Test: Magic Eight SL firmy Dynamics wygląda niepozornie, ale warto przyjrzeć się bliżej: dzięki spójnej koncepcji i dobremu wyposażeniu okazuje się w teście archetypem codziennego roweru i dobrym wyborem dla wszystkich, którzy nie masz jakieś specjalne życzenia, po prostu niezawodne i chcesz lekko iść do przodu.
Od dziesięcioleci w codziennych rowerach istnieją dwa przeciwstawne trendy. Niektórzy rowerzyści polegają na rowerach, które potrafią więcej niż „tylko” pokonywanie codziennych tras przez lata bez reklamacji. Twój wybór to rower trekkingowy z szeroką przerzutką, amortyzowanym widelcem i sportowym wyglądem. Inni z kolei wybierają rower, który nie potrafi wiele więcej niż to, do czego został stworzony - ale jest też optymalnie dostosowany do jego przeznaczenia. Jej ulubieńcem jest rower turystyczny, niemalże oryginalny klasyk codziennego roweru: przeważnie malowany na czarno od pokoleń i wyposażony w niewymagające konserwacji przerzutki w piaście, zamknięte hamulce i osłonę łańcucha, jak na przykład w specjalnej formie holenderskiego .
I ta koncepcja sprawdziła się do dziś. Redukcja techniczna pod kątem maksymalnej funkcjonalności; sprzęt, który ogranicza się do tego, co niezbędne - tak powstaje Dynamics Magic Eight SL, sprzedawany wyłącznie w 21 lokalizacjach Zweirad Stadler. To rower dla wszystkich, którzy nie planują nim niczego szczególnego: trasy do pracy, codzienne dojazdy i wycieczki rekreacyjne, niezależnie od tego, czy chcą wybrać się do kina, czy planują przejażdżkę rowerową w weekend. I jest to rower dla każdego, kto nie chce mieć do czynienia z technologią. W przeciwieństwie do nas, spójrzmy więc, co sprawia, że Magic Eight jest tak interesująca.
Harmonijny ze smukłym widelcem
Zaczyna się od smukłej, prostej konstrukcji, którą można zrealizować tylko na rowerze ze sztywnym widelcem. Aluminiowy widelec Dynamics radzi sobie bez klasycznego wygięcia i zwęża się cienko w kierunku haków - dzięki czemu może do pewnego stopnia amortyzować wstrząsy i wibracje. Wymiary widelca i ramy są bardzo spójne, co daje harmonijną, na wskroś sportową całość. Jeśli chodzi o ramę cudów nie należy się oczywiście spodziewać zważywszy na bardzo atrakcyjną cenę niespełna 750 euro - linka hamulca i przerzutki poprowadzona jest na zewnątrz rurek, co oszczędza czas i pieniądze podczas montażu . Poza tym czysto wizualnym mankamentem konstrukcja rur jest oczywiście bez zarzutu - Dynamics pomyślał nawet o napinaczu łańcucha, którego brakuje nawet w niektórych znacznie droższych rowerach. Mocowanie bagażnika również jest bardzo udane: od dołu opiera się na hakach, a od góry mocuje do ramy za pomocą rozpórki ukrytej pod błotnikiem. Elegancki, nieco węższy pasek wyposażony jest w sprężynową klapkę; Ponadto akcesoria systemowe można montować za pomocą urządzenia zaciskowego.
Prawie bezobsługowy układ napędowy
Oczywiście w centrum technologii rowerowej zawsze znajdują się przerzutki. W rowerach turystycznych piasta jest praktycznie osadzona; Tak zamkniętej skrzyni biegów trudno jest przebić, jeśli chodzi o niskie wymagania konserwacyjne i solidność. Oczywiście Dynamics na tym nie poprzestaje, ale dodatkowo daje Magic Eight pełną ochronę łańcucha - Chainglider firmy Hebie, która całkowicie i trwale chroni łańcuch ogniw przed brudem i wilgocią, a tym samym niezwykle wydłuża żywotność łańcucha . Konserwacja i pielęgnacja są praktycznie zbędne, dzięki czemu jest to niedroga alternatywa dla napędu z paskiem zębatym. Osiem biegów skrzyni biegów zapewnia szeroki zakres przełożeń, dzięki którym można dobrze zarządzać wszystkim, z wyjątkiem wyjątkowo stromych odcinków; Zmiana biegów jest intuicyjna dzięki przyjaznemu dla użytkownika uchwytowi obrotowemu. Nie musisz też martwić się o układ hamulcowy: hydrauliczne hamulce tarczowe działają przez cały czas bez konieczności regulacji i doskonale hamują nawet na mokrej nawierzchni.
Prąd pochodzi z koncentratora –
Dynamo w piaście jest częścią nowoczesnego roweru codziennego użytku, który niezależnie od pogody dostarcza prąd do oświetlenia i jest praktycznie bezawaryjny. Ich reflektory nie są zbyt jasne, ale doskonale nadają się do miasta; Jeśli często przebywasz poza domem w całkowitej ciemności, powinieneś wyposażyć się w reflektor LED o mocy 60 luksów lub więcej. Osoby z tyłu są dobrze chronione i zamontowane na bagażniku; Twoja linka jest poprowadzona przez ramę i pod błotnikiem, dzięki czemu jest również bezpiecznie umieszczona. Arkusze od dostawcy jakości SKS są wystarczająco długie i bardzo solidne; Szczególnie z tyłu rzuca się w oczy elegancki montaż bez dodatkowych rozpórek. Ładne i szerokie opony Schwalbe nie leżą zbyt ciasno pod blachą; ich profil jest przeznaczony do gładkich powierzchni, ale z wystarczającą przyczepnością na ścieżki przyrodnicze.
Dzięki regulowanemu wspornikowi kierownicy w Magic Eight SL można uzyskać wygodną pozycję siedzącą - oczywiście nie tak wyprostowaną jak we wspomnianym na początku holenderskim rowerze, ale wystarczająco wygodną nawet dla mniej doświadczonych rowerzystów. Sportowcy często jeżdżący na rowerze mogą oczywiście również sobie poradzić z Dynamics, ponieważ rower okazuje się żwawym, poręcznym cokołem z płynną pracą, który można optymalnie dopasować do czterech rozmiarów w zależności od kształtu ramy - romb, trapez lub fala. I tak rower Stadler do codziennego użytku robi wrażenie pomimo dyskretnego, matowego czarnego wyglądu: bardzo atrakcyjny cenowo, wysokiej jakości i harmonijnie wyposażony, gwarantujący lata codziennej radości z jazdy. Dokładnie to, czego chcą wszyscy ci, którzy tak naprawdę nie planują nic specjalnego ze swoim rowerem...
Schreibe einen Kommentar