Nowości produktowe / Gravel: W roku modelowym 2021 Cube nadaje swojemu rowerowi szutrowemu nową obróbkę komórek - Cube Nuroad 2021 jest dostępny z nową ramą aluminiową, a także z włókna węglowego i był w stanie wyeliminować wiele krytyki poprzednika. Udało nam się zrobić pierwsze wrażenie na wewnętrznej wystawie Cube.
Cube Nuroad 2021: Nowa aluminiowa rama - lżejsza z większym prześwitem na opony
Już na pierwszy rzut oka Nuroad 2021 bardzo się zmienił w porównaniu do swojego poprzednika. Język projektowania jest teraz znacznie nowocześniejszy; Kanciaste kształty rur i niskie wsporniki siodełka nadają bestsellerowi Gravel świeży wygląd. Geometria w dużej mierze pozostała niezmieniona - nadal bardziej komfortowa niż sportowa, idealna również dla zwinnego roweru do dojazdów do pracy.
Technicznie jest kilka ekscytujących wiadomości i możesz bezpośrednio skrytykować kilka punktów, jakie mieliśmy z poprzednikiem, wyeliminuj: Przede wszystkim należy wspomnieć o dużym obecnie prześwicie na opony wynoszącym 45 mm. Niezwykła rzecz: szerokie opony pasują również do ramy z zamontowanymi błotnikami. Tak, błotniki: wiele wydarzyło się również z punktami mocowania. Sama rama zachowała otwory na błotniki i bagażnik, ale teraz ma nawet mocowanie do stojaka, które zostało elegancko zintegrowane i prawie niewidoczne. Widelec jest całkowicie nowy: teraz z wałem z włókna węglowego można zamontować nawet lowrider, który można załadować do 10 kg. Ponadto ma teraz nawet kanał kablowy do dynama w piaście.
Modele aluminiowe w skrócie
Nowy Nuroad z aluminiową ramą występuje w pięciu wariantach wyposażenia. Podstawowy model Nuroad Pro kosztuje niecałe 1.000 euro i jest wyposażony w solidne wyposażenie, choć trzeba obejść się na przykład bez hydraulicznych hamulców tarczowych. W pełni wyposażony wariant FE jest dostępny za dopłatą w wysokości 200 euro: instalowane są tu między innymi nowo opracowane błotniki domowej marki Acid. W porównaniu do poprzednika są znacznie dłuższe i zapewniają lepszą ochronę, a tylne światło jest ładnie wkomponowane z tyłu. Ponadto Cube daje również wariantom FE reflektor z dynamem w piaście, bagażnik i stopkę boczną.
Klasa średnia nosi nazwę Nuroad EX i jest wyposażona w obwód 1x GRX. i kosztuje 1.399 euro Aluminiowy topowy model Cube Nuroad Race jest również wyposażony w system przerzutek GRX, ale tutaj z dwiema zębatkami. Wariant „nagi” kosztuje 1.499 euro, z pełnym wyposażeniem 1.699 euro.
Napęd: Shimano Tiagra 2×10
hamulce: Szpieg TRP
wirniki: Cube RA 0.8 CX z dynamem w piaście
Waga: 11,9 kg
Cena: € 1.199
Napęd: Shimano GRX 600 1 bieg
hamulce: Shimano GRX400
wirniki: Kostka RA 0.8 CX
Waga: 10,2 kg
Cena: € 1.399
Napęd: Shimano GRX 600 2 bieg
hamulce: Shimano GRX400
wirniki: Kostka RA 0.8 CX
Waga: 10,4 kg
Cena: € 1.499
Cube Nuroad C:62 2021: Nowa rama z włókna węglowego o sportowej geometrii
Do tej pory Cube Nuroad był dostępny tylko z aluminiową ramą. Jeśli szukałeś szutrowego roweru w portfolio Cube, musiałeś rozejrzeć się za crossami i pójść na odpowiednie kompromisy; To się zmieni w 2021: Cube Nuroad C:62 to teraz (wreszcie!) wysokiej jakości karbonowy rower szutrowy od producenta z Górnego Palatynatu.
Wizualnie trzy karbonowe modele są bardzo podobne do swoich aluminiowych odpowiedników, ale różnice są ogromne, zwłaszcza jeśli chodzi o wagę; Według Cube, nowa rama C:62 waży mniej niż 1.100 g i ma taką samą wszechstronność jak model aluminiowy: w zestawie znajdują się oczka na błotniki, przednie i tylne bagażniki, a także mocowanie podpórki bocznej. Prześwit na opony jest również taki sam: 45 mm, nawet z błotnikami, jest więcej niż wystarczające do większości zastosowań. Nawet jeśli nie mamy jeszcze żadnych danych geometrii, według Cube, ustawienie Nuroad C: 62 jest zauważalnie bardziej sportowe.
Szczegółowo: Cube Nuroad C:62 SL
Szczególne wrażenie zrobił na nas topowy model nowego Cube Carbon Graveler: Nuroad C:62 SL. Za niecałe 4.000 euro jest zdecydowanie najdroższym modelem z serii, ale jest też wyposażony w klasę od A do Z. Zmiana biegów odbywa się za pomocą kombinacji Sram Force eTap STI i tylnej przerzutki XX1 Eagle AXS na odpowiednio szerokiej kasecie 10-50 - wszystko oczywiście bezprzewodowo. Koła są nie mniej eleganckie: nowe, bardzo lekkie Newmen Advanced SL XR25 Carbon idealnie pasują do tak klasycznego roweru szutrowego i są wyposażone w opony WTB Riddler 45 mm. Karbon jest oczywiście również używany do sztycy (Newmen) i kierownicy (Easton). Wynik: całkowita waga 7,8 kg – moc!
Modele karbonowe w skrócie
Oprócz wspomnianego topowego modelu dostępne są również dwie znacznie tańsze wersje. Podstawowy model Nuroad C:2.000 Pro, który kosztuje niecałe 62 euro, jest już wyposażony w 1-biegową przerzutkę GRX, a dzięki lekkim kołom Fulcrum waży dobre 9,1 kg. Kosztujący o 600 euro droższy Nuroad C:62 Race ma 2-biegowy napęd GRX i aluminiowe koła firmy Newmen.
Napęd: Shimano GRX 600 1 bieg
hamulce: Shimano GRX400
wirniki: Dysk Fulcrum Rapid Red 900
Waga: 9,1 kg
Cena: € 1.999
Napęd: Shimano GRX 800 2 bieg
hamulce: Shimano GRX800
wirniki: Newmen Evolution SL XR25
Waga: 8,5 kg
Cena: € 2.599
Schreibe einen Kommentar