Test: Scott Strike eRide jest, że tak powiem, turystycznym odpowiednikiem sportowego Genius eRide. Ma jednak prawie taki sam skok sprężyny i geometrię, która została rozbrojona tylko przez dodatkowe części. Dzięki wysokiej jakości ramie i systemowi TwinLoc ma również niektóre z mocnych stron obecnych rowerów elektrycznych Scott.
Scott Strike eRide 910: Fakty
Skok zawieszenia: 140mm / 140mm
rozmiar koła: 29 cali
Napęd: Bosch Wydajność CX
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Bosch Kiox
Pojemność akumulatora (rower testowy): 625Wh
Materiał ramy: Alu
Waga kompletnego roweru (rozmiar M bez pedałów): 23,74 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 128 kg
Cena: € 5.599
Oddzielny film testowy jest obecnie tworzony dla każdego testu E-MTB 2020 i zostanie tu dodany w nadchodzących dniach i tygodniach.
Ramki do zdjęć | Strike eRide Alu |
widelec amortyzowany | Fox 34 Rytm |
napęd | Bosch Wydajność CX |
akumulator | Lampa zasilająca Bosch 625 |
niemy | Wydajność pływaka Foxa |
wirniki | Piasty Formula / Obręcze Syncros X-30S |
Opona VR | Maxxis Rekon Exo 2,6" |
Tętno opon | Maxxis Rekon Exo 2,6" |
przerzutka tylna | Sram NX Orzeł |
dźwignia zmiany biegów | Sram NX Orzeł |
korba | sram x1 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | SHIMANOMT520 |
tarcze hamulcowe | Shimano RT64 203/203mm |
sztyca | Zakraplacz Fox Transfer 150mm (L) |
siodło | Syncros ER1.5 |
trzon | Syncros ER1.5 |
Lenker | Syncros Hixon 1.5 Rise |
Na pierwszy rzut oka można pomylić Scott Strike eRide z Genius eRide tej samej firmy - oba motocykle są podobne pod względem konstrukcji i nie ma światów pośrednich, jeśli chodzi o skok zawieszenia: 140 mm z przodu i z tyłu, Strike jest niewiele mniejszy. W praktyce jednak te dwa koła różnią się od siebie; Ale fakt, że Strike, podobnie jak jego sportowy odpowiednik, jest bardzo dobrym E-MTB, wynika z jego starannego dopasowania do grupy docelowej.
Sama geometria Strike jasno pokazuje, do jakiego obszaru zastosowania jest dostosowany E-MTB, który jest dostępny od 2018 roku. Rama ustawia rowerzystę w dość wyprostowanej pozycji - siedzisz raczej niż na rowerze, co daje dobry widok z wygodnej pozycji i bez problemu poradzisz sobie z dłuższymi trasami.
Geometria Scott Strike eRide 910
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 410 | 440 | 490 | 540 |
Pozioma rura górna (w mm) | 585 | 605 | 635 | 665 |
główka ramy (w mm) | 120 | 125 | 135 | 145 |
tylny trójkąt (w mm) | 465 | 465 | 465 | 465 |
Rozstaw osi (w mm) | 1215 | 1236 | 1258 | 1290 |
Kąt skrętu (w °) | 64.8 | 64.8 | 65 | 65 |
Kąt siedziska (w °) | 75.4 | 75.4 | 75.4 | 75.4 |
Zasięg (mm) | 421.8 | 440.6 | 460.7 | 488.3 |
Stosy (mm) | 626.6 | 631.2 | 641.4 | 650.4 |
Zmienne podwozie dzięki TwinLoc
To wrażenie odbija się również na podwoziu: w szczególności tył pracuje bardzo wrażliwie i umożliwia wygodne ślizganie się nawet w spokojnym tempie. System TwinLoc, specjalność Scotta, znajduje się również na pokładzie Strike. Charakterystykę i skok sprężyny tylnego trójkąta i amortyzowanego widelca można regulować jednocześnie za pomocą dźwigni kciuka na kierownicy. W nieco ciaśniejszej pozycji środkowej Strike zyskuje bardziej sportowy charakter, a jeśli chcesz, możesz również całkowicie unieruchomić podwozie za pomocą blokady. W praktyce rzadziej korzystaliśmy z tej opcji w modelu Strike, zwłaszcza w porównaniu z jego siostrzanymi modelami sportowymi. Dla nas pluszowa podstawowa konfiguracja w pozycji otwartej bardzo dobrze pasuje do charakteru motocykla.
Podobne e-rowery górskie w teście
Corratec E-Power RS 160 Pro E-MTB w teście: Dobroduszna rakieta szlakowa, aby czuć się dobrze
Test: dzięki Corratec E-Power RS 160 Pro producent z Raubling jest liderem na rynku E-MTB. Nowoczesna, ale nie ekstremalna geometria łączy się z przekonującym silnikiem Bosch CX i solidnym lub wysokiej jakości wyposażeniem. Koło 160 mm z kołami mullet można wybaczyć za gram lub dwa nadwagę. Corratec […]
KTM Macina Chacana 291 E-MTB w teście: Umiarkowany rower turystyczny z wysokiej jakości wyposażeniem
Test: Dzięki swobodnej geometrii, wygodnemu podwoziu i płynnie toczącym się oponom KTM Macina Chacana jest przeznaczony przede wszystkim dla rowerzystów górskich z napędem elektrycznym. Powinny im się spodobać również ze względu na wiele opcji montażu i oczywiście ze względu na silnik Bosch CX. Jednak w prawdziwym terenie nie jest to nasz pierwszy wybór. KTM Macina […]
Canyon Neuron:ON 9.0 E-MTB w teście: Przyjemny w dotyku, wszechstronny samochód z potencjałem do jazdy w terenie
Test: Canyon Neuron:ON 9.0 zastępuje dobrze wychowany rower turystyczny z pełnym zawieszeniem w gamie E-MTB z Koblencji, ale był w stanie udowodnić w teście, że jest to doskonały, wszechstronny i wszechstronny rower terenowy . Nawet na zjeździe był (prawie) całkowicie przekonujący dzięki świetnemu podwoziu, jeśli podejdzie się do niego nieco ostrożniej. Kanion Neuron:ON […]
Niezbyt ekscytujące prowadzenie
Silnik Bosch CX, zasilany akumulatorem 625 Wh, mruczy jak (niestety dość głośny) kociak i nie pozostawia nic do życzenia pod względem mocy wspomagania czy naturalności. Jest również częściowo odpowiedzialny za ponadprzeciętne wyniki wspinaczkowe Scott tourer. Dość stromy kąt rury podsiodłowej, długie widełki, pasuje! Oznacza to, że rowerem można dobrze pedałować w pozycji siedzącej, nawet na stromych odcinkach. Przód jest jednak trochę za wysoki na naprawdę techniczne przejazdy, a opona Maxxis Rekon na tylnym kole ma za małą przyczepność.
To zrelaksowane, dobroduszne prowadzenie jest również widoczne na zjazdach, gdzie Strike wykonuje dobrą robotę – o ile nie jest zbyt szorstki. Na krętych szlakach i przy odpowiedniej prędkości niedrogie elementy zawieszenia Fox wykonują przyzwoitą pracę, a nieco smukły widelec 34 Float z przodu jest wystarczająco sztywny. Jeśli uderzenia stają się silniejsze, a prędkość wzrasta, koło zostaje nagle dociśnięte do granic możliwości. Tylny koniec nie ma wtedy przeciwciśnienia, a nieco gąbczasty widelec wydaje się przytłoczony. Z drugiej strony 4-tłokowe hamulce Shimano robią wrażenie, ponieważ zachowują siłę hamowania nawet podczas dłuższych zjazdów.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii bestsellerów: BH AtomX Lynx 6 Pro | BMC Trailfox AMP SX dwa | Proton Bottechia | Bulls E-Stream Evo AM 3 | Kanion Neuron: ON 9.0 | Centurion No Pogo E R2600i | Corratec E-Power RS 160 Pro | Cube Stereo Hybrid 140 HPCTM | Ducati MIG-S | Ulotka Uproc 3 6.50 | Focus Jam² 6.8 Dziewięć | Fuji Blackhill Evo 27,5+ 1.3 | Ghost Hybrid ASX 6.7+ | Gigantyczna postawa E Pro 0 | Wzmacniacz GT Force | Haibike XDURO AllMtn 3.5 | Hercules Nos Pro FS 1.1 | Kettler Scarpia FS 2.0 | Zdalny CTRL Kona | KTM Macina Chacana 291 | Przepięcie Lapierre'a AM 7.6 | Nox Hybrid All-MTN 5.9 Comp Sachs | Radon Render 8.0 | R Rayom FullRay E-Seven 9.0 | Scott Strike eRide 910 | Wyspecjalizowany Turbo Levo | Stevens E-Pordoi | Stevens E-Sledge ES | Thok Mig 2.0 | Kolejka trekkingowa 7
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar