Nowości produktowe / E-MTB: Niespodzianka! W właściwie bardzo cichym okresie na początku roku Baskowie z BH robią pierwszą atrakcję roku 2021 E-MTB z iLynx Race Carbon. Bardzo lekki rower opiera się na własnym silniku i pomimo dużej baterii o pojemności ponad 500 Wh waży mniej niż 20 kilogramów. Zeszłej jesieni mogliśmy przyjrzeć się z bliska prototypowi nowego BH iLynx Race Carbon podczas imprezy dealerskiej.
Lekkie E-MTB pojawiły się najpóźniej od czasu wprowadzenia Levo SL firmy Specialized pojawił się na rynku w zeszłym roku. Inni producenci, tacy jak jelenie lub kula zaprezentowała również niezwykle ekscytujące modele, które mimo pełnoprawnego silnika centralnego utrzymały wagę znacznie poniżej 20 kilogramów. W przypadku BH kolejny producent idzie w jego ślady – ale w porównaniu z konkurencją idzie nawet o krok dalej. Baskom udaje się połączyć niską wagę z dużą baterią - to swego rodzaju kwadratura koła w świecie eMTB. BH iLynx Race Carbon opiera się na wyjątkowo lekkiej karbonowej ramie i własnym silniku o momencie obrotowym 65 Nm i bardzo niskiej wadze 2,2 kg dzięki magnezowej obudowie.
Zanim przejdziemy do bardziej szczegółowych informacji na temat akumulatora, silnika i działania, kilka słów o ogólnej koncepcji roweru: ze 120 mm skoku i nowoczesną, ale nie zorientowaną wyłącznie na zjazdy geometrią, ma tendencję do kłusowania w obszarze downcountry lub rowery terenowe, podczas gdy konkurenci wydają się być inni, orientuj się na Enduro. Najwyższy model nowego iLynx Race Carbon jest nawet w pełni klasycznym XC lub maratonem - ze 100 mm skokiem sprężyny z przodu iz tyłu, odpowiednio bardziej stromymi kątami, a tutaj BH również nie ma regulowanej sztycy na rzecz wagi, która jest obudowa ze wszystkimi innymi wariantami zainstalowanymi fabrycznie.
Własny napęd z dużym akumulatorem
Ale wracając do silnika: BH „2ESMAG” jest zainstalowany tutaj (jak w przypadku BH Core 29), który jest oparty na środkowym silniku Basków, który został po raz pierwszy zaprezentowany z Core GravelX nieco ponad rok temu. Jednostka dostarcza maksymalnie 65 Nm, ale przy 2,2 kg waży znacznie mniej niż porównywalnie mocni konkurenci (Shimano EP8 RS 2,6 kg / Bosch CX 2,9 kg / Brose Drive S Mag 2,9 kg). Magnezowa obudowa odpowiada też za niską wagę, którą nowa wersja wyróżnia się na tle poprzednika; Wbudowana technologia czujników jest również nowa i ma oferować bardziej czułe, bardziej dynamiczne, a przez to bardziej naturalne wrażenia z jazdy. Fakt, że silnik jest również wyjątkowo kompaktowy, ma pozytywny wpływ na współczynnik Q i jego zdolność do integracji.
Napęd jest zdecydowanie punktem kulminacyjnym wyścigu BH iLynx Carbon Race - ale to nie tylko silnik, akumulator jest nie mniej ważny. W tej dziedzinie trzeba było iść na największe kompromisy, nawet w przypadku lekkich e-rowerów, a zwłaszcza lekkich e-MTB: z Levo SL masz 320 Wh, Orbea Rise ma co najmniej 375, podobnie jak Rotwild R.E375 ( każdy bez przedłużaczy zasięgu). To niemal rewelacyjne, że BH udało się zmieścić aż 540 Wh w wąskiej rurze iLynx Race. Musisz jednak zaakceptować fakt, że nie można usunąć urządzenia do przechowywania energii. Przedłużacz zasięgu w postaci butelki do picia przynosi kolejne 180 Wh i można go zainstalować w mgnieniu oka - bez kabli itp. Nawiasem mówiąc, przedłużacz jest już dołączony do dwóch droższych modeli, BH iLynx Race Carbon 8.4 LT Pro i 8.6 Pro; można go doposażyć w inne modele.
Smukła rama z włókna węglowego
Cały napęd znajduje się w eleganckiej, smukłej ramie z włókna węglowego, która według BH waży tylko około 2 kg. Zgodnie z obszarem użytkowania 29-calowe koła z przodu iz tyłu nie są zaskoczeniem. Jak wspomniano na początku, geometria jest nowoczesna, ale nie ma ekstremalnych wymiarów. Kąt skrętu wynosi prawie 120° przy 68 mm, model Race 100 mm to prawie 69°. To samo dotyczy wysięgu, który w największym z trzech rozmiarów ramy wynosi 451 mm, a tym samym oferuje wystarczająco dużo miejsca, aby móc przesunąć środek ciężkości ciała na szlaku, ale nie wymaga od rowerzysty zbyt aktywnego stylu jazdy .
Biustonosz Geometry iLynx Race
SM | MD | LA | |
---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 440 | 480 |
Pozioma rura górna (w mm) | 573 | 595 | 615 |
główka ramy (w mm) | 100 | 110 | 120 |
tylny trójkąt (w mm) | 453 | 453 | 453 |
Kąt skrętu (w °) | 67,7 | 67,7 | 67,7 |
Kąt siedziska (w °) | 74,7 | 74,7 | 74,7 |
Zasięg (mm) | 412 | 431 | 451 |
Stosy (mm) | 598 | 605 | 612 |
Naprawdę fajnym dodatkiem jest system FIT, który świętuje swoją premierę w iLynx Race Carbon: Jest to zestaw narzędzi zintegrowany z główką ramy, który można łatwo zdjąć za pomocą przedniej zaślepki. Oprócz typowych kluczy imbusowych jest również wyposażony w T25, narzędzie do łańcucha, a nawet adapter CO². Ładny!
Cztery warianty wyposażenia BH iLynx Race Carbon
BH początkowo wprowadza na rynek iLynx Race Carbon z czterema wariantami wyposażenia. Wszystkie mają wspólny silnik 2ESMAG i zintegrowany akumulator 540 Wh w dolnej rurze. Jeśli chcesz, aby przedłużacz zasięgu zapewniał maksymalną pojemność i zasięg, możesz wybrać jeden z dwóch topowych modeli lub po prostu doposażyć butelkę do picia 180 Wh. To miłe, że BH instaluje sztycę regulowaną w standardzie w wersjach 120 mm, pomimo raczej małego skoku zawieszenia, a także daje motocyklom 4-tłoczkowe układy hamulcowe z dużymi tarczami 203 mm z przodu iz tyłu. Nie mamy jeszcze w 100% wiarygodnych informacji na temat wag, ale podobno topowy model waży prawie 17 kilogramów. Sprzęt jest już solidny do wysokiej jakości w najtańszym modelu - ale to również kosztuje nieco poniżej 6.000 euro.
Napęd: BIUSTONOSZ 2ESMAG
Akku: Zintegrowany 540 Wh
Widelec: Fox 34 Rytm 120mm
Niemy: Wydajność DPS Fox Float
Okrążenie: Shimano Deore / XT 12-rzędowa
wirniki: Piasty Shimano MT400 / obręcze Alexrims EXR30 TR
opony: Maxxis Ardent/Ikon 2,35”
hamulce: Shimano MT520 203/203mm
Cena: € 5.999
Napęd: BIUSTONOSZ 2ESMAG
Akku: Zintegrowany 540 Wh
Widelec: Fox 34 Performance 120mm
Niemy: Wydajność DPS Fox Float
Okrążenie: Shimano XT 12-rzędowa
wirniki:Biustonosz Evo A30 TR
opony: Maxxis Ardent/Ikon 2,35”
hamulce: Shimano XT M8120 203/203mm
Cena: € 6.999
Napęd: BIUSTONOSZ 2ESMAG
Akku: Zintegrowany 540 Wh + przedłużacz zasięgu 180 Wh
Widelec: Fox 34 fabryka 120mm
Niemy: Wydajność DPS Fox Float
Okrążenie: Shimano XT / XTR 12-rzędowa
wirniki: BH Evo C30 Carbon TR
opony: Maxxis Ardent/Ikon 2,35”
hamulce: ShimanoXT M8120
Cena: € 7.999
Schreibe einen Kommentar