Aktualności: Rowery elektryczne nie tylko stają się coraz bardziej popularne. W związku z ciągłym użytkowaniem w coraz większej liczbie obszarów i coraz szerszych kręgów społeczeństwa, przed rowerami elektrycznymi stoją również wielkie wyzwania. Zwłaszcza jeśli jesteś jedną z tych osób, które zastanawiają się nad zakupem e-roweru, kwestia długoterminowej wytrzymałości jest interesująca. To jest dokładnie pytanie, które bada duże badanie naprawy e-rowerów zlecone przez specjalnego ubezpieczyciela Wertgarantie.
Bateria jest i pozostaje piętą achillesową
We współpracy z portalem statystycznym Statista firma Wertgarantie przeprowadziła reprezentatywną ankietę wśród ponad 1.700 e-rowerzystów w wieku powyżej 18 lat w celu wykrycia problemów. Podczas gdy dobre 80 procent ankietowanych nie miało problemów ze swoimi rowerami, dobre 20 procent zgłaszało usterki techniczne. W 48,7 procentach przypadków były to problemy z baterią.
Szczególnie ekscytujące: respondenci często wspominali o problemach z akumulatorem typu BT-E8020 firmy Shimano. W zamian akumulator litowo-jonowy firmy Yamaha okazał się najbardziej wytrzymały. Użytkownicy byli również szczególnie zadowoleni z akumulatorowych modeli BMC-Alpenchallenge AMP Sport ONE (84%) i Hercules Rob Fold R8 (87%).
Uwaga: Prawidłowe przechowywanie, ładowanie i użytkowanie mają ogromny wpływ na żywotność baterii.
Źródło problemu – silnik
Podczas gdy lwią część problemów technicznych można przypisać akumulatorom, silniki zajmują trzecie miejsce z wynikiem 37,3 procent. W ankiecie pierwsze miejsce zajęły silniki BOSCH Active Line. Tylko 6,4 procent e-rowerzystów zgłosiło tutaj uszkodzenia. Silniki Steps E8000 firmy Shimano znalazły się na końcu skali wytrzymałości, ze wskaźnikiem uszkodzeń wynoszącym dobre 30 procent.
Ranking wadliwych części:
- Bateria (44,3%)
- Kierownica (35,8%)
- Silnik (34,3%)
- Wyświetlacz (32,5%)
- Obręcze i szprychy (24%)
- Opony (23,2%)
- Widelec i amortyzowany widelec (18,5%)
- Oświetlenie (17,7%)
- Inne (8,9%)
Uwaga: ze względu na dużą liczbę typów akumulatorów i modeli silników dostępnych na rynku, ankieta niekoniecznie jest reprezentatywna dla poszczególnych urządzeń. Wyniki poziomów błędu należy zatem traktować z ostrożnością.
Bardziej ekscytujące wyniki badania naprawy rowerów elektrycznych 2020
- Wady techniczne stanowią 20,5% wszystkich roszczeń. Na drugim miejscu są wypadki (15,8%), a na trzecim kradzieże (4,1%).
- Z ogólną średnią oceną 1,5 Velo de Ville zostało uznane za najlepszego producenta. Kreidler (1,6), Raleigh (1,6), Kalkhoff (1,7) i Flyer (1,7) zajmują trzecie miejsce.
- W 45,1% wszystkich przypadków kradzieży kradzione są tylko pojedyncze części e-rowerów.
- 90,6% wszystkich e-rowerów jest przechowywanych w domu lub garażu, tylko 8,6% na zewnątrz.
- 23,1% użytkowników naprawia wszystko samodzielnie - 41,5% przynajmniej wszystkie części, które można naprawić bez pomocy fachowca.
- Grupa wiekowa 30-39 powoduje najwięcej szkód wypadkowych - grupa wiekowa od 60 lat tylko 3,7%.
Więcej informacji można znaleźć w oficjalnym pliku PDF badania naprawy rowerów elektrycznych 2020.
Schreibe einen Kommentar