Test: Z R Raymon FullRay E-Seven 9.0 przetestowaliśmy klasycznego przedstawiciela kategorii E-MTB „silny rower turystyczny”. Niezawodny silnik Yamaha osiąga dobry zasięg przy dużej baterii, a wyposażenie jest adekwatne do ceny. Niestety w technicznym terenie szybko osiąga swoje granice.
R Raymon FullRay E-Seven 9.0: Fakty
Skok zawieszenia: 150mm / 150mm
rozmiar koła: 27,5 cali
Napęd: Yamaha PW-X2
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Wyświetlacz Yamaha A
Pojemność akumulatora (rower testowy): 630Wh
Materiał ramy: Alu
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 25,29 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 130 kg
Cena: € 4.599
Oddzielny film testowy jest obecnie tworzony dla każdego testu E-MTB 2020 i zostanie tu dodany w nadchodzących dniach i tygodniach.
Siedzisz wygodnie i wygodnie na FullRay E-Seven. Zapewnia to wysoki przód, ale także długie tylne widełki i wysoki suport. Oczywiście nie jest to szczególnie sportowe, ale nie to powinno być celem podczas tworzenia. Jeśli weźmiesz to trochę bardziej komfortowo z Raymonem, będziesz cieszyć się cudownie stabilną stabilnością kierunkową, która zapewnia dużo bezpieczeństwa.
Podobne e-rowery górskie w teście
KTM Macina Chacana 291 E-MTB w teście: Umiarkowany rower turystyczny z wysokiej jakości wyposażeniem
Test: Dzięki swobodnej geometrii, wygodnemu podwoziu i płynnie toczącym się oponom KTM Macina Chacana jest przeznaczony przede wszystkim dla rowerzystów górskich z napędem elektrycznym. Powinny im się spodobać również ze względu na wiele opcji montażu i oczywiście ze względu na silnik Bosch CX. Jednak w prawdziwym terenie nie jest to nasz pierwszy wybór. KTM Macina […]
Test Kettler Scarpia FS 2.0 E-MTB: Turysta terenowy dalekiego zasięgu
Test: Kettler Scarpia FS 2.0 to dość mocny, nowy E-MTB z kuźni tradycyjnego niemieckiego producenta. Mocne wyposażenie i bardzo dobroduszne zachowanie podczas jazdy powinno spodobać się szerokiemu gronu nabywców i potrafiło przekonać w teście. Kettler Scarpia FS 2.0: Fakty Skok zawieszenia: 150mm/150mm Rozmiar koła: 27,5 cala Napęd: Shimano E8000 Wyświetlacz / jednostka sterująca: Shimano E8000 […]
Test Ghost Hybrid ASX 6.7+ E-MTB: Udany rower terenowy z mocnymi stronami na zjazdach
Test: Silnik Bosch CX, opony mullet, skok 160 mm – brzmi nieźle? To też robi! Ghost Hybride ASX 6.7+ daje dużo frajdy, zwłaszcza na zjazdach. Dzięki opuszczanemu widelcowi amortyzowanemu nieźle radzi sobie na podjazdach, nawet jeśli nie jest to jego główna dyscyplina. Ghost Hybride ASX 6.7+: Fakty Podróż: 160 mm/160 mm […]
Dobrze na prostej
Zwrotność i zwinność trochę cierpią z powodu tych właściwości jezdnych; jest to wyraźnie zauważalne na wąskich trasach, bez względu na to, czy idzie w górę, czy w dół. Przede wszystkim dłuższe niż przeciętne podpory łańcucha zapewniają, że Raymon jest nieco nieporęczny i ugina się wokół zakrętów. Z drugiej strony: długi ogon zawsze wywiera duży nacisk na tylne koło, dzięki czemu mocny silnik Yamaha może przenieść moment obrotowy do 80 Nm na podłoże bez zbyt szybkiego obracania się opon. Kiedy pod górę robi się naprawdę stromo, musisz przesunąć środek ciężkości nieco do przodu, aby utrzymać przednie koło na ziemi.
Ramki do zdjęć | FullRay E-Seven |
widelec amortyzowany | RockShox 35 złotych |
napęd | Yamaha PW-X2 |
akumulator | 630Wh |
niemy | RockShox Deluxe Select+ |
wirniki | Piasty R Raymon / Obręcze Mach1 Trucky 30 |
Opona VR | Schwalbe Nobby Nic Performance 2,8" |
Tętno opon | Schwalbe Nobby Nic Performance 2,8" |
przerzutka tylna | Sram NX Orzeł |
dźwignia zmiany biegów | sram sx orzeł |
korba | FSA CK-746-2 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | SHIMANOMT520 |
tarcze hamulcowe | Shimano 203/180 mm |
sztyca | R Raymon Dropper 125 mm (L) |
siodło | Siodło R Raymon Components |
trzon | Mostek ze stopu R Raymon Components |
Lenker | Taśmy R Raymon Components |
Chcielibyśmy również, aby silnik był nieco bardziej wrażliwy na trudne przejścia podjazdowe, co pod tym względem nie dorównuje Boschowi, Brose'owi czy Shimano. Z drugiej strony jego niska głośność jest przyjemna, nawet przy wysokich kadencjach. Jedna cecha wbudowanej Yamahy PW-X2 wymaga trochę przyzwyczajenia: jeśli położysz stopę na pedale podczas postoju, ma on tendencję do „drżenia”, które jednak szybko ustępuje w zależności od położenia korby. Jest obsługiwany za pomocą kombinacji wyświetlacza i jednostki sterującej, co jest dość ergonomiczne. Jedynie dość słaba czytelność podświetlanego wyświetlacza w bezpośrednim świetle słonecznym może być nieco irytująca.
Geometria R Raymon Fullray E-Seven 9.0
40 | 44 | 48 | 52 | ||
---|---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 440 | 480 | 520 | |
Pozioma rura górna (w mm) | 593 | 613 | 638 | 658 | |
główka ramy (w mm) | 120 | 120 | 140 | 140 | |
tylny trójkąt (w mm) | 475 | 475 | 475 | 475 | |
Rozstaw osi (w mm) | |||||
Kąt skrętu (w °) | 67 | 67 | 67 | 67 | |
Kąt siedziska (w °) | 76 | 76 | 76 | 76 | |
Zasięg (mm) | 440 | 460 | 480 | 500 | |
Stosy (mm) | 615 | 615 | 635 | 635 |
Sprzęt rozstrzygający z niewielkimi brakami
Również na zjazdach Raymon czuje się zdecydowanie lepiej w otwartym, niezbyt wąskim terenie niż na wąskich trasach przeplatanych zakrętami. Generalnie rower spisuje się zaskakująco dobrze, o ile teren nie jest zbyt wymagający. Widelec i tył zapewniają wystarczające przeciwciśnienie, aby naprawić błąd podczas jazdy, a 4-tłokowe hamulce Shimano zapewniają również potężną moc w razie potrzeby.
Opony Schwalbe Nobby Nic są wszechstronne i dobrze radzą sobie nawet z głęboką glebą. Niestety, ta tania, wydajna odmiana, którą tu zainstalowano, oferuje jedynie niewielką ochronę przed przebiciem i twardą mieszankę gumową, która osiąga swoje granice na mokrej nawierzchni. Wysuwana sztyca powinna mieć większy skok w rozmiarach ram od M wzwyż, aby ułatwić przesunięcie środka ciężkości na bardziej stromym terenie. Największym ograniczeniem na zjeździe jest jednak nieco nierówne prowadzenie, spowodowane długim ogonem i ogólnie bardzo wysoką pozycją na rowerze.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii bestsellerów: BH AtomX Lynx 6 Pro | BMC Trailfox AMP SX dwa | Proton Bottechia | Bulls E-Stream Evo AM 3 | Kanion Neuron: ON 9.0 | Centurion No Pogo E R2600i | Corratec E-Power RS 160 Pro | Cube Stereo Hybrid 140 HPCTM | Ducati MIG-S | Ulotka Uproc 3 6.50 | Focus Jam² 6.8 Dziewięć | Fuji Blackhill Evo 27,5+ 1.3 | Ghost Hybrid ASX 6.7+ | Gigantyczna postawa E Pro 0 | Wzmacniacz GT Force | Haibike XDURO AllMtn 3.5 | Hercules Nos Pro FS 1.1 | Kettler Scarpia FS 2.0 | Zdalny CTRL Kona | KTM Macina Chacana 291 | Przepięcie Lapierre'a AM 7.6 | Nox Hybrid All-MTN 5.9 Comp Sachs | Radon Render 8.0 | R Rayom FullRay E-Seven 9.0 | Scott Strike eRide 910 | Wyspecjalizowany Turbo Levo | Stevens E-Pordoi | Stevens E-Sledge ES | Thok Mig 2.0 | Kolejka trekkingowa 7
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar