Test: Bulls Copperhead 3 2022: Kiedy myślisz o Bulls, od razu myślisz o rowerach z włókna węglowego i e-MTB, ale marka sportowa z Kolonii ma również wiele do zaoferowania w tańszych segmentach rynku. Na przykład Copperhead 3: wyceniony na dolną granicę klasy średniej, pod względem wyposażenia zaskakująco kompletny i wartościowy. W teście Velomotion nowy aluminiowy hardtail 2022 udowadnia, że może wiele zaoferować zarówno wymagającym sportowcom, jak i szybkim jeźdźcom na co dzień.
Są wytrzymałe w sporcie iw życiu codziennym, oferują mnóstwo rezerw i są niezwykle wszechstronne - nic dziwnego, że rowery górskie są bardzo popularne. Dla ambitnych sportowców terenowych, jak i kierowców miejskich, którzy chcą być szybcy na drodze bez dużego balastu. Załóż plecak i ruszaj w drogę – wiele osób woli to od ciężkiego roweru turystycznego z błotnikami, bagażnikami itp.
Rowery górskie są nie tylko wszechstronne, ale teraz także niezwykle różnorodne. Cross-country, trail, all-mountain, enduro – lista poszczególnych typów, które zasadniczo można odróżnić po skoku zawieszenia i są dostosowane do konkretnych obszarów użytkowania, jest długa. Do tego dochodzi podział na hardtail (tylko amortyzowany widelec) i full (pełne zawieszenie) – nie zapominajmy, że e-MTB już dawno zdobyły duże udziały w rynku.
Archetyp: aluminiowy hardtail
Oczywiście dla wielu jest to już zbyt skomplikowane – chcą wszechstronnego, a nie specjalisty; chcą tylko roweru górskiego. Chcą roweru takiego jak Bulls Copperhead 3 2022.
I szczerze mówiąc, kto może ich winić? Ponieważ Bulls, marka stowarzyszenia dealerów ZEG, która od lat jest w czołówce wyścigów MTB (bez umieszczania swoich sportowców na skandalicznie drogich rowerach w pięciocyfrowym przedziale), zrobiła wszystko dobrze z niedrogim aluminiowym hardtailem i pokazuje przykład tego, jak powinien wyglądać Rower, który oferuje zarówno sportową zabawę w terenie, jak i codzienne użytkowanie.
Bulls Copperhead 3 2022: Solidna aluminiowa rama z nowoczesnymi detalami
Zacznijmy od solidnej aluminiowej ramy, która dzięki potrójnie cieniowanym (a przez to cieńszym w środku) rurom jest stosunkowo lekka i wyposażona w kilka fajnych detali. Linki zmiany biegów i przewody hydrauliczne są poprowadzone w dolnej rurze; główka ramy jest stożkowa, dzięki czemu jest dostosowana do nowoczesnych widelców amortyzowanych z dużymi gniazdami łożysk. Gwintowane otwory na tylnym trójkącie umożliwiają montaż bagażnika i błotnika. Obudowa suportu ma klasyczny gwint BSA - istniejący od dziesięcioleci standard, który nie ma sobie równych pod względem dostaw części zamiennych i konserwacji. Zamontowana jest w nim korba najnowszej konstrukcji z dużą wydrążoną osią, która nie odkształci się (elastycznie) nawet u silnych jeźdźców.
Obwód aktualny
Wybór przełożeń z dwoma tarczami z przodu i jedenastobiegową tarczą z tyłu jest również bardzo aktualny, co skutkuje niezwykle dużym zakresem przełożeń. Jeśli naprawdę pozwolisz mu zjeżdżać w dół, nadal możesz naciskać na pedał przy 45 km/h; po drodze strome odcinki, na których można pedałować w tempie pieszego. A jeśli ktoś nigdy nie korzysta z bardzo łatwych przełożeń, węższą, stopniowaną zębatkę można po prostu zamontować. Mając tylko dwie tarcze z przodu, możesz również obsługiwać biegi znacznie łatwiej niż potrójna korba, która była powszechna w przeszłości (i nadal jest w niższym przedziale cenowym).
Widelec z zawieszeniem pneumatycznym ze wszystkimi dodatkami
Podzespoły „Shimano Deore/Deore XT”, które wyznaczają standardy w tym przedziale cenowym, są solidne i niezawodne. Zużycie nie jest tutaj dużym problemem, a jeśli coś się zepsuje, poszczególne części można dość tanio wymienić. Oczywiście niezawodne hydrauliczne hamulce tarczowe są również częścią nowoczesnego roweru górskiego, a na koniec trzeba wspomnieć o amortyzowanym widelcu, który przede wszystkim umożliwia uprawianie poważnych sportów terenowych. Bulls określa model głównego producenta RockShox - lekki widelec z amortyzacją pneumatyczną, który można optymalnie dostosować do wagi rowerzysty i który można precyzyjnie regulować pod kątem kompresji (kompresji) i odbicia (odbicia). RockShox zapewnia nawet aplikację, która podaje zalecenia dotyczące ustawień ciśnienia powietrza i odbicia. Widelec można zablokować, naciskając dźwignię na kierownicy (zdalna blokada) – praktyczna na przykład po przełączeniu do pozycji bez siodełka. Inną współczesną cechą widelca jest oś przelotowa: zapewnia bezpieczne, precyzyjnie określone dopasowanie koła, a także usztywnia widelec jako całość. Z drugiej strony fakt, że na tylnym trójkącie zastosowano klasyczną szybkozamykacz, jest technicznie w porządku.
Możliwa konwersja na system bezdętkowy
Bulls spełnia kolejne życzenie fanów rowerów górskich zainteresowanych technologią: Koła – z 32 szprychami i solidną konstrukcją, ale nie super lekką – można jeździć z oponami bezdętkowymi, co zapobiega defektom w prawdziwym terenie, poprawia przyczepność i zmniejsza toczenie opór. Na łatwych trasach iw życiu codziennym możesz oczywiście nadal jeździć dętką.
Ze światłem i telefonem komórkowym na kierownicy przez codzienność
Mówiąc o życiu codziennym: Bulls Copperhead 3 2022 jest innowacyjny tutaj z adapterami do specjalnych świateł akumulatorowych na zacisku siodełka i mostku. Lampy MonkeyLink są czymś w rodzaju skrzyżowania „stałych” i „odłączanych”; można je błyskawicznie zamocować, a następnie trzymać pewnie i bez skręcania. Jeśli światła nie są zamontowane, wsuwasz odblaski – które, nawiasem mówiąc, nadal muszą być przymocowane na stałe do roweru. Praktyczne jest również złącze wtykowe SP-Connect do uchwytu na smartfona na mostku, pod którym małe haczyki utrzymują w ryzach linki przerzutki i przewody hamulcowe. Dzięki temu kokpit wygląda znacznie lepiej.
Tylko rower górski? Oglądany szczegółowo, Bulls Copperhead 3 2022 okazuje się być wyjątkowo dobrze przemyślany. Pokazuje, że podstawowa forma MTB, czyli hardtail, wcale nie jest przestarzała - a także, że niedrogi rower może być z jednej strony w pełni wyposażony do jazdy w terenie, az drugiej potencjalnie nadawać się do codziennego użytku.
Schreibe einen Kommentar