Test: 24-calowe rowery górskie dla dzieci marek Bulls, Cannondale, KTM, Scott i Woom pokazują swoje mocne strony w teście. W zestawie również: rower z włókna węglowego i naprawdę lekki.
Rowery dziecięce od dawna uważane są za trudny biznes, modele i tak drogie. Ale wydaje się, że powoli się to zmienia, co ma również związek z wartością samego motocykla. Dziesięć lat temu byłoby nie do pomyślenia, że miliony ludzi kupią e-rowery za kilka tysięcy euro. Z drugiej strony, dziś nie jest już zupełnie nieprawdopodobne zainwestowanie wysokiej trzycyfrowej sumy w rower dziecięcy.
Czemu nie? Nawet rowery dziecięce nie są już rzadko używaną zabawką, ale częścią nowoczesnej mobilności rodzinnej, a także sprzętu sportowego i technicznych fascynacji. Jeśli rodzice cenią sobie wysokiej jakości materiały, droga do dobrego roweru dziecięcego nie jest daleka - a jeśli dorośli lubią jeździć na sportowym rowerze górskim, to w pewnym momencie pojawia się pytanie, czy potomstwo nie chce jeździć w teren z ich.
Ausstattung
Oczywiście dzieci wolą jeździć na rowerach, które są technicznie wzorowane na rowerach mamy i taty. Wiele się w tej kwestii wydarzyło w ostatnich latach. Rowery MTB bez hamulców tarczowych już nie istnieją, a te z potrójnymi zębatkami tylko w najniższych przedziałach cenowych. To dobrze, a nawet lepiej, jeśli chodzi o rowery MTB dla dzieci - korzystają one w szczególności z niezawodności działania i redukcji technicznej. Nowoczesny 24-calowy rower ma od dziewięciu do jedenastu przełożeń, hamulce tarczowe i, w większości przypadków, amortyzowany widelec - to wszystko, a te komponenty mogą być odpowiednio wysokiej jakości, jeśli rower kosztuje trochę więcej.
I można to stwierdzić po pięciu zaprezentowanych tutaj modelach. Wszystkie droższe wersje ważą tylko od dziewięciu do jedenastu kilogramów, co jest bardzo małą wartością dla rowerów dziecięcych. Dwa rowery są wyposażone w czułe widelce z zawieszeniem pneumatycznym, jeden w najnowocześniejszą XNUMX-biegową skrzynię biegów, a nawet model z ramą z włókna węglowego. Ponadto wszystkie pięć rowerów jest wyposażonych w trwale niezawodne hydrauliczne hamulce tarczowe, których nie trzeba regulować ręcznie.
Przy cenach do tysiąca euro można oczywiście przez chwilę przełknąć - ale nie wolno zapominać, że szczególnie wysokiej jakości rowery dziecięce są bardzo popularne na rynku używanym i można je odsprzedać po wysokich cenach. Zapewnienie dzieciom dodatkowej dawki radości z jazdy nie jest nawet kosztowną gratką dla rodziców...
Bull's Tokee Ultra Lite 24
Bulls jest w rzeczywistości najdroższym motocyklem w teście, ale trudno go pokonać pod względem stosunku jakości do ceny. Jego zalety to lekka karbonowa rama, która jest wyjątkowym atutem dziecięcych rowerów MTB oraz widelec z amortyzacją pneumatyczną, który można dostosować do masy ciała dziecka, dzięki czemu jest czuły i działa doskonale. Rama o gładkiej powierzchni jest zadowolona z całkowicie poprowadzonych wewnętrznie kabli i linek, a także powinna wzbudzić zazdrość niektórych dorosłych motocyklistów; dzięki wyprostowanej, kompaktowej pozycji siedzącej jest idealnie dopasowany dla dzieci, które powinny mieć co najmniej 1,25 metra wzrostu. Bulls oferuje już karbonowe rowery z 16-calowymi kołami dla mniejszych, podczas gdy Tokee Ultra Lite 26 z jedenastobiegowymi przerzutkami jest dostępny dla większych.
Wyposażenie, na które składają się oczywiście hydrauliczne hamulce tarczowe i dziesięciobiegowa skrzynia biegów, jest na najwyższym poziomie. Dodatkowo Bulls montuje przyczepne opony MTB o dość dużej objętości, które zapewniają komfort i bezpieczeństwo jazdy. Jedyną wadą jest to, że zamiast wspornika patentowego używana jest prosta świeca siodłowa. Z drugiej strony Bulls to jedyny rower, który waży mniej niż twierdzi producent: z pedałami waży dokładnie jedenaście kilogramów, czyli bardzo mało jak na hardtaila z amortyzowanym widelcem w tym przedziale cenowym.
Konkluzja
Carbon Bulls to najlepiej wyposażony sprzęt sportowy dla ambitnych dzieciaków terenowych, których rodzice sami jeżdżą na wysokiej jakości sprzęcie. Technologia jest świetna, a cena rozsądna.
Cena: € 999,95
Wyścig Cannondale Cujo 24+
Cannondale prezentuje rower dla małych (lub dzieci) purystów z Cujo. Lekka aluminiowa rama z pięknym wykończeniem typu flip-flop jest wyposażona w podobny widelec zamiast amortyzowanego widelca, co jest dobrym treningiem techniki jazdy, szczególnie dla początkujących. Aby nie komplikować sprawy, Cujo wyposażono w opony o szerokości 2,6 cala, które dzięki swojej dużej objętości przodują pod względem amortyzacji i trzymania się drogi. Jeśli ciśnienie powietrza zostanie nieco obniżone podczas zmiany z drogi na teren, jedenastokilogramowy motocykl może optymalnie pokazać swoje zalety; Jeśli jednak jest intensywnie użytkowany na asfalcie, wskazane jest zamontowanie węższych i nieco lżejszych opon.
W każdym razie solidny Cannondale, wyposażony w wysokiej jakości komponenty, jest siłą w terenie, zwłaszcza że jest bardzo dobrze wyważony dzięki sztywnemu widelcowi. Hydrauliczne hamulce tarczowe pewnie trzymają, a dziesięciobiegowa przerzutka jest wystarczająco szeroka, by poradzić sobie na prawdziwych szlakach. Ogólnie rzecz biorąc, Cannondale wydaje się trochę drogi. Istnieje jednak również nieco prostszy wariant za 579 euro, a także wersja 20-calowa dla najmłodszych.
Konkluzja
Rower z szerokimi oponami pokazuje, że amortyzacja jest możliwa również bez amortyzowanego widelca. Nie jest tani i nie jest super lekki, ale jest ładny i wartościowy.
Cena: € 919
Dysk KTM Wild Speed 24
KTM robi bardzo obiecujące wrażenie piękną aluminiową ramą w przyciągającym wzrok kolorze house, gdzie linka przerzutki i przewód hamulcowy poprowadzone są w dolnej rurze. Atrakcyjna jest również niska cena 549 euro, ponieważ rower z napędem 1x spełnia współczesne standardy. Pozycja siedząca jest wyprostowana, odpowiednia dla dzieci, a rama umożliwia montaż bagażnika i błotnika, w które Wild Speed można doposażyć do codziennego użytku. Hydrauliczne hamulce tarczowe są również na pokładzie, a nawet przy zaledwie dziewięciu biegach dzieci dobrze radzą sobie w terenie.
Mankamentem KTM-a jest jednak stalowy widelec sprężynowy, który z jednej strony zwiększa wagę całego roweru do nieco ponad dwunastu kilogramów, ale z drugiej strony nie do końca się sprawdza. Wysoki moment rozruchowy w połączeniu z niską masą rowerzysty i niewielkim naciskiem na przednie koło sprawiają, że widelec nie reaguje zgodnie z oczekiwaniami, ale cały przód roweru jest ciężki.
Dlaczego więc nie określić sztywnego widelca? Dzięki temu rower byłby bardziej funkcjonalny i lżejszy, ale nie droższy, a wtedy byłby ekscytującą alternatywą dla rowerów od dostawców z USA.
Konkluzja
KTM nie robi sobie żadnych przysług z amortyzowanym widelcem w Wild Speed Disc - wypada słabo w porównaniu zarówno z resorowanymi, jak i nieresorowanymi konkurentami. Szkoda, bo kadr ma potencjał.
Cena: € 549
ScottScale RC400
Musisz pozwolić, by ciężar RC 400 rozpłynął się w ustach: rower waży nieco ponad dziewięć kilogramów łącznie z pedałami, co stanowi wyraźną różnicę w prowadzeniu, zwłaszcza dla dzieci. Kompaktowy rower, na którym mogą jeździć dzieci o wzroście 1,15 metra, nie od razu spodobał się pilotom testowym Velomotion swoim niepozornym wyglądem. Ale kiedy już na nim usiadłeś, szybko się zakochałeś. Nic dziwnego, bo tutaj wszystko jest na swoim miejscu: pozycja siedząca jest zwarta i zapewnia bezpieczeństwo; Z 32 zębami z przodu i 11-42 z tyłu, zakres przełożeń obejmuje wyjątkowo lekkie biegi, dzięki czemu podjazdy lub trudne sytuacje podczas jazdy można łatwo opanować bez większego wysiłku. Kaseta z jedenastobiegową zębatką jest wystarczająco do tego wyskalowana. Hamulce tarczowe zwalniają bezpiecznie, a gwintowane otwory umożliwiają doposażenie Scale do codziennego użytku.
Z jednej strony lekka aluminiowa rama, która oczywiście jest dostarczana z zewnętrznymi linkami, przyczynia się do niskiej wagi, z drugiej strony komponenty takie jak sportowy zestaw kołowy ze zmniejszoną liczbą szprych. Opony, które mają około dwóch cali szerokości, również dobrze pasują do tej koncepcji – są bardzo żwawe i wystarczająco duże, aby można było jeździć przy zmniejszonym ciśnieniu powietrza.
Konkluzja
Sztywny rower Scott przekonuje wszechstronną technologią wysokiej jakości i bardzo niską wagą. Sportowe wycieczki terenowe są dziecinnie proste ze Scale – o ile teren nie jest zbyt nierówny.
Cena: € 899
Woom Off Air 5
Woom wyrobił sobie markę dzięki lekkim jak piórko rowerom dziecięcym, na które wskakują zwłaszcza rodzice. Sam zespół testowy początkowo reagował ostrożnie, ale wynika to bardziej z powściągliwego wykończenia lakieru Off Air 5, który nie jest dostępny w różnych mocnych kolorach, jak to zwykle ma miejsce w przypadku Wooma. Funkcjonalnie ten rower górski przoduje: widelec z amortyzacją pneumatyczną reaguje wrażliwie nawet na rowerzystę ważącego około 20 kilogramów, a technologia jest wysokiej jakości, nawet w najdrobniejszych szczegółach, co można zobaczyć na przykład w lekkim zestawie kołowym . Utrzymują to nawet nowoczesne osie przelotowe, co jest wyjątkową zaletą w dziedzinie testów.
Hamulce hydrauliczne mocno gryzą, a wystarczy tylko skrócić tor - nie ma więcej niż dziewięciu biegów. Dobre opony Schwalbe są nieco szersze i mają 2,35 cala; Jednak Off Air 5 jest przeznaczony dla dzieci o wzroście poniżej 1,30 metra, który powinien być nieco cięższy. Dla mniejszych jest Off Air 4 w 20 cali, dla większych jest 6 z 26-calowymi kołami, oba z widelcami z zawieszeniem pneumatycznym; wszystkie trzy modele można również zamówić ze sztywnym widelcem z lekkiego włókna węglowego. To sprawia, że każdy rower jest o około 150 euro tańszy i około półtora kilograma lżejszy – przy 10,88 kilograma łącznie z pedałami Woom Off Air 5 nie jest absolutnie lekki. Oczywiście to wciąż świetny rower dla młodych motocyklistów.
Konkluzja
Woom jest idealnie wyposażony w widelec z amortyzacją pneumatyczną i osie przelotowe, ale także pokazuje, że technologia MTB nie jest dostępna bez dodatkowego obciążenia. Ale zakres modeli dostawcy jest bardzo wszechstronny.
Cena: € 949
Porady ekspertów: Rowery górskie 24 cale
przekładnie i hamulce
Zdobycie 24-calowego roweru górskiego bez potrójnej tarczy było prawie niemożliwe cztery lata temu. W międzyczasie zwyciężyła koncepcja solidnego dziecięcego MTB ze sztywnym widelcem i napędem 1x, a jeśli uraczysz swoje dzieci rowerem o tych cechach, możesz być pewien, że kupujesz solidny, wszechstronny i niezbyt ciężki materiał . A nawet jeśli zamiast hamulców tarczowych zamontowano hamulce V-brake, możesz ich używać bez wahania: proste hamulce szczękowe są wystarczająco mocne, a jednocześnie niedrogie i łatwe w utrzymaniu. Tak wyposażony rower w wysokiej jakości można dostać już za mniej niż 450 euro – na przykład od marki Puky Eightshot.
Właściwe ramy
Jeśli zainwestujesz znacznie więcej, naturalnie chcesz długiej żywotności i dlatego nie powinieneś pozwolić, aby potomstwo wsiadło na 24-calowy rower zbyt późno. Właśnie z tego powodu branża oferuje ramy z krótką rurą podsiodłową, która umożliwia awans średniej wielkości dzieciom ze szkół podstawowych. Następny rozmiar koła pojawi się najpóźniej po dwóch, trzech latach. To nie pozostawia wiele czasu na przyzwyczajenie się do prawdziwego motocykla terenowego. Dzieci, które w wieku dziewięciu lat nie są szczególnie zainteresowane jazdą w terenie, poradzą sobie również z konwencjonalnym sportowym rowerem 24″. W każdym razie ważne jest, aby w sklepie rowerowym przeprowadzić dokładne przymiarki - rower nie może być też za duży.
zawieszenie
Rowery z amortyzowanym widelcem są szczególnie odpowiednie dla młodych jeźdźców, którzy są ambitni i potrafią naprawdę wykorzystać zalety amortyzacji. Rodzice powinni pamiętać, że zawieszenie wymaga stałej konserwacji. Jeśli nie możesz wykonać niezbędnych prac samodzielnie, na dłuższą metę może to być kosztowne, a jeśli nie masz specjalistycznej obsługi technicznej, ryzykujesz utratą funkcjonalności.
aplikacja
Jeśli chodzi o użytkowanie, pięć przedstawionych tutaj kół wskazuje już różne kierunki. Bulls z karbonową ramą to czysto sportowy sprzęt, z którym należy obchodzić się ostrożnie i oferujący niewiele możliwości rozbudowy - idealny dla dzieci, które jeżdżą na rowerze z rodzicami i naprawdę to lubią. Z drugiej strony sztywny aluminiowy rower, taki jak Scott, można łatwo przekształcić w rower do codziennego użytku lub przykręcić bagażnik na dłuższe wycieczki rowerowe. Nie wszystkie rowery MTB dla dzieci nadają się jednakowo do drogi do szkoły lub na boisko sportowe; drugi rower do codziennego użytku będzie zatem w niektórych przypadkach musiał uzupełniać flotę.
Pieczęć aprobaty Velomotion - pięciokrotnie „bardzo dobra”
Podsumowując, można powiedzieć, że wszystkie 24-calowe rowery górskie w naszym teście były przekonujące na swój sposób. Dlatego zdecydowaliśmy się przyznać wszystkim pięciu rowerom dziecięcym znak jakości Velomotion z oceną bardzo dobrą. Scott Scale był najlżejszym rowerem w teście. Bulls Tokee Ultra Lite przekonuje znakomitym technicznie wyposażeniem, zwłaszcza dzięki karbonowej ramie. Cannondale 24-calowy MTB wykazuje świetne właściwości terenowe, głównie dzięki bardzo szerokim oponom. Z Wild Speed Disc od KTM musisz pójść na kilka kompromisów, między innymi z amortyzowanym widelcem. Mimo to jest absolutnie godny polecenia ze względu na atrakcyjną cenę. Dzięki Off Air 5 WOOM po raz kolejny pokazuje, że Austriacy oferują bardzo dobrze przemyślane i przyjazne dzieciom rowery górskie.
Schreibe einen Kommentar