Aktualności: Wraz ze wzrostem ruchu rowerowego i boomem na e-rowery rośnie liczba wypadków. Bieżące statystyki wypadków pokazują, że odsetek e-rowerzystów uczestniczących w wypadkach drogowych stale rośnie. Liczne wypadki kończą się poważnymi konsekwencjami, a nawet śmiercią. W Szwajcarii chcą teraz przeciwdziałać problemowi za pomocą jasnych zasad i obowiązkowych kasków dla rowerów elektrycznych – wzór do naśladowania dla Niemiec?
Zapobiegaj skutkom poważnych wypadków, wprowadzając obowiązek noszenia kasków na rowerach elektrycznych
W zeszłym tygodniu Szwajcarski Federalny Urząd Dróg (FEDRO) opublikował oświadczenie w sprawie szybko rosnącej liczby wypadków z udziałem e-rowerów. W ostatnich latach liczba ta wzrosła pięciokrotnie. Według FEDRO. Zgodnie z tym 90 procent wszystkich śmiertelnych wypadków rowerowych i 75 procent wszystkich wypadków z poważnymi obrażeniami w Szwajcarii było spowodowanych przez (wolne) e-rowery ze wspomaganiem pedałowania do maksymalnej prędkości 25 km/h.
Aby zatrzymać ten niepokojący trend, który pojawia się również w Niemczech, ministerstwo wprowadza teraz nowelizację prawa o ruchu drogowym. Planowane działania dla ruchu e-rowerów obejmują:
- Światła włączone nawet w ciągu dnia.
- S-Pedelec (do maksymalnej prędkości 45 km/h) musi być wyposażony w prędkościomierz.
- Kaski są obowiązkowe dla wszystkich e-rowerzystów.
Wzór do naśladowania dla Niemiec?
Aby zwrócić uwagę na „szybkich” rowerzystów na rowerach elektrycznych, sensowne może być „światło do jazdy dziennej” dla rowerów elektrycznych. Wątpliwe jest jednak, czy obowiązkowe kaski są właściwym rozwiązaniem. W końcu dane z krajów, w których obowiązkowe są kaski dla (e-)rowerzystów, pokazują, że liczba rowerzystów spadła. W przypadku zwycięstwa ministerstwa przepisy u naszych sąsiadów mogłyby być może wzorem dla niemieckiego prawa drogowego. Co mówisz? Kaski są obowiązkowe na rowerach elektrycznych, tak czy nie?
Schreibe einen Kommentar