E-Performance: Dział e-rowerów firmy Brose kontynuuje swoją historię sukcesów. Na początku marca z linii montażowej zakładu w Berlinie zjechał milionowy napęd. Od 2014 roku firma rozwija i produkuje napędy elektryczne do rowerów. W tym celu Brose przeniósł do roweru wieloletnie doświadczenie jako dostawca silników elektrycznych dla przemysłu motoryzacyjnego. Firma rodzinna czerpie korzyści z dużego popytu na rowery elektryczne i chce pomóc w kształtowaniu trendu w kierunku rozwiązań w zakresie mobilności w mieście dzięki innowacyjnym produktom.
"Cieszymy się dużym zainteresowaniem i zaufaniem klientów do naszych napędów", mówi dr. Thomas Leicht, szef Brose E-Bike Systems. Firma spodziewa się dalszego wzrostu w przyszłości, ponieważ popyt na e-rowery stale rośnie. Jednym z czynników napędzających są między innymi zmienione potrzeby ludzi w zakresie mobilności w czasie pandemii koronowej. Chociaż sklepy rowerowe były zamknięte przez kilka tygodni wiosną 2020 r., tylko w pierwszej połowie roku niemieckim klientom sprzedano około miliona e-rowerów. O ile w 2015 roku tylko co ósmy rower sprzedawany w Niemczech był wyposażony w napęd, o tyle w 2020 roku co trzeci rower był już elektryczny. Łatwo: „Prawdziwy boom dopiero przed nami. Spodziewamy się, że wkrótce co drugi rower sprzedawany w Niemczech będzie e-rowerem – prawdopodobnie za dwa, trzy lata. To oznaczałoby sprzedaż dwóch milionów e-rowerów rocznie. Dzięki naszemu systemowi e-bike jesteśmy bardzo dobrze przygotowani, aby sprostać różnorodnym wymaganiom”.
Brose: Planowane dalsze inwestycje
Inwestując w nowe obszary biznesowe, Brose opiera się na trendach takich jak mikromobilność. „Widzimy e-rower jako element nowoczesnego ruchu miejskiego. Oprócz udostępniania ofert z hulajnogami lub hulajnogami elektrycznymi istnieją również systemy udostępniania dla rowerów elektrycznych. Właśnie dlatego opracowaliśmy ustandaryzowane rozwiązanie dla flot e-rowerów wraz z ekspertami w zakresie łączności Comodule, start-upem z Estonii. Z tak zwanym Brose Connected Drive jesteśmy szczególnie ukierunkowani na dostawców udostępniania, firmy posiadające floty e-rowerów i zakłady komunalne” – dodaje Leicht. Niezależnie od tego, czy chodzi o ochronę przed kradzieżą, określanie lokalizacji czy konfigurację — rozwiązanie plug-and-play umożliwia operatorom flot łatwą ocenę wielu danych systemowych w celu zdalnej konserwacji i analizy użytkowania.
Brose: Połączone w sieć i zintegrowane kompletne rozwiązania
Historia sukcesu napędów do rowerów elektrycznych Brose rozpoczęła się podczas kryzysu gospodarczego i finansowego w 2009 roku. W tym czasie firma Coburg chciała pozycjonować się szerzej. „Od samego początku czerpaliśmy korzyści z motoryzacyjnego know-how Grupy Brose – w końcu podstawą naszego napędu był silnik elektrycznego wspomagania kierownicy” – wspomina Leicht. Produkcja seryjna rozpoczęła się w Berlinie w 2014 roku. W 2018 roku firma zaprezentowała „Brose Drive System”, kompletny system składający się z napędu, baterii i wyświetlacza. Skoordynowane komponenty zapewniają harmonijne wrażenia z jazdy i upraszczają serwis dla dealerów. „Tendencja w kierunku systemu będzie kontynuowana, ponieważ rower elektryczny rozwija się w całościowe rozwiązanie sieciowe z inteligentnymi komponentami. Urządzenia antywłamaniowe, zintegrowana nawigacja i systemy zmiany biegów stają się coraz bardziej popularne – mówi Leicht.
Schreibe einen Kommentar