Spectrum: We wszystkim można znaleźć coś pozytywnego. Dotyczy to również kryzysu związanego z koronawirusem. Jak żadne inne wydarzenie w 2020 roku, globalna pandemia wywarła trwały wpływ na zachowania ludzi związane z mobilnością. Świadczą o tym także rekordowe wyniki największej na świecie kampanii rowerowej „Stadtradeln”.
Ponad 115 milionów kilometrów na rowerze
W okresie od maja do października 2020 r. kampania zainicjowana przez „Climate Alliance” była pełna 545.988 XNUMX rowerzystów z 1.482 małych i dużych gmin wzięło udział – rekord. Ale to nie jedyny rekord, ponieważ bohaterowie pedałów razem przejechali niesamowite rowery w środku pandemii Corona 115 milionów kilometrów na rowerze. Aby się zorientować, trasa wygląda mniej więcej tak:
- 150 podróży na księżyc iz powrotem. (każde 384.400 XNUMX km w jedną stronę)
- Cóż, lot do słońca iz powrotem. (147 do 152 km w jedną stronę)
- 874 orbity Ziemi.
- 500 wycieczek po całej niemieckiej (ponadlokalnej) sieci drogowej (ok. 230.000 XNUMX km)
- 801 razy więcej niż średni dystans przejechany samochodem przez Niemców w 2019 r. (11.733 XNUMX km)
Napędzany unikaniem transportu publicznego ze względu na ochronę przed infekcjami, transport prywatny odnotował znaczny wzrost w 2020 roku. Na szczęście nie tylko w sektorze samochodowym, ale szczególnie silnym w sektorze rowerowym. Liczby pokazują również pozytywny wpływ na klimat, ponieważ 115 milionów kilometrów dobrze uratowało rowerzystów 17.000 2 ton COXNUMX a.
„Znacznie zwiększony udział ruchu rowerowego”
„W tym roku nie tylko mogliśmy zaobserwować silny wzrost liczby uczestników ruchu rowerowego w mieście, ale także gminy zgłaszają znacznie zwiększony udział ruchu rowerowego”, mówi André Muno z inicjatywy „Climate Alliance”.
Muno ma też nadzieję, że po pandemii entuzjazm do jazdy na rowerze w Niemczech nie ustąpi. Innowacyjne koncepcje ruchu rowerowego i środki, takie jak wyskakujące ścieżki rowerowe, napawają go optymizmem w tej kwestii.
„Mam nadzieję, że to podejście zorientowane na rozwiązania będzie nadal demonstrowane. Ponieważ zrównoważony wzrost udziału ruchu rowerowego można zapewnić tylko przy dobrze rozwiniętej infrastrukturze rowerowej”., kontynuuje Muno.
Nawiasem mówiąc, trzy gminy odnoszące największe sukcesy w okresie kampanii to:
- Berlin (ok. 3,5 mln km),
- region Hanoweru (ok. 3 mln km)
- i Lipsk (ok. 2,5 mln km).
Wskazówka: Możesz zobaczyć wyniki dla swojego regionu w Deska rozdzielcza roweru miejskiego Zobacz i porównaj z sąsiednimi społecznościami.
Schreibe einen Kommentar