Test: Greyp G6.2 to niezwykły E-MTB - to widać na pierwszy rzut oka. Rower jest wyposażony w inteligentne funkcje: zintegrowane przednie i tylne kamery, interfejs smartfona i kartę eSIM do lokalizacji i śledzenia. Węgiel jest w pełni napędzany przez stosunkowo nieznany silnik środkowy MPF. Plusem jest kompaktowa bateria 700Wh umieszczona w trójkącie ramy. Sprzęt jest wysokiej jakości: dotyczy to podwozia Rockshox z Lyrik RC i Monarch RT3, a także przerzutek EX1 firmy Sram i 27,5-calowych kół DT Swiss.
Greyp G6.2 FS Ekspert: Fakty
Skok zawieszenia: 150 mm / 150 mm
rozmiar koła: 27,5 cali
Napęd: MPF 6.0c
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Szary TFT
Pojemność akumulatora (rower testowy): 700Wh
Materiał ramy: Węgiel
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 24,71 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 150 kg
Cena: € 6.999
Ramki do zdjęć | Szary karbon G6 |
widelec amortyzowany | RockShoxk Lyric RC |
napęd | MPF 6.0c |
akumulator | Szary 700Wh |
niemy | RockShox Monarch RT3 |
wirniki | Splajn DT Swiss H1700 |
Opona VR | Schwalbe Magic Mary Addix Soft Apex 2,8" |
Tętno opon | Schwalbe Magic Mary Addix Soft Apex 2,8" |
przerzutka tylna | Rama EX1 |
dźwignia zmiany biegów | Rama EX1 |
korba | Alu |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | Formuła Cura 4 |
tarcze hamulcowe | Formuła 200/200mm |
sztyca | Rodzaj amortyzatora LEV DX 100 mm |
siodło | Fizik Ponente F200 |
trzon | Szary niestandardowy |
Lenker | Szary Custom 760mm |
Dawno minęły czasy, kiedy rower składał się z kilku metalowych rur z trzema lub czterema kablami i kompletem opon. Dzięki e-rowerom zaawansowane technologicznie komponenty w końcu trafiły do rowerów: wysokowydajne silniki, jednostki sterujące, wyświetlacze - wszystko to jest teraz częścią podstawowego wyposażenia nowoczesnego e-roweru. Greyp G6.2 przenosi ten zaawansowany technologicznie pomysł na wyższy poziom: E-MTB z ramą w całości z włókna węglowego jest nie tylko wyposażony w system oświetlenia, ale także w zintegrowane kamery akcji z przodu i z tyłu (!), wbudowany- w nadajnik GPS z kartą SIM działa zarówno jako śledzenie, jak i ochrona przed kradzieżą, a wszystkim steruje smartfon przymocowany do kierownicy.
Podobne e-rowery górskie w teście
Testowanie roweru elektrycznego Scott Genius eRide 900 Tuned: Szlachetny E-MTB o wszechstronnym charakterze
Test: W tym sezonie Scott wprowadza na rynek nową generację swojego Genius E-MTB: Silnik Shimano poprzednika ustąpił miejsca obecnemu napędowi Bosch CX, w tym akumulatorowi 625 Wh w dolnej rurze i opcji instalacji dodatkowego akumulatora 500 Wh w trójkącie ramy. Oczywiście na pokładzie znajduje się również system Twin Loc, dzięki któremu możesz […]
Test Santa Cruz Heckler CC X01 RSV E-MTB: Zabawny, wszechstronny pojazd o imponującej wadze
Test: Kiedy po raz pierwszy sprawdziliśmy nasz rower testowy Santa Cruz Heckler, byliśmy zdumieni: waga zatrzymała się na prawie 21 kg. To sprawia, że debiutujący w Kalifornii E-MTB jest jednym z najlżejszych rowerów na całym polu testowym. Podstawą karbonowej ramy jest silnik Shimano E8000, który zasilany jest dość niewielkim akumulatorem 504Wh. Suma […]
Trek Rail 9.9 E-MTB w teście: Drogi, ale (prawie) doskonały E-MTB
Test: Kosztujący niecałe 11.000 9.9 euro Trek Rail XNUMX jest jednym z najdroższych rowerów w naszym polu testowym. Ale w zamian kupujący otrzymuje także E-MTB, który zasługuje na miano „high end” pod każdym względem: Dotyczy to szlachetnej ramy karbonowej z sprytnymi funkcjami, takimi jak wyjmowanie akumulatora z boku lub […]
Rozczarowujące osiągi silnika
Niezależnie od tego, jak imponujące mogą być inteligentne funkcje Greypa, dla nas musi on sprawdzić się jako E-MTB. Za napęd odpowiada dość egzotyczny silnik MPF 6.0c, który na papierze powinien być w stanie nadążyć za wielkimi markami z momentem obrotowym 90 Nm pod względem wydajności wspomagania. Niestety, to się nie udaje: napęd jest bardzo wybredny, jeśli chodzi o odpowiednią kadencję i może uzyskać pełną moc tylko w bardzo małym zakresie. Nawet wtedy nie zbliża się do Bosch CX ani Brose Drive S Mag. Jest to również problematyczne w przypadku Greyp G6.2, ponieważ zainstalowano tutaj dźwignię zmiany biegów Sram EX1 z tylko ośmioma biegami. Ze względu na duże skoki biegów nie zawsze udaje się osiągnąć pożądaną kadencję, aby wydobyć z silnika wymaganą moc. Z drugiej strony niski poziom głośności i ergonomiczny pilot na kierownicy są przyjemne.
Zaskakująco wygodny na szlaku
Pozycja siedząca w G6.2 jest początkowo nieco nietypowa: krótka rama główna i wysoki przód zapewniają bardzo wyprostowaną pozycję siedzącą i sprawiają, że przygody na szlaku są mniej interesujące niż dłuższa wycieczka, która może być nieco dłuższa dzięki do dużej baterii 700 Wh. Jeśli odważysz się wyruszyć w wymagający teren, rower zaskoczy dużym komfortem i całkiem dobrze spełnia swoją funkcję: szerokie opony zapewniają przyczepność, podwozie pozwala na duży skok sprężyny, ale nie pędzi nagle - nawet przy skoki lub upadki. Hamulce Cura4 firmy Formula można wspaniale dozować, ale też sporo chwycić, gdy trzeba. Za mały skok regulowanej sztycy odjęto kilka punktów.
Geometria Greyp G6.2
S | M | L | |
---|---|---|---|
Pozioma rura górna (w mm) | 573 | 599 | 623 |
główka ramy (w mm) | 128 | 140 | 148 |
tylny trójkąt (w mm) | 480 | 480 | 480 |
Rozstaw osi (w mm) | 1167 | 1204 | 1229 |
Kąt skrętu (w °) | 67 | 67 | 67 |
Kąt siedziska (w °) | 73 | 73 | 73 |
Zasięg (mm) | 376 | 415 | 435 |
Stosy (mm) | 596 | 606 | 614 |
Musimy jeszcze powiedzieć kilka słów o wyglądzie Greypa: Rama w przyjemny sposób wyróżnia się z tłumu i chociaż integracja baterii w środku ramy jest nietypowa, na pewno możemy coś z kształtu wydobyć. Z drugiej strony układanie niezliczonej ilości kabli i przewodów nie jest dobrym rozwiązaniem. Są one niemiłosiernie przywiązane, ale także zwisają dziko tu i tam. To musi być lepsze na E-MTB w tym przedziale cenowym!
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii High-End: BH AtomX Carbon Lynx 6 Pro-S | Bull's Sonic EVO EN 2 | Cannondale Moterra Neo 1 | Focus Jam² 9.9 Drifter | Giant Reign E+ 0 Pro | Szary G6.2 | Haibike XDURO Nduro 10.0 | Krzyż górski Husqvarna 8 | KTM Macina Prowler Prestige | Korzeń M1 Spitzing Evo Bobby | Seria Norco VLT C2 | Nox Hybrid Enduro 7.1 | Orange Surge RS | Orbea Wild FS M10 | Santa Cruz Heckler CC X01 RSV | Dostrojony rower Scott Genius eRide 700 | Simplon Rapcon Pmax | Specialized Turbo Levo Expert Carbon | Storck e:drenalina GTS 500 | Kolejka trekkingowa 9.9 | Wyścig YT Decoy Pro | YT Decoy Pro 29
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar