do pracy iw czasie wolnym - i zawsze przyciąga ciekawskie spojrzenia.
WEB: urwahnbikes.com
Do aktualnych rankingów rowerów szutrowych:
Dziesięciu sportowców touringowych do każdego celu: Lista najlepszych rowerów szutrowych z pełnym wyposażeniem
Od roweru szutrowego do wszechstronnego: szerokie opony, kierownica wyścigowa i pełne wyposażenie tworzą spójną koncepcję w obszarze napięcia między sportową przyjemnością z jazdy a praktycznym codziennym użytkowaniem. Ta tabela liderów Velomotion pokazuje dziesięć najlepszych rowerów szutrowych z pełnym wyposażeniem dla osób dojeżdżających do pracy, rowerzystów turystycznych i rowerzystów. Triumf roweru szutrowego zwrócił uwagę na typ roweru, o którym prawie zapomniano: rower turystyczny, […]
Najważniejsze informacje o Velomotion: Dziesięć najlepszych rowerów szutrowych 2022 do bikepackingu
Najlepsze rowery szutrowe do bikepackingu w 2022 r.: Bikepacking i wycieczki rowerowe są prawie tak stare jak sam rower, ale wraz z rowerami szutrowymi temat ponownie nabrał rozpędu. Rozejrzeliśmy się więc za Tobą i przyjrzeliśmy się bliżej najlepszym rowerom szutrowym sezonu 2022 do bikepackingu. Oczywiście nie potrzebujesz specjalnego roweru szutrowego, aby […]
Schreibe einen Kommentar