Przetestuj Schwalbe One TLE: Dzięki One TLE Schwalbe rozkłada własną technologię bezdętkową na oponę klasy średniej. Wynik testu Velomotion: wysokiej jakości, dość lekka opona, która spodoba się doświadczonym fanom opon bezdętkowych, a także rowerzystom, którzy wciąż wypróbowują opony bezdętkowe i szukają niedrogiej opcji dla początkujących.
Mokre drogi, krótkie dni: wraz z nadejściem jesieni wiele zmienia się dla rowerzystów. Oprócz tego, że wychodzą ocieplacze na nogi i kurtki przeciwdeszczowe, coś dzieje się również z materiałem: niektórzy przesiadają się na rowery zimowe, wielu przynajmniej zakłada nieco prostszy, solidny zestaw kół lub przynajmniej zakłada inne opony. Nie chcesz mieć defektu, zwłaszcza zimą, nie musisz też zużywać drogich opon o niskim współczynniku tarcia.
Poszukiwane: bezdętkowa opona treningowa
Oczywiście każdy, kto jeździ na opony bezdętkowe latem, nie chce mieć teraz do czynienia z dętkami. Szukają więc opony bezdętkowej, która jest solidna i odporna na ścieranie, a przy tym niezbyt droga; waga nie ma znaczenia, a opory toczenia nie muszą być najwyższe. O tak, łatwy montaż to oczywiście plus.
W firmie Schwalbe opona o tych właściwościach nosi po prostu nazwę „One”, a dokładniej Schwalbe One TLE. Zredukowana wersja topowego modelu Schwalbe Pro One TLE, którego innowacyjna konstrukcja karkasu zapewnia wyjątkowo płynne toczenie, jest w rzeczywistości zupełnie inną oponą z licznymi różnicami w szczegółach. Konwencjonalnie skonstruowana, jej osnowa 67 TPI jest znacznie mniej delikatna niż osnowa Pro One TLE ze 127 TPI. Wskazuje to na większe opory toczenia, ale też większą odporność na przebicie - dlatego nadaje się do użytku jesienią lub przy złej pogodzie. Według Schwalbe inna warstwa chroniąca przed przebiciem - RaceGuard zamiast V-Guard - oraz dodatkowa powłoka zapewniają większą odporność niż topowy model; Mówi się, że mieszanka gumowa Addix jest szczególnie odporna na ścieranie, a jednocześnie zapewnia dużą przyczepność. Wszystko to brzmi całkiem nieźle, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że One TLE to dość przystępna cenowo opona: oficjalna cena 54,90 euro, jest dostępna „w internecie” za nieco ponad 30 euro. Jest to szczególnie atrakcyjne dla rowerzystów, którzy mają już dobre doświadczenia z oponami Schwalbe.
Żółty: tylko tanie
Och, jest też różnica w wyglądzie: One i Pro One są dostępne w kolorze czarnym, podczas gdy Schwalbe oferuje tylko przedstawioną tutaj żółtą wersję „Classic Skin” dla wszechstronnego. Z kolei topowy model dostępny jest w brązowej wersji „Transparent Skin”.
Schwalbe One TLE waży około 340 gramów w 28 mm; To o dziesięć gramów więcej niż podano w specyfikacji i około 60 gramów więcej niż topowy model Schwalbe. Uniwersalna opona nie waży przesadnie, ale w porównaniu z Pro One należy się spodziewać wyższych oporów toczenia. Jednak w przypadku opon zimowych lub treningowych ten aspekt jest drugorzędny.
Fantastycznie prosty montaż Schwalbe One TLE
Instalacja pokazuje, że Schwalbe One TLE jest również interesujący dla początkujących bezdętkowych. 28er można łatwo naciągnąć i przesunąć kciukami po krawędzi obręczy; nawet z konwencjonalną pompką podłogową i wbudowanymi wkładkami zaworowymi jest szczelny od pierwszego skoku pompki. Fakt, że działa tak dobrze, powinien odeprzeć lęk przed kontaktem dla nowoprzybyłych. Być może przyczyniły się do tego nowe zawory bezdętkowe Schwalbe: mają bardziej miękkie uszczelnienie i teraz lepiej zamykają się w otworze zaworu. Obręcz DT Swiss o szerokości wewnętrznej 18 mm pokazuje, że 28 One jest nieco szersza niż Pro One: 28,6 do 27,5 mm. Dość duża głośność, co jest miłe, jeśli chcesz jeździć z nieco mniejszym ciśnieniem powietrza.
Schwalbe One TLE: Dobrze się toczy, brzmi inaczej
A jak jeździ Schwalbe One TLE? Rozpieszczeni płynnie pracującym topowym modelem spodziewaliśmy się zauważalnych różnic; Nie chcemy jednak zobowiązywać się do tego, że tani model prowadzi się znacząco inaczej. W bezpośrednim porównaniu dźwięk jest uderzający – inaczej skonstruowany, lżejszy Pro One też brzmi inaczej. Poza tym One czuje się lekko i wcale nie jest nieporęczny, a także przekonuje przyczepnością na zakrętach. Dlatego jest wysoce zalecany jako wszechstronny; Jeśli wybierasz się na polowanie na segmenty Strava latem lub jeśli chcesz osiągać najwyższe wyniki w wyścigach rowerowych, triathlonach lub gdziekolwiek indziej, raczej sięgniesz po Pro One.
Nie mieliśmy wady ze Schwalbe One; jak solidna jest opona, można wiarygodnie określić tylko za pomocą pomiarów laboratoryjnych. W końcu waga wskazuje na dużo gumy na bieżniku, więc One powinny być dość odporne na ścieranie - ważna cecha opon treningowych. I tak w końcu można powiedzieć: Schwalbe One przekonuje we wszystkich obszarach i oferuje bardzo dobry stosunek ceny do wydajności - więc jeśli obecnie szukasz wysokiej jakości wszechstronnego urządzenia do maszyny wyścigowej, powinieneś go złapać.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć Schwalbe One TLE online
Schreibe einen Kommentar