Po tym, jak w 2020 roku kolarz szosowy prawie upadł na zjeździe, okazało się, że sprzedane mu koła Mavic były fałszywe. Dealer zgłosił incydent producentowi podzespołów, który natychmiast rozpoczął dochodzenie i obecnie podejmuje kroki prawne przeciwko producentom podrabianych produktów z Azji.
Aby móc zbadać sprawę, zakupiono i skontrolowano dwa z podrobionych kół. Stwierdzono następujące niedociągnięcia:
Różnice wizualne i jakościowe:
- brak logo Mavic na piastach
- naklejki niskiej jakości
- błędne logo firmy
- źle i za mało szprych
- Wysokość i szerokość obręczy
- standardowe koncentratory
Podczas pierwszego testu, zgodnie z normą ISO 4120, zwrócono uwagę na zachowanie podczas hamowania przy prędkości 35 km/h i masie kierowcy 130 kg. Test ten zwykle nie ma skutków destrukcyjnych.
Rezultat był druzgocący. Podrabiany produkt nie przeszedł testu.
W drugim teście felga jest przyspieszana do wyższej prędkości, aby symulować realistyczny proces hamowania. Wpływ tego testu był jeszcze bardziej fatalny dla podrabianego produktu w Azji.
Trzeci test skupia się na efektach sił bocznych. Ściany boczne obciążane są siłą 45km/h i ciężarem do 30kg. Oryginalna felga Mavic zwykle wytrzymuje w teście kilkaset kilometrów. Podrobiony produkt zepsuł się po kilku kilometrach. Wynik:
- uszkodzone szprychy już po przejechaniu 50% docelowej odległości
- piasta zniszczona
W obiegu często pojawiały się podróbki produktów różnych marek jakościowych. Dla bezpieczeństwa należy zachować podejrzliwość w stosunku do rzekomych „super okazji” i kupować u znanego specjalistycznego sprzedawcy.
Schreibe einen Kommentar