Rowery elektryczne typu SUV: najlepsze wszechstronne rowery na asfalt i drogi gruntowe
E-rowery SUV czy E-SUB? Co to znowu? Może to tylko próba odróżnienia się od nieco zdyskredytowanego pojazdu silnikowego, a mianowicie SUV - a poza tym rower elektryczny nie jest pojazdem, ale e-rowerem, dlatego sportowe motocykle użytkowe nazywają się teraz SUB: Sport Utility Bikes . To, co za tym stoi, to w zasadzie nic innego jak dalszy rozwój roweru trekkingowego. Kiedy został wynaleziony około trzy dekady temu, wprowadził technologię rowerów górskich do rowerów codziennych i turystycznych, aw czasach, gdy widelec amortyzowany ze skokiem 80 mm był normą w rowerach górskich, 60 mm wydawało się dużo w życiu codziennym. Ale technologia rowerów górskich jest niezwykle zaawansowana, a e-rowery typu SUV szybko doganiają konwencjonalne e-rowery trekkingowe. Większy skok zawieszenia, szersze opony o mocniejszym profilu i, co nie mniej ważne, mocniejsze silniki - to sprawia, że SUB jest znacznie bardziej terenowym etapem ewolucji E-Trekkera. I choć niektórzy producenci przyjęli to jako punkt wyjścia, inni idą niejako z przeciwnej strony i po prostu wyposażają swoje e-MTB w światła, błotniki i bagażniki - i rower górski do codziennego użytku jest gotowy, czyli oczywiście również całkiem praktyczny jako turysta terenowy.
Te różne podejścia oznaczają, że E-SUB to dość zróżnicowana sprawa. Niektórym bliżej do rowerów trekkingowych, innym dużo bardziej sportowym, z większym skokiem sprężyny i oponami terenowymi, które są bardziej dopasowane do terenu. Jednak to, co je wszystkie łączy, to duża elastyczność w wyborze trasy, ponieważ polne i leśne ścieżki prowadzące do górskich tras rowerowych mogą być używane w prawie wszystkich modelach. Tak więc e-rower typu SUV jest szczególnie interesujący dla osób, które chcą odłączyć się od sieci drogowej - na przykład na obszarach wiejskich, gdzie ruch jest zbyt szybki, aby swobodnie jeździć na rowerze, ale sieć mniej lub bardziej utwardzonych dróg wiejskich kusi . Dziesięć motocykli z tej tabeli liderów Velomotion jest do tego dobrze wyposażonych.
Bull's Landscape EVO
Terenowy rower trekkingowy w uczciwej cenie
Dzięki nowemu krajobrazowi Bulls prezentuje bardzo przystępny cenowo e-rower typu SUV, w którym nie brakuje niczego, co charakteryzuje ten segment. Sportowa marka z Kolonii stawia na widelec amortyzowany o skoku 100 mm, który wyraźnie wyróżnia rower na tle typowych modeli trekkingowych; 28-calowe opony mają aż 57 mm szerokości i zapewniają wystarczającą przyczepność nawet na naturalnych ścieżkach. Dzięki silnikowi Bosch Performance i akumulatorowi 400 Wh, Landscape jest niewiele mniej żywy i mocny niż rowery z silnikiem CX, który w rzeczywistości jest przeznaczony do użytku w e-MTB. Jedynie rezygnacja z najmocniejszej jednostki Bosch umożliwia zaoferowanie E-SUB w tym przedziale cenowym.
Mocny dzięki Bosch Performance
Dzięki dziewięciobiegowej przerzutce (11-36 zębów) Bulls jest również przygotowany do bardziej stromych podjazdów. Mechaniczne hamulce tarczowe są nieco trudniejsze do dozowania niż wersja hydrauliczna, ale ostatecznie równie szybkie i niezawodne funkcjonalnie. Pozytywną cechą e-roweru w tym przedziale cenowym jest jasne światło przednie, które sprawdza się podczas nocnych wypraw terenowych. Wyświetlacz Purion napędu Bosch, który znajduje się na lewym uchwycie kierownicy, jest funkcjonalny i dyskretny; Elementy systemu można łatwo przymocować do bagażnika MonkeyLoad.
Konkluzja
Bulls stworzył niezwykle niedrogi E-SUB, który prawie nie wymaga żadnych kompromisów. W szczególności silnik Bosch Performance to dobry wybór i wystarczająco mocny do prawie wszystkich zastosowań - nawet do jazdy po nieutwardzonych ścieżkach.
Cena: 3.099 euro / byki.de
Pegasus Savino Evo 12
E-SUB w najczystszej postaci
To, co sprawia, że gatunek E-SUB jest tak fascynujący, pokazuje w najczystszej postaci Pegasus Savino. Dzięki wyprostowanej sylwetce i zakrzywionej kierownicy wygląda jak typowy rower turystyczny, ale technologia jest mocna: Pegasus określa obecny silnik Bosch CX z akumulatorem 750 Wh i systemem Smart, który oznacza aplikację i funkcje łączności; Dzięki momentowi obrotowemu 85 Nm jednostka jest niezwykle szybka i mocna w górach. Technologia elektrycznego roweru górskiego, do której pasuje wyjątkowo szeroka 10-biegowa przerzutka (51-100 zębów), dzięki której można pokonywać strome odcinki zrelaksowanym krokiem, a także widelec ze sprężyną XNUMX mm, który oferuje duże rezerwy.
Sprężynowy i opuszczany
Opony o szerokości 2,4 cala = 62 mm przenoszą moc na drogę; duża objętość pozwala nieco zmniejszyć ciśnienie powietrza, co poprawia przyczepność, zwłaszcza na luźnych powierzchniach. Takie działania nie są konieczne do zwiększenia komfortu jazdy – sztyca siodła może być nie tylko opuszczana (co ułatwia wsiadanie i zsiadanie), ale także dociskana sprężyną, co jest szczególnie korzystne ze względu na wyprostowaną postawę. Zarówno w życiu codziennym, jak i na wycieczkach, przyjemnie zauważalne są takie cechy, jak niezwykle jasny reflektor o natężeniu 100 luksów i systemowy bagażnik, dzięki czemu Savino sprawdza się wszędzie, zarówno w mieście, jak i na wsi – chociaż jedno i drugie nie być rozdzielone, gdy wycieczka rowerowa w toku.
Konkluzja
Pegasus cieszy się mocnym silnikiem i wysokiej jakości wyposażeniem, jako rower na co dzień, jak i na wyprawę poradzi sobie z niemal każdą nawierzchnią, dlatego jest dobrym wyborem dla osób ceniących wszechstronność.
Cena: 4.449 euro / pegasus-bikes.de
Kettler Quadriga Town & Country Pro 750
Kompetentny w mieście i na wsi
Kettler otrzymał wiele pochwał za swoją serię Quadriga. Szczególnie konstrukcja ramy jest wyjątkowa; Uderzają asymetryczne podpory łańcucha, a przykręcana osłona łańcucha wizualnie uzupełnia prawą kolumnę. Z drugiej strony cienka górna rura diamentowej ramy wskazuje, że „męski rower” miał już swój dzień, przynajmniej ze statycznego punktu widzenia – rama jednorurowa jest zdecydowanie wystarczająco stabilna i znacznie wygodniejsza, gdy chodzi o wsiadanie i wysiadanie. Pod tym względem opuszczana i sprężynowa sztyca również potwierdza swoją wartość. Zaletą ramy Kettler jest komora baterii, którą można otworzyć na bok - znacznie ułatwia to wyjęcie dużej baterii o pojemności 750 Wh.
Baterię można łatwo wyjąć
T&C jest dobrze wyposażony jak na swoją cenę: Zainstalowano nowy napęd Bosch CX z systemem Smart, który obejmuje również jednostkę sterującą „LED Remote” na uchwycie kierownicy. Zastosowano widelec z amortyzacją pneumatyczną o skoku 100 mm, który można precyzyjnie dostosować do wagi rowerzysty i celu użytkowania, nie powinno też zabraknąć szeroko zestrojonej dwunastobiegowej skrzyni biegów. Cechą szczególną, która zbliża Kettler do roweru górskiego, są 27,5-calowe koła, które zapewniają nieco większą poręczność. Przyjemne są dodatkowe chwyty na końcach kierownicy, które pozwalają na inną pozycję chwytu; superjasny reflektor o natężeniu 100 luksów i bagażnik w systemie MonkeyLink dopełniają wysokiej jakości cechy tego E-SUB.
Konkluzja
Kettler Town & Country jest optycznie niezależny i przekonująco wyposażony. Dzięki 27,5-calowym kołom E-MTB jest bliżej niż wiele innych E-SUB, a także jest bardzo wygodny w codziennym życiu.
Cena: 4.799 euro / Kettler-alu-rad.de
Z poważaniem, Amo Eko Terra
Rama jednorurowa z harmonijnym silnikiem
Dostawca z Vulkaneifel wyznacza trendy w rowerach z serii Amo: Dostępny jest tylko jeden kształt ramy, przekrok - model unisex dostępny w trzech rozmiarach, który nie uznaje kompromisów pod względem stabilności. Rama jednorurowa i tak nie jest niesportowa; jeden lub drugi rowerzysta górski już zauważył, że swoboda ruchu jest znacznie większa na rowerze bez górnej rury.
SUB z oponami ulicznymi
Co jest szczególnego w e-rowerze SUV firmy Hoheacht? Typowe są takie cechy, jak 27,5-calowe koła, które są oczywiście wyposażone w uliczne opony o jedynie lekkim profilu – jeśli częściej jeździsz w terenie, potrzebujesz większych opon. Amortyzowany widelec ma typowy skok 100 mm; pozycja siedząca jest przyjemnie wyprostowana, co również jest typowe dla E-SUB. Dwunastobiegowa przerzutka składa się z komponentów Shimano i Sram, które doskonale ze sobą współgrają. Rower napędzany jest silnikiem „Shimano Steps E6100”, który dzięki swojej kompaktowej konstrukcji można łatwo zintegrować z konstrukcją ramy, a przy momencie obrotowym 60 Nm działa bardziej harmonijnie niż brutalnie - szczególnie przyjemny na trasach, gdzie nie ma ekstremalne nachylenia. Akumulator 630 Wh jest wyciągany z ramy; kable i linki zintegrowane z główką ramy zapewniają gładki wygląd.
Konkluzja
Jednorurowa rama Hoheacht jest niezmiennie praktyczna, a wyposażenie solidne. To sprawia, że Amo Eko Terra to udana uniwersalna maszyna, która nie nadaje się do każdego celu ze względu na słabo wyprofilowane opony.
Cena: 3.699 euro / hochacht-bikes.de
Uruchomtec Lifee CX7 12S 12S
„Heavy duty” z komfortem
Marka sportowa z południowej Bawarii jest zawsze niezwykła - unikalne kształty i koncepcje ramek są częścią DNA firmy, więc nic dziwnego, że Corratec z radością przyjął E-SUB. Stare nawyki zostały przerwane w Raubling, a górna rura i diamentowa rama trafiły do pojemnika na mole: Life CX może być motocyklem „heavy duty” z podwójną dolną rurą na około 150 kilogramów ładowności, ale klasyczna „kierownica” ” zniknęło, dzięki czemu rama pozwala również na wygodne wspinanie się mężczyznom. Rower, który jest dostępny w pięciu rozmiarach, jest przeznaczony do wygodnej, wyprostowanej pozycji siedzącej, z regulowanym mostkiem zapewniającym elastyczność w ustawieniu kierownicy, jak ma to miejsce prawie wszędzie.
Inteligentny system i mocny hamulec
Jeśli chodzi o technologię napędu, Corratec ma wiele do zaoferowania: nowy Bosch Smart System jest na pokładzie z mocnym silnikiem CX, akumulatorem 750 Wh i udoskonaleniami, takimi jak jednostka sterująca „LED Remote” na kierownicy. Silnik i akumulator doskonale się uzupełniają, jeśli chodzi o długie wycieczki po wymagającym terenie - nawet jeśli pedałuje korpulentny pilot. 27,5-calowe koła z oponami o szerokości 55 mm zapewniają optymalną przyczepność i lepsze prowadzenie, widelec z amortyzacją pneumatyczną o skoku 100 mm można precyzyjnie wyregulować. Szeroko stopniowana 203-biegowa skrzynia biegów pochodzi z sektora MTB, podobnie jak układ hamulcowy z tarczą XNUMX mm i czterotłoczkowym zaciskiem hamulca z przodu - nawet podczas wycieczki z bagażem można się z nim bezpiecznie zatrzymać.
Konkluzja
Corratec Life CX7 jest bardzo wytrzymały, bardzo solidny i dobrze wyposażony. Dzięki detalom takim jak duży układ hamulcowy, rower świetnie nadaje się na wyprawy z ciężkim bagażem.
Cena: 4.499 euro / corratec.com
Ulotka Goroc2 2.10
Pionier z Panasonic
W firmie Flyer nie jest daleko od rowerów typu SUV do rowerów górskich. Szwajcarski pionier e-rowerów zaczynał od rowerów miejskich i turystycznych, a potem polegał na centralnie montowanym silniku firmy Panasonic, i w ten sposób marka mocno rozwinęła się w kierunku „terenowym”. Dzięki całkowicie nowemu GX Ultimate Pro FIT dostępny jest teraz wyjątkowo mocny silnik MTB, który zapewnia moment obrotowy 95 Nm w dużym zakresie częstotliwości pedałowania, a tym samym zapewnia moc w każdej sytuacji. Cztery poziomy wsparcia można zindywidualizować za pomocą aplikacji; tryb doładowania dla krótkotrwałego dodatkowego doładowania można aktywować w dowolnym trybie.
Konfigurowalny napęd
Przyjemnie smukła jednostka z baterią 750 Wh pozwala również na trudne wycieczki terenowe na crossoverze i od razu widać, że to jedna z mocnych stron Flyera. Amortyzowany pneumatycznie widelec jest dostosowany do trudnego terenu ze skokiem 120 mm, a szerokie opony 29-calowe są dość masywne. Ten rower jest więc bardziej domowy w terenie lub na ścieżkach przyrodniczych. Detale, takie jak system jasnego oświetlenia i solidny bagażnik, sprawdzają się w codziennym życiu; nieco grubszy, dziesięciobiegowy obwód jest w porządku. Ważący około 30 kilogramów Goroc jest oczywiście dość ciężki - w końcu to nie jest prawdziwy E-MTB...
Konkluzja
Goroc2 jest znacznie bardziej terenowy niż typowe e-rowery SUV i dlatego jest idealny dla mieszkańców wsi lub jako terenowy rower turystyczny na każdą okazję. Rower, który jest dostępny w dwóch kształtach ramy, jest bardzo mocno zmotoryzowany, dzięki czemu wada wagi nie jest tak poważna.
Cena: 5.349 euro / flyer-bikes.com
Ceramiczny SUV Orbea 20
„Światło ładunkowe” terenowe
To, co sprawia, że touring MTB jest SUV-em, zostało pięknie podkreślone przez Orbea: uderzający system bagażników przekształca Keram w ciężki transporter, który jest całkowicie odpowiedni do codziennego użytku z lekkim, błotnikami i podstawką boczną. Mocno wyprofilowane opony i widelec z amortyzacją pneumatyczną 100 mm oraz dwunastobiegowa skrzynia biegów i geometria ramy z wyjątkowo płaskim kątem skrętu przemawiają jasnym językiem, jeśli chodzi o jazdę w terenie.
Co więc zrobić z tym rowerem? Z ładownością 15 kilogramów na przednim bagażniku i pełnymi 25 kilogramami z tyłu, SUV Keram jest predestynowany do długich tras z dużą ilością bagażu. Dobra stabilność kierunkowa nadaje się do tego celu równie dobrze, jak silnik Bosch CX o wysokim momencie obrotowym, a tylko dość mały akumulator o pojemności 500 watogodzin może stanąć na drodze do długich codziennych podróży. Istnieje jednak rozwiązanie adaptera do drugiego akumulatora za dopłatą; w każdym przypadku możesz zabrać ze sobą inne urządzenie do przechowywania energii w bagażu.
Blokada składania świateł drogowych i alarmu
Ale ceramika ma jeszcze więcej do zaoferowania. Zainstalowano wyjątkowo jasne światło przednie z przełączanymi światłami drogowymi, które ma nawet przycisk na uchwycie kierownicy; dostarczana jest również składana blokada „Abus Bordo Alarm”. I wreszcie, ciekawy jest wariant tańszy o 1.000 euro, Keram SUV 30 - z akumulatorem 400 Wh i delikatnie dociskającym silnikiem Bosch Active, zdecydowanie sprawdza się jako miejski rower cargo.
Konkluzja
Orbea zmienia E-MTB w terenowy rower turystyczny z dużym potencjałem i bardzo dobrym wyposażeniem. Równie ciekawy jest wariant niedrogi, bardziej dostosowany do codziennego użytku.
Cena: 3.799 euro / orbea.com
Zemo SU-E 12 Najwyższy
Wysokiej jakości e-rower SUV z dużą wygodą
Marka premium z Kolonii była jedną z pierwszych osób, które dostrzegły potencjał technologii MTB wśród e-rowerzystów turystycznych. „Sport Utility” jest już w nazwie i można je rozpoznać po wielu cechach. Firma instaluje sprawdzony silnik Bosch CX z akumulatorem o pojemności 625 watów w dolnej rurze; Jeźdźcy długodystansowi mogą zamontować drugi akumulator na rurze. Rower toczy się na szerokich 27,5-calowych kołach, które są idealne do tego celu; wysokiej jakości przerzutki Shimano XT obsługują dwanaście szeroko rozstawionych przełożeń. Nie powinno zabraknąć czułego, responsywnego widelca z zawieszeniem pneumatycznym o skoku 100 mm; opuszczana sztyca amortyzowana zapewnia komfort na dwa sposoby. System oświetlenia Supernova z automatycznymi światłami hamowania i światłami drogowymi, które można włączyć za naciśnięciem przycisku, sprawdza się zarówno w życiu codziennym, jak i podczas wycieczek. Przy bliższym przyjrzeniu się Zemo zaskakuje sprytnymi detalami: gniazdo ładowania akumulatora jest łatwo dostępne w górnej części tylnego trójkąta; Na główce ramy znajduje się magnetyczny uchwyt na butelkę z napojem, a wbudowany moduł GPS może posłużyć do określenia pozycji w przypadku kradzieży lub wypadku.
Sportowy tourer z mocnym silnikiem
Pomimo całego komfortu, SU-E jest obdarzony całkowicie sportową pozycją siedzenia. Jest mniej mocnym rowerem miejskim, a bardziej wygodnym rowerem turystycznym na dłuższe dystanse i z bagażem, i zachwyci wymagających, często jeżdżących.
Konkluzja
Pionier SUB, Zemo, wykorzystuje wysokiej jakości technologię, aby pokazać, jak może wyglądać wszechstronny sportowy samochód do codziennego użytku, na wycieczki i do jazdy w terenie. Rower jest również optymalnie wyposażony w szczegóły.
Cena: 5.399 euro / zemo.com
Crossover Storck Urban CTS 1×10
Lekki z płynnym silnikiem
Każdy, kto utożsamia SUB ze sportowym charakterem w życiu codziennym, z pewnością uzna Storcka za interesujący. Innowacyjna marka interpretuje temat z innej perspektywy i kładzie jak najmniejszą wagę w centrum swoich wysiłków. To pasuje, ponieważ Storck ma dziesięciolecia doświadczenia z maszynami wyścigowymi i rowerami górskimi wykonanymi z włókna węglowego, więc lekki materiał sprawdza się również w crossoverach. W końcu rower górski musi być nie tylko mocny, ale także lekki i poręczny, a Storck z całą pewnością nim jest, ważąc około 19 kilogramów. A tam, gdzie rower waży od ośmiu do dziesięciu kilogramów mniej niż średnia, moc silnika też nie musi być brutalna: Shimano E60, który przy 6100 Nm nie ma tak wysokiego momentu obrotowego, jest przeznaczony do rowerów trekkingowych i miejskich, ale jest również wystarczająco mocny na wymagające wycieczki, a dzięki akumulatorowi 540 Wh zdecydowanie nadaje się na długie podróże.
Komfort pomimo sztywnego widelca
Oczywiście sztywny widelec jest niekorzystny pod względem komfortu i amortyzacji, ale materiał włóknisty ma pewien efekt samotłumienia, a Storck określa również opony o szerokości 60 mm, które również mają działanie redukujące wibracje. Dzięki mocnemu profilowi idealnie nadają się na luźne nawierzchnie, dzięki czemu Urban CTS nie jest w żaden sposób uzależniony od śliskich dróg. Tylko nieco wąski zakres przełożeń kasety 11-34 może mieć duże znaczenie na wymagających trasach na stromych odcinkach.
Dzięki sprężynowej sztycy podsiodłowej dla dodatkowego komfortu i jasnemu systemowi oświetlenia firmy Busch & Müller, a także eleganckiemu bagażnikowi na torby boczne, Storck jest wszechstronnie kompetentny w codziennym życiu; nie brakuje również bocznej podstawki. A jeśli korzystasz z roweru w mieście, będziesz zadowolony z niskiej wagi każdego dnia, gdy rano będziesz schodził po schodach, a wieczorem schodził do piwnicy rowerowej.
Konkluzja
Dzięki karbonowemu widelcowi zamiast amortyzowanego widelca Storck polega na lekkiej konstrukcji. To obiecuje wszechstronność i radość z jazdy, nawet jeśli czarny rower mógłby stracić na bardzo stromych podjazdach z powodu nieco mniejszego silnika o wysokim momencie obrotowym i krótkiego przełożenia.
Cena: 4.499 euro / stock-bikes.com
Haibike Trekking 8 Niski
Toczenie E-MTB
Haibike jest jednym z „wynalazców” E-MTB - ponad dziesięć lat temu konstruktorzy odwrócili blok silnika Boscha do góry nogami, zapewniając w ten sposób niezbędny prześwit do jazdy w terenie. W międzyczasie silniki dostawcy znacznie się rozwinęły, ale Haibike pozostał wierny swojej zasadzie konstrukcyjnej w modelu trekkingowym i może osiągnąć nieco krótszy rozstaw osi z jednostką napędową obróconą do góry. W każdym razie rower ma swój własny język projektowania ze stromą rurą centralną, w której mieści się akumulator 750 Wh nowego systemu Bosch CX, który obejmuje pilota LED na uchwycie kierownicy i kompaktowy wyświetlacz Kiox.
Na idealnej podeszwie z oponami typu crossover
Nie możesz się pomylić z jednym z najnowocześniejszych i najmocniejszych układów napędowych na rynku, podobnie jak z innymi cechami Haibike. Zamontowano stalowy widelec amortyzowany 100 mm - trochę cięższy, ale wymagający mniej konserwacji niż widelec z amortyzacją pneumatyczną - jest też szeroka 27,5-biegowa skrzynia biegów i oczywiście zamontowano również bagażnik i stopkę boczną. Niezwykle jasny reflektor jest zamontowany na wsporniku, dokładnie tak, jak chcesz na trasach, które trwają do ciemności. Haibike opiera się również na 60-calowych kołach, dzięki czemu pozostaje wierny swoim korzeniom MTB; Schwalbe Al Grounder o szerokości XNUMX mm są opisywane przez producenta jako „opony crossover do e-SUV i motocykli turystycznych” – pasują więc idealnie.
Konkluzja
Haibike, który jest dostępny w trzech kształtach ramy, nie może odmówić swoim korzeniom MTB pod względem wyposażenia i charakteru. Technologia jest wysokiej jakości, efektowny wygląd - to czyni ten rower idealnym e-rowerem typu SUV.
Cena: 4.299 euro / haibike.com
Więcej informacji o rowerach E-SUV:
Rowery elektryczne typu SUV: Wszechstronni wśród rowerów?
Są aktualnym tematem trendów na rynku rowerowym: e-rowery SUV. Niemal każdy liczący się producent ma w ofercie przynajmniej jeden model trekkingowy z szerokimi oponami na rok 2022. Czym charakteryzują się rowery i dlaczego obecnie cieszą się tak dużym zainteresowaniem? Podobnie jak sportowe pojazdy użytkowe (SUV) w sektorze samochodowym, skrót oznaczający rowery elektryczne oznacza terenowy, sportowy […]
Do listy topowych graveli z pełnym wyposażeniem:
Dziesięciu sportowców touringowych do każdego celu: Lista najlepszych rowerów szutrowych z pełnym wyposażeniem
Od roweru szutrowego do wszechstronnego: szerokie opony, kierownica wyścigowa i pełne wyposażenie tworzą spójną koncepcję w obszarze napięcia między sportową przyjemnością z jazdy a praktycznym codziennym użytkowaniem. Ta tabela liderów Velomotion pokazuje dziesięć najlepszych rowerów szutrowych z pełnym wyposażeniem dla osób dojeżdżających do pracy, rowerzystów turystycznych i rowerzystów. Triumf roweru szutrowego zwrócił uwagę na typ roweru, o którym prawie zapomniano: rower turystyczny, […]
Schreibe einen Kommentar