Nowości produktowe: Dzięki inicjatywie „Pedal to Zero” PEARL iZUMi kładzie kolejny element budulcowy w kierunku pozytywnego bilansu klimatycznego. Każda odzież z nowej wiosennej kolekcji BikeStyle będzie zawierała statystyki pokazujące odległość przebytą na rowerze zamiast samochodem, aby zrównoważyć ślad węglowy odzieży w produkcji i transporcie.
Do 2025 roku marka PEARL iZUMi chce osiągnąć dodatni bilans klimatyczny – do 2022 roku 90% produktów powinno być wykonanych z materiałów zrównoważonych. Obecnie, według firmy, ponad 40% linii produktów jest wykonanych z włókien pochodzących z recyklingu, odnawialnych i organicznych. PEARL iZUMi kładzie teraz kolejny element budulcowy, aby osiągnąć wyznaczony cel dzięki „Pedal to Zero”. Inicjatywa ma na celu zmotywowanie ludzi do wyboru roweru jako alternatywnego środka transportu. Każdy element odzieży w nowej wiosennej kolekcji BikeStyle 2022 zawiera odpowiednie statystyki. Jest to odległość przebyta rowerem zamiast samochodem, aby zrównoważyć ślad węglowy odzieży, zarówno podczas produkcji, jak i transportu.
PEARL iZUMi korzysta z Indeksu Higga, koncepcji zrównoważonego rozwoju opracowanej przez Sustainable Apparel Coalition (SAC). Za pomocą Indeksu Higga można ocenić ekologiczny i społeczny wpływ procesów biznesowych. Nowy Moduł Produktowy Higg 1.0 umożliwia również określenie ilości dwutlenku węgla, który powstaje podczas produkcji odzieży. Na podstawie szacunków EPA (Environmental Protection Agency) można obliczyć, ile kilometrów zajęłoby przejechanie rowerem, który normalnie przejechałby samochód, aby osiągnąć praktycznie zerową emisję dwutlenku węgla z każdej odzieży. Podstawą obliczeń jest zużycie paliwa przez samochód w USA, który emituje około 250 gramów CO2 na kilometr.
Jako wyraźny przykład PEARL iZUMi podaje spodenki Rove z nowej kolekcji BikeStyle. Produkcja i transport tego produktu powoduje ekwiwalent 5,9 kg CO2. Na sprawunki czy drogę do pracy prawie 25 kilometrów trzeba pokonać rowerem zamiast samochodem, a emisja spodenek jest już zbilansowana - podaje producent. W każdym razie inicjatywa „Pedal to Zero” przypomina, że każdy zakupiony produkt ma wpływ na środowisko – i jak można przynajmniej zrobić coś, aby temu przeciwdziałać, choćby na małą skalę.
Sieć: www.pearlizumi.com
Schreibe einen Kommentar