Dzieci wyrastają na ludzi, ale gdzieś po drodze jest przepaść, jeśli chodzi o rower. Puky właśnie to zamknął: Specjalista od rowerów dziecięcych oferuje teraz również modele 26-calowe. Trzy nowe rowery bazują na modelach Skyride, Cyke i LS-Pro, które są już dostępne w rozmiarach do 24 cali.
Czy ludzie stają się wyżsi? Nauka mówi nam, że dzisiejsze dzieci w szkole podstawowej są o około 15 mm dłuższe niż ich rodzice w tym samym wieku w latach 1970.; z drugiej strony nie można zakładać, że za kilkadziesiąt lat nową normą będą dwa metry – wszak korzystniejsze warunki życia i lepsze odżywianie wydają się być głównymi przyczynami plusa wzrostu. Oczywiście jedno jest pewne: dzieci w tym samym wieku mogą mieć bardzo różne rozmiary – a niektóre dziewczynki i niektórzy chłopcy wyrośli z 24-calowego roweru na długo przed osiągnięciem wieku nastoletniego.
Rewolucja rozmiarów w Puky
Doprowadziło to do kroku, który można by niemal nazwać rewolucyjnym dla eksperta od rowerów dziecięcych Puky. Od 2022 roku ten tradycyjny producent po raz pierwszy zaoferuje trzy rowery z 26-calowymi kołami: stylowy - dobrze - dziewczęcy rower Skyride z klasyczną ramą typu "gęsia szyja", superlekki LS-Pro i sportowy Cyke z system oświetlenia na dynamo i błotniki typu plug-in. To zamyka lukę, która martwi wiele rodzin przy zakupie roweru: co zrobić, gdy dziecko wyrosło z zakresu rozmiarów klasycznych rowerów dziecięcych, ale nie jest wystarczająco duże, aby zmieścić się na rowerze dla dorosłych z 28-calowymi kołami? Po prostu wybranie najmniejszej wysokości ramy w tym segmencie również nie jest rozwiązaniem, choćby dlatego, że rowery dla dorosłych (nawet bardzo proste modele) są zwykle znacznie droższe i niekoniecznie wyposażone dla dzieci - słowo kluczowe widelce z ciężkim zawieszeniem, które są prawie niemożliwe przy raczej niska masa ciała mówić.
W pełni wyposażony
Z kolei Puky robi wszystko dobrze, jeśli chodzi o sprzęt. Zacznijmy od Skyride: już dostępny jako model 20- i 24-calowy, pięknie zaprojektowany rower może teraz jeździć w tym wyglądzie przez pełne dziesięć lat (z zastrzeżeniem wszelkich zmian w modelu). Duży Skyride, dostępny w kolorze jasnoniebieskim i jasnozielonym, jest solidnie wyposażony w siedmiobiegową przerzutkę w piaście i dwa hamulce szczękowe; dodatkowy hamulec nożny w mniejszych modelach został pominięty w 26er. Aluminiowa rama i widelec zapewniają stosunkowo niską wagę około 13,5 kg. Pas napinający na bagażniku, który jest teraz nieco bardziej filigranowy, jest już znany z mniejszych modeli, a oczywiście piękno ma swoją cenę - cena Skyride 26-7 to (dumny dla Puky) 639,99 euro.
Dość młodym modelem w gamie Puky jest LS-Pro, który dzięki wyjątkowo lekkiemu zestawowi rama-widelec przełamuje również granicę dziesięciu kilogramów jako model 26. Z nieco grubszymi oponami i opatentowaną sztycą zamiast świecy z zaciskami, jest to najbardziej sportowy rower w gamie Puky; Światła i błotniki oczywiście nie wchodzą w skład zestawu - chociaż kompletny zestaw wyposażenia może być również zamontowany w tym rowerze. Jako szybki, lekki rower do szkoły i na wypoczynek, LS-Pro stanowi pomost do dziecięcych rowerów górskich drugiej marki Puky, Eightshot; bardzo dobrze wpisuje się również w czasy, w których rowery sportowe z lampkami akumulatorowymi są używane w życiu codziennym. Widziane w ten sposób, LS-Pro jest również wyrazem tego, jak bardzo Puky zmodernizował się w ostatnich latach.
Lekki wszechstronny do każdego celu
Nazywanie Cyke'a chłopięcym rowerem prawdopodobnie nie byłoby już odpowiednie w dzisiejszych czasach. Podobnie jak w przypadku rowerów górskich lub wyścigowych, rozróżnienie oparte na płci jest przestarzałe; Z drugiej strony ciekawe, że na najmniejszym Cyke'u z 16-calowymi kołami mogą jeździć już czterolatki - jest bowiem wyposażony już w wolnobieg i hamulce szczękowe. Jako 26er model wygląda smukły i sportowy; Uzupełnieniem jest współczesna ośmiobiegowa przerzutka i hamulce szczękowe. Jak wszystkie Cyke'y, jest on wyposażony w sztywny, lekki mostek typu Ahead zamiast klasycznego mostka z kolcami - tutaj regulacja wysokości musi odbywać się za pomocą mostka o innym kącie lub długości. Ponadto Puky montuje system oświetlenia LED z dynamem w piaście i błotnikami typu plug-in. Na szczęście tylne światło nie jest przymocowane do błotnika, ale do wspornika siedzenia; Ułatwia to doposażenie w pełnowartościowe błotniki i bagażnik. Według informacji producenta, Cyke 26-8 ze stopką i pedałami powinien ważyć dobre dwanaście kilogramów - znowu całkiem lekki jak na rower, który nadaje się do codziennego użytku.
Prawie dorosły
Oczywiście odpowiedź na najważniejsze pytanie wciąż nie została udzielona: jak duże są nowe modele Puky? Jak zwykle w przypadku rowerów dziecięcych, 26-calowe oferowane są w jednym rozmiarze; Krótka rura podsiodłowa i płaski kąt siodełka zapewniają duże możliwości regulacji wysokości, w tym odległości między siodełkiem a kierownicą. Puky zakłada, że wszystkie trzy modele mają od 140 do 170 cm wzrostu; modele 24-calowe mają od 155 do 160 cm. Oznacza to, że zarówno chłopcy, jak i dziewczynki mogą wsiadać na nowe, duże rowery od około dziesiątego roku życia. I podczas gdy przeciętnie wysocy chłopcy muszą przesiąść się na rower 14-calowy w pewnym momencie między 15 a 28 rokiem życia, trzy czwarte wszystkich dziewcząt mogłoby na zawsze pozostać wierne swoim Puky pod względem rozmiaru - ale jeźdźcy Puky też chcą dorosnąć w pewnym momencie.
Schreibe einen Kommentar