Nowości produktowe / E-MTB: Z każdym mijającym sezonem liczba e-rowerów w portfolio Canyon ogólnie rośnie, a dzięki Torque:ON, który właśnie zaprezentowali, firma z Koblencji zelektryfikowała prawie całą swoją ofertę rowerów górskich. Po hardtailu Grand Canyon:ON, wszechstronnym rowerze turystycznym Neuron:ON i rowerze terenowym Spectral:ON z silnikiem, który był już w ofercie, teraz dodano model na najtrudniejszy teren. Dzięki skokowi sprężyny 180 lub 175 mm, progresywnej geometrii i odpowiedniemu pakietowi wyposażenia nic nie stoi na przeszkodzie freeride'owym przygodom i dniom w bikeparku bez windy.
Kluczowe dane Canyon Torque:ON
Materiał ramy: aluminium
Skok zawieszenia: 180 mm / mm 175
rozmiar koła: 27,5 cali
Silnik: ShimanoEP8
Akku: 504 Wh
Nawet jeśli nazwa by to sugerowała, Torque:ON to coś więcej niż tylko wypróbowany i przetestowany moment obrotowy z silnikiem: Podczas projektowania włożono rękę zarówno w geometrię, jak i tył - ponieważ wyższa waga i specjalne prowadzenie cechy E- Oczywiście rowery górskie również wpływają na jego obsługę – zarówno pozytywnie, jak i negatywnie.
Shimano EP8 - nie tylko z Canyon Torque:ON
Canyon Torque:ON to pierwszy e-MTB sprzedawcy bezpośredniego z nowym silnikiem e-MTB Shimano, który został zaprezentowany późnym latem. Jednak w trakcie prezentacji cała gama E-MTB zostanie zaktualizowana, wraz z EP8 i kilkoma większymi akumulatorami. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu 85 Nm, EP8 dorównuje Bosch CX lub Brose Drive S Mag pod względem mocy, ale zapewnia odrobinę dodatkowej dynamiki i żwawości, dzięki którym jego poprzednik był tak popularny wśród kierowców sportowych. Ważący 2,6 kg sam silnik jest również o około 300 g lżejszy niż bezpośrednia konkurencja.
Waga bije akumulator
Mówiąc o wadze: pomimo – cytując Canyon – „niezniszczalnej ramy” wykonanej z aluminium i odpowiednio wytrzymałych dodatkowych części i komponentów, nowy e-freerider z Koblenz waży zaskakująco mniej niż 24 kg. Oczywiście Torque:ON nie jest naprawdę lekki, ale dla projektantów ważne było, aby nie wychodzić poza ramę z wagą i tym samym nie odbierać motocyklowi żywotności i zwinności. Jednak i w Canyonie nie da się obalić praw fizyki, dlatego postawiono na kompromis: rower we wszystkich wariantach wyposażenia wyposażony jest w – jak na dzisiejsze standardy – dość mały akumulator o pojemności 504 Wh. Canyon twierdzi, że integracja Wariant 630 Wh, wliczając w to wyższą masę własną, sprawił, że rower był cięższy o ponad kilogram.
Jeśli pojemność nie jest wystarczająca, Canyon oferuje możliwość zamówienia Torque:ON bezpośrednio z drugą baterią. Jest to całkowicie gotowe do zainstalowania z odpowiednią osłoną i można je dość szybko wymienić podczas dłuższej trasy. Transport w plecaku nie jest już dużym problemem - wielu producentów ma teraz odpowiednie modele w uchwycie baterii w środku. Ładnie: opcja kosztuje dodatkowo 500 euro - uczciwa oferta, biorąc pod uwagę regularną cenę baterii 550 - 600 euro.
Tylny trójkąt i geometria w trybie E-MTB
Jak wspomniano na początku - przy Canyon Torque:ON nie popełnili błędu polegającego na zamontowaniu silnika na suportu dobrze znanego Torque, zapakowaniu akumulatora do dolnej rury i napisaniu E-MTB na fladze . Aby móc zachować właściwości jezdne niezmotoryzowanego udanego roweru z silnikiem, dokonano kilku korekt. Jeśli chodzi o geometrię, skupiliśmy się na zbudowaniu płynnie działającego roweru do przygód w parku i freeride, ale takiego, który nie przypomina czołgu jadącego po szynach na szlaku. Innymi słowy: tam, gdzie było to możliwe, dużą wagę przywiązywano do zwinności, o czym świadczą na przykład dość krótkie dolne widełki o długości 430 mm. Wpisuje się w to decyzja o wyposażeniu roweru tylko w koła 27,5 cala.
Moment obrotowy w kanionie geometrii: WŁ
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 440 | 440 | 460 | 500 |
Pozioma rura górna (w mm) | 612 | 639 | 667 | 694 |
główka ramy (w mm) | 115 | 125 | 135 | 145 |
tylny trójkąt (w mm) | 430 | 430 | 430 | 430 |
Kąt skrętu (w °) | 63.5 | 63.5 | 63.5 | 63.5 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 74 | 74 | 74 |
Spadek BB (mm) | 15 | 15 | 15 | 15 |
Rozstaw osi (w mm) | 1214 | 1244 | 1273 | 1302 |
Zasięg (mm) | 435 | 460 | 485 | 510 |
Stosy (mm) | 616 | 625 | 634 | 643 |
Podobnie jak w przypadku geometrii, dopracowano również tylny trójkąt: zastosowano dobrze znane zawieszenie trójfazowe, tj. różni się znacznie od regulacji „normalnego” momentu obrotowego. Ze względu na większą masę systemu w E-MTB, progresja jest z jednej strony silniejsza, więc tylny trójkąt szybciej się zaciska, aby w miarę możliwości zapobiec dobiciu do dna przy mocnych uderzeniach. Ponadto zmniejszono wartość zapobiegającą przysiadowi: naciągnięcie łańcucha (np. podczas pedałowania) automatycznie napina tył nowoczesnych rowerów enduro - im wyższa wartość zapobiegająca przysiadowi, tym wyraźniej ten efekt jest zauważalny. W ten sposób osiągasz wysoką wydajność na podjazdach, ale poświęcasz czułość i komfort, a także czerpiesz odrzut pedału. Ponieważ wydajność tylnego trójkąta E-MTB nie jest tak ważna podczas jazdy pod górę dzięki wspomaganiu silnika, tylny trójkąt w Torque:ON mógłby być bardziej komfortowy lub „miękki”.
modele i poziomy wyposażenia
Canyon Torque:ON występuje w dwóch podstawowych konfiguracjach, które są takie same w ramie, silniku i akumulatorze: ta sama solidna aluminiowa rama, Shimano EP8 Power i akumulator 504 Wh zintegrowany z dolną rurą są wszędzie. Jednak podczas gdy Torque:ON 8 jest wyposażony w 12-biegowy napęd Shimano i ramę RockShox, topowy model otrzymał elementy zawieszenia Sram GX Eagle i Fox Factory. W przypadku obu modeli istnieje wspomniana już możliwość zamówienia gotowego do montażu drugiego akumulatora za dopłatą 500 euro.
Moment obrotowy w kanionie: W 8 r
Silnik: ShimanoEP8
Akku: Shimano BT8035 (504Wh)
Okrążenie: Shimano XT/SLX
Widelec: RockShox ZEB R 180mm
Niemy: RockShox Super Deluxe Wybierz R
hamulce: Shimano SLX MT 7120 203/203mm
wirniki: DT Swiss H1900
Przód opony: Maxxis Minion DHF 2,5 Exo+
opony tył: Maxxis Minion DHR II 2,6 Exo+
Waga: 23,74 kg
Cena: 4.499 euro | 4.999 (w tym 2. bateria)
Moment obrotowy w kanionie: W 9 r
Silnik: ShimanoEP8
Akku: Shimano BT8035 (504Wh)
Okrążenie: Sram GX Eagle
Widelec: Fox 38 fabryka 180mm
Niemy: Fabryka Fox X2
hamulce: Kod Sram RSC 220/203mm
wirniki: DT Swiss H1700
Przód opony: Maxxis Minion DHF 2,5 Exo+
opony tył: Maxxis Minion DHR II 2,6 Exo+
Waga: 23,81 kg
Cena: 5.799 euro | 6.299 euro (wraz z drugim akumulatorem)
Schreibe einen Kommentar