Test: Młoda marka Ride Concepts z Kalifornii zadebiutowała w zeszłym roku sportowymi butami kolarskimi. Po debiutanckich pracach niedawno zaprezentowano serię Vice. Zabraliśmy ten but ze sobą na kilka przejażdżek i stwierdzamy, że to także fajny but na rower, ale nie tylko...
Dzięki Vice twórcy Ride Concepts chcą mieć w swoim asortymencie buty specjalnie opracowane przez i dla jeźdźców dirt jump, slopestyle i BMX! Sami mówią, że dzięki zwykłym trwałym materiałom i zupełnie nowej podeszwie zewnętrznej RC Fuzion, ten but powinien stać się absolutnym must-have! Przyjrzeliśmy się więc Ride Concepts Vice...
Ride Concepts podsumowuje również wszystkie ważne funkcje w tym filmie:
Ride Concepts Vice – także w Signature Edition!
Nowy but jest dostępny w trzech modelach dla mężczyzn, kobiet i dzieci, każdy z dwoma stylami. Dla mężczyzn model Kyle Strait Signature to kolejny projekt, który powinien skorzystać na popularności sygnowanego ojca chrzestnego. Bardzo podoba nam się jego wygląd.
Podeszwa ma odwrócony sześciokątny wzór o średnicy 9 mm w obszarze palców na pięcie i 7 mm w obszarze styku z pedałem. Sześciokątne nacięcia w podeszwie umożliwiają przechylenie pedału w bucie, co oznacza, że podeszwa Fuzion zapewnia optymalną przyczepność - bez względu na to, jak bardzo jest brudna.
Ride Concepts Vice – wypróbuj!
Wizualnie i dotykowo Vice robi całkiem solidne wrażenie. Nie ma na co narzekać. Wiążą się dość dobrze, przynajmniej tak mi się wydaje, dzięki otworom na sznurowadła. Moje stopy nie są ani bardzo szerokie, ani bardzo wąskie i tak samo jest z Vicem, nie musisz nikomu doradzać z buta o w połowie normalnym kształcie stopy, rozmiar 45 jest również tym, czego można się spodziewać. Doświadczenie pokazuje, że z jednym lub drugim butem zatrzaskowym musisz wybrać większy rozmiar… nie tutaj.
Wypróbuj, najpierw robi się to w biurze. Szybko zapominasz o bucie, co przemawia na jego korzyść, ponieważ wiele nowych butów jest bardzo „obecnych” przy pierwszym założeniu, ponieważ coś gdzieś uwiera lub szczypie. Z przyzwyczajenia pominąłem sposób na „schowanie” sznurowadeł. Wiem, że z butów MTB jest coś takiego. Ale Vice jest skierowany do znacznie bardziej zorientowanej na miasto frakcji fanów BMX, slopestyle i dirtu, którzy go nie przegapią. Bo styl liczy się tu po prostu bardziej, więc daję się uczyć kolegom, którzy często są w trasie.
Próżno też szukać elementów chroniących stopę w górnej części imadła. Ale to nic, bo nie jest przeznaczony do użytku enduro i zjazdowego, do tego służą modele takie jak Powerline czy Transition od Ride Concepts. Ale wtedy nie byłyby tak wygodne w noszeniu przez cały dzień. Vice nadąża za wieloma ulubionymi sneakersami!
Vice pewnie i wygodnie leży na stopie, to jasne, ale jak radzi sobie podeszwa? Jasne: przyczepność jest świetna. Próbowałem różnych pedałów i przyczepność zawsze była naprawdę dobra. Jasne, mogą istnieć modele konkurencji, które są jeszcze bardziej miękkie, nie chcę tego kwestionować. Ponieważ Ride Concepts with the Vice ma na celu grupę docelową, odejście od pedału i funkcja buta w mieście również odgrywają rolę, to jest ok. Nawiasem mówiąc, można zauważyć, że podeszwa mało się zużywa, nawet w przypadku pedałów z wydrążonymi i długimi kołkami. Dosłownie „wybiłem” podeszwy innych butów rowerowych na szpilki. Więc wyraźne „kciuki w górę” za to!
Wyściółka Vice posiada dwie wkładki wykonane z D3O. Piankowaty materiał znany z ochraniaczy, jest elastyczny i twardnieje w przypadku uderzeń lub nagłych obciążeń. W przypadku naszych butów testowych zaprojektowano je tak, aby zapewniały wygodę, którą niewątpliwie posiadają, a jednocześnie wspierały stopy podczas mocnych uderzeń. Szczerze mówiąc, nie czułem tego. Wymieniłem nawet wkładki w nadziei, że będzie efekt aha, ale niestety żaden. Albo mam zbyt dużą motorykę, albo efekt jest do opanowania. Więc radziłbym ci raczej większe płaskie pedały, chyba że twój łuk jest wykonany z adamantium.
Zauważyłem, że łatwiej jest aktywnie wcisnąć się w pedał z Vice niż w innych butach z twardszą podeszwą. Powinno to zadowolić aktywnych kierowców, którzy często zdejmują nogę z pedału. But robi to, co chcesz i nie przytrzymuje cię...
Imadło jest dostępne w rozmiarach 7-15 w połówkach rozmiarów. Cena waha się od 80 do 100 euro w zależności od rozmiaru i wersji.
Nasz wniosek: Ride Concepts Vice to świetne buty rowerowe do pedałów platformowych. Cechuje go bogaty chwyt i wysoki komfort noszenia. Jest bardziej odpowiedni do jazdy w środowisku miejskim lub na trasach krajobrazowych niż do jazdy w terenie na rowerze zjazdowym lub freeride.
Schreibe einen Kommentar