Technika jazdy E-MTB: W każdy piątek nasza seria filmów na temat techniki jazdy na rowerach górskich z napędem elektrycznym i bez, wyjaśnia wszystkie istotne tematy dotyczące bezpiecznego zjazdu. Te już mamy pozycja wyjściowa, bilans i tyle bezpieczne hamulce pokazane. W tym tygodniu szczególnie poświęcamy się tematowi: Zakręty na E-MTB.
„Znowu piątek” – aw piątek poświęcony technikom jazdy w tym tygodniu poświęcimy się lepszemu pokonywaniu zakrętów podczas jazdy na rowerze górskim. Jazda po zakrętach rowerem MTB, ale także E-MTB, może być świetną zabawą. Oczywiście, jak zawsze, ważna jest właściwa technika jazdy. W tym filmie chcemy pokazać Ci, jak bezpiecznie wykonywać lepsze i bardziej energooszczędne skręty.
4. Film o technice jazdy: Lepsze pokonywanie zakrętów na E-MTB
Podczas pokonywania zakrętów na rowerze E-MTB należy wziąć pod uwagę trzy podstawowe punkty: pracę ramion, ukierunkowanie wzroku i wybór optymalnej linii jazdy.
praca ramion
Ramiona muszą być zgięte podczas wchodzenia w zakręt, ponieważ jest to jedyny sposób na rozciągnięcie ramienia po wewnętrznej stronie zakrętu i przechylenie roweru w zakręt. Z powodu tego odpowiedniego pochylenia roweru promień zakrętu staje się węższy. Z drugiej strony dłuższe występy boczne opon mogą się uaktywnić, a masa nadwozia ma lepszy i bardziej bezpośredni wpływ na koła. Dodatkowo noga po wewnętrznej stronie zakrętu może stykać się z siodełkiem lub górną rurą, co zwiększa stabilność.
wybór linii
Przy wyborze linii dla jasnych tras obowiązuje zasada: na zewnątrz – wewnątrz – na zewnątrz. W złych warunkach zewnętrznych oraz nieznanych i mylących trasach styl jazdy należy dostosować do szlaku. W każdym razie duży promień jest dobry; zmniejsza to kąt skrętu. Jest to warunek wstępny większej prędkości - lub inaczej mówiąc: im bardziej skręcasz, tym bardziej musisz hamować.
linia wzroku
Patrzenie w kierunku jazdy jest ważne, aby móc ocenić, jak ostro skręca zakręt i jaki jest charakter podłoża. Na początku krzywej twoje spojrzenie wędruje wzdłuż wyimaginowanej idealnej linii do końca krzywej. W ten sposób promień łuku i powierzchnia są sprawdzane i można dostosować prędkość. Te trzy punkty prowadzą do zmniejszenia kąta skrętu. Zasadniczo poddawaj się tylko tyle, ile jest naprawdę konieczne!
Kliknij tutaj, aby zobaczyć poprzednie filmy dotyczące techniki jazdy:
Seria filmów o technice jazdy: Bezpieczne hamowanie i lepsza równowaga na E-MTB
Technika jazdy E-MTB: W naszej serii filmów na temat techniki jazdy na rowerach górskich z napędem elektrycznym i bez, w każdy piątek pokazujemy filmy ze wszystkimi istotnymi informacjami i wskazówkami dotyczącymi bezpiecznych zjazdów. Po wyjaśnieniu podstawowej pozycji na E-MTB w pierwszym tygodniu, w tym tygodniu skupimy się na bezpiecznym hamowaniu i lepszej równowadze na […]
Seria wideo: Technika jazdy na E-MTB ze Stefanem Hermannem
Technika jazdy na E-MTB: dzięki napędowi elektrycznemu kolarstwo górskie staje się coraz popularniejsze i nawet niedoświadczeni rowerzyści docierają do niebezpiecznych miejsc z wymagającymi zjazdami i zakorzenionymi szlakami. Właściwa technika jazdy jest bardzo ważna i należy ją intensywnie trenować przed pierwszą górską wyprawą. W naszej serii filmów o technice jazdy na rowerach górskich […]
Schreibe einen Kommentar