Test: Schwalbe prezentuje całą gamę innowacji w sektorze MTB na nadchodzący sezon. Między innymi jest też nowa edycja wszechstronnego Nobby Nic, którą mogliśmy już wypróbować na kilku testowych okrążeniach.
Innowacje Schwalbe 2021: Aktualizacja obudowy, nowy Nobby Nic i powrót Big Betty
Nowości produktowe / Opony: Schwalbe czyści swoje portfolio rowerów górskich – i jednocześnie je poszerza. W 2021 roku do wyboru jest pięć nowych tusz, Nobby Nic również zyskuje nowy profil, a czcigodna Big Betty powraca. Poszukiwanie odpowiedniej opony do roweru górskiego jest teraz bardzo skomplikowane: Różne szerokości, profile, karkasy […]
Schwalbe przysłał nam do testów nowy Nobby Nic w rozmiarze 29 x 2,25″ z karkasem Super Ground i mieszanką Addix Speed. Opona ważyła dla nas 850 gramów, czyli zaledwie 10 gramów więcej niż podaje producent i mieści się w zakresie tolerancji opon MTB.
Opona była zamontowana bezdętkowo na feldze Mavic z uszczelniaczem. Opony z łatwością poszły na felgę, a łyżka do opon była potrzebna tylko do ostatniego kawałka. Wystarczyło założyć kompresor i opony wskoczyły na felgi. Opona również natychmiast dobrze się uszczelniła i prawie żaden uszczelniacz nie wyciekł.
Zawsze ekscytujące jest obserwowanie, jak opona ostatecznie schodzi z felgi. Pomimo obręczy XC o szerokości zaledwie 22 mm, 2,25-calowy Nobby Nic wydawał się bardzo obszerny. W porównaniu z ubiegłorocznym 2,35-calowym Nobby Nic z obręczą o szerokości 24,5 mm widać było tylko marginalną różnicę. Nowy Nobby Nic podąża za trendem szerszych opon i jest nieco szerszy. Czym jeszcze wyróżnia się na tle poprzednika? Występy są zaprojektowane stosunkowo podobnie, tylko z nieco większą przestrzenią pomiędzy nimi. Uwagę zwracają boczne rowki w klockach, które mają nadawać oponie stabilność i przyczepność.
Najpierw toczymy się po asfalcie z Nobby Nic. Jak na oponę terenową bardzo dobrze i płynnie toczy się po asfalcie i szutrze dzięki mieszance Addix Speedgrip w wersji Super Ground. Ale to nie powinna być paradna dyscyplina nowego Nobby Nic. Dwa dni nieprzerwanego deszczu nie tylko spowodowały podniesienie się poziomu rzek, ale również dobrze nawodniły szlaki. Idealny obszar testowy dla Nobby Nic. Najpierw było pod górę po technicznych trasach. Mimo błota, mokrych kamieni i korzeni opona zawsze była suwerenna i odprężała kierowcę. Na zjeździe opona szczególnie imponowała bardzo dobrym trzymaniem bocznym, nawet w ciasnych zakrętach. Głębokie błoto również nie przeszkadzało Nobby Nic, ponieważ bardzo szybko się oczyścił i zatykał tylko w złych warunkach. Nowa osnowa Super Ground dobrze radzi sobie z mocniejszymi uderzeniami. Przy niskim ciśnieniu opona jest bardzo stabilna i prawie nie ma tendencji do wyginania się.
Ogólnie rzecz biorąc, nowy Nobby Nic to udana aktualizacja i tak już bardzo dobrego poprzednika. Dostosowuje się do nowoczesnych warunków i stał się jeszcze bardziej wszechstronny. Różne szerokości opon od 2,25″ do 2,6″ (29er) lub 2,8″ (27,5er) zadowolą szerokie grono kierowców. A jeśli lubisz jeździć trochę ostrzej, możesz użyć karkasu Super Trail zamiast Super Ground.
Schreibe einen Kommentar