Aktualności: Przeciąganie liny nad nowelizacją przepisów o ruchu drogowym trwało długo. koniec kwietnia może wejdą one ostatecznie w życie wraz z załączonym katalogiem kar. Wynik: wyższy Kary dla przekraczających prędkość i liczne ustalone środki ochrony rowerzystów rowerzyści. Jednak z powodu błędu formalnego poprawka StVO jest nieważna. Kilka stanów zawiesiły już wdrażanie poprawki StVO.
Mały błąd – duży efekt
Wyższe kary za zbyt szybką jazdę i parkowanie na ścieżkach rowerowych, nowe uregulowanie zasady 1,5 metra odstępu przy wyprzedzaniu rowerów. Dzięki tym i wielu innym przepisom nowelizacja StVO powinna zapewnić dodatkową ochronę rowerzystom. Jednak, jak dowiedzieli się eksperci prawni z automobilklubu ADAC, poprawka StVO została zrobiona zbyt gorącą igłą. Mały błąd prawny powoduje nieważność całej nowelizacji, a tym samym jej przepisów. Przeszkodą jest brakujące, prawnie konieczne odniesienie do podstawy prawnej.
ADFC apeluje do Ministra Transportu
Konflikt dotyczy w szczególności wysokości mandatów za przekroczenie prędkości. Niemniej jednak sprzeciw grozi obaleniem całej poprawki StVO, a wraz z nią ulepszeń dla rowerzystów. Klub kolarski ADFC zwraca się teraz z pilnym apelem do federalnego ministra transportu Scheuera i ministrów transportu stanowego o oddzielenie debaty na temat zakazów jazdy od ulepszeń dla rowerzystów. Według ADFC ulepszenia wprowadzone w jeździe na rowerze powinny zostać natychmiast wdrożone we wszystkich dziedzinach.
„Minister Scheuer postanowił uczynić jazdę na rowerze bezpieczniejszą. Udało mu się to po części dzięki nowelizacji przepisów o ruchu drogowym. Błąd formalny w pakiecie legislacyjnym i gorąca debata na temat zakazów jazdy dla samochodów przekraczających prędkość nie mogą w żadnym wypadku prowadzić do odkładania ważnych usprawnień dla ruchu rowerowego na wiele miesięcy. W rządach federalnych i stanowych istnieje szeroki konsensus w sprawie bezpieczeństwa rowerów. Minister Scheuer i jego współpracownicy stanowi muszą wykluczyć problem przekroczenia prędkości w sytuacji awaryjnej i zapewnić jak najszybsze opublikowanie poprawki rowerowej, której dotyczy również.” – Burkhard Stork (federalny dyrektor zarządzający ADFC)
Schreibe einen Kommentar