Nowości produktowe: 6,872 kilograma to nic specjalnego jak na rower w dzisiejszych czasach. Zwłaszcza w wyścigach ulicznych i w czasach wyścigów z włókna węglowego nie jest to już dużym wyzwaniem, ale inaczej jest w przypadku e-roweru, ponieważ tutaj niemiecki programista Dennis Freiburg stworzył nowy o dokładnie takiej wadze 6,872 kilograma Rekord Guinnesa dla najlżejszego e-roweru na świecie.
„Najlżejszy prototyp roweru elektrycznego” to oficjalna nazwa e-roweru Dennisa Freiburga o masie 6,872 kg w Księdze Rekordów Guinnessa. Rower elektryczny z Freiburga został zarejestrowany do bicia rekordu ponad rok temu, a rekord najpierw musi przejść szereg testów wydajności akumulatora i silnika, ponieważ minimalny poziom mocy jest warunkiem wstępnym w procesie certyfikacji. Najlżejszy e-rower na świecie spełnia wymagania dzięki 250 watom wsparcia bez żadnych problemów i mieści tę moc w ultralekkiej ramie Meridy. W końcu trzeba jednak pójść na pewne kompromisy, bo jeśli chodzi o zasięg, najlżejszy e-rower świata z trudem dorównuje pospolitym modelom. Rower może przejechać od 19 do 35 kilometrów w zależności od poziomu wsparcia. Bateria jest ukryta w małej, lekkiej butelce do picia.
Napęd najlżejszego e-roweru na świecie jest całkowicie autorskim projektem Dennisa Freiburga. Ponieważ jest to tak zwany napęd rolkowy cierny, który mocuje się do tylnego koła i mocuje tu swoją podporę. Oczywiście nawet w tym systemie dodawane jest tylko e-wsparcie, jeśli sam pedałujesz. Cały napęd najlżejszego roweru elektrycznego na świecie waży około dwóch kilogramów.
Wynalazca Freiburg nie widzi siebie na końcu i już wyznaczył sobie kolejne cele. Na razie powinno to być mniej niż 6,5 kilograma.
Schreibe einen Kommentar