Nowości produktowe: W samą porę na Tour de France wiodący producent komponentów Shimano rozszerzył również swoją linię odzieży i obuwia o nowy Shimano S-Phyre RC9. Wysokiej klasy buty wyścigowe odniosły już najwyższej klasy zwycięstwa z zespołem Jumbo-Visma i były w stanie wspierać Wout van Aert w jego zwycięstwach w World Tour (Strade Bianche i Milan-Sanremo). Nowe buty S-Phyre powinny przekonać jeszcze lepszym dopasowaniem i ukierunkowaniem na wydajność.
Od momentu wprowadzenia na rynek w 9 roku buty wyścigowe Shimano S-Phyre RC2017 odniosły niezliczone zwycięstwa w najważniejszych wyścigach kolarskich na świecie. Nowy model również mógł dołączyć do tej historii sukcesu i jest przeznaczony dla wszystkich tych, którzy chcą stać się jeszcze szybsi. Nowy model łączy projekt oparty na badaniach naukowych z materiałami najwyższej jakości, aby stworzyć but, który nie dopuszcza żadnych kompromisów. Zastosowanie stref specyficznych dla funkcji, optymalizacja przenoszenia mocy i unikalne dopasowanie zapewniają niezwykłą stabilność i maksymalny komfort kierowcy.
Niemniej jednak nowy model nie zapomina o swoich korzeniach, a także ma wiele wspólnego z poprzednimi modelami. Należą do nich wzmocniona skóra z mikrofibry, wymienne nakładki na pięty, płaskie zamki obrotowe Boa Li2 i dopasowanie Dynalast. Nowa konstrukcja i poprawiony projekt powinny podnieść nowy Shimano S-Phyre RC9 na jeszcze wyższy poziom, zapewniając pierwszorzędne osiągi na zawodach.
Zastosowane podejście polegało na tym, że buty rowerowe muszą być zoptymalizowane pod kątem czegoś więcej niż tylko przenoszenia mocy. Ponieważ każdy but potrzebuje odpowiedniej kombinacji wydajności, stabilności i komfortu. Badając dynamikę pedałowania i ruchy stóp kolarzy szosowych na najwyższym poziomie, Shimano było w stanie stworzyć obszary specyficzne dla funkcji w Shimano S-Phyre RC9, rozwiązując w ten sposób techniczną zagadkę poprzez zastosowanie warstw wzmocnionej siateczki i skórzanych cholewek w celu lepszego dopasowania , sztywność i sztywność, aby zmaksymalizować elastyczność, elastyczność i oddychalność.
Oprócz ultra-sztywnej i lekkiej podeszwy kompozytowej z włókna węglowego o maksymalnym poziomie sztywności 12, przenoszenie mocy zostało zoptymalizowane dzięki zastosowaniu nowej nakładki na piętę z ochroną przed skręcaniem dla optymalnego ułożenia stopy. Przeanalizowano badania ruchu stopy i pedału przeprowadzone przez zawodowych kierowców, aby określić siły wywierane podczas gwałtownego przyspieszania. Rezultatem był przeprojektowany zapiętek z kombinacją elastycznych i sztywnych materiałów, zaprojektowanych tak, aby pochłaniać intensywne siły skrętne wywierane przez gwałtowne przyspieszenie.
Wreszcie, kolejną tajemnicą do odkrycia była inżynieria wymagana do stworzenia idealnego dopasowania we wszystkich wariantach rozmiarów (w tym w wersji dużej i rozmiarach damskich). Nowa, obejmująca 360° górna część buta otacza stopę od materiału cholewki po podeszwę zewnętrzną z funkcją podparcia, zapewniając w ten sposób nie tylko stabilność, ale także maksymalny komfort.
System zamykania posiada dwa pokrętła Boa Li2, które umożliwiają precyzyjną regulację w obu kierunkach. Dodatkowo nowy topowy model trzeciej generacji posiada tzw. technologię Silvadur, która wykorzystuje jony srebra w celu zapewnienia długotrwałej świeżości oraz redukcji niepożądanych zapachów czy przebarwień mogących skrócić żywotność buta.
RC902 waży 235 g (rozmiar 42) i jest dostępny w kolorze niebieskim, czarnym, białym i czerwonym w rozmiarach 38-48 i 41-47 w szerokiej wersji. Dostępna jest również specjalna wersja damska w kolorze białym i rozmiarach 36-43. Nowy Shimano S-Phyre RC9 będzie dostępny w połowie października w cenie 359,95 euro.