Test: Decoy CF Pro Race to topowy model pierwszego e-roweru YT. Z mieszanką kół 29" z przodu i B+ z tyłu, masz rację z duchem czasu - w końcu w tym sezonie niektórzy producenci polegają na tej kombinacji inspirowanej sportem motocrossowym. Decoy jest napędzany silnikiem Shimano E-8000, który jest pięknie zintegrowany z karbonową ramą. Za 6.599 euro nabywcy mogą spodziewać się niezmiennie wysokiej jakości wyposażenia – od zawieszenia Fox Factory po koła e*thirteen.
YT Decoy Pro Race: fakty
Skok zawieszenia: 170mm / 165mm
rozmiar koła: Mullet mix 29/27,5 cala
Napęd: Shimano E8000
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Shimano E7000
Pojemność akumulatora (rower testowy): 540Wh
Materiał ramy: Węgiel
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 22,65 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 150 kg
Cena: € 6.599
Na rynku E-MTB w ostatnich latach wiele się wydarzyło. Silniki i napędy stały się bardziej kompaktowe, cieńsze i mocniejsze, a pojemność akumulatorów wzrosła. Dostosowane podwozie i specjalne geometrie zapewniają, że zmotoryzowane terenowe speedstery mogą wprawić Cię w dobry nastrój w drodze pod górę. Mottem wielu obecnych modeli jest „jakość płynięcia pod górę”. YT Decoy Pro Race nie jest takim rowerem.
Wyścig Geometry YT Decoy Pro
S | M | L | XL | XXL | |
---|---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 420 | 445 | 470 | 495 |
Pozioma rura górna (w mm) | 569 | 591 | 612 | 635 | 658 |
główka ramy (w mm) | 95 | 100 | 105 | 115 | 125 |
tylny trójkąt (w mm) | 442 | 442 | 442 | 442 | 442 |
Rozstaw osi (w mm) | 1182 | 1204 | 1226 | 1251 | 1275 |
Kąt skrętu (w °) | 64,5 / 65 | 64,5 / 65 | 64,5 / 65 | 64,5 / 65 | 64,5 / 65 |
Kąt siedziska (w °) | 75,5 / 76 | 75,5 / 76 | 75,5 / 76 | 75,5 / 76 | 75,5 / 76 |
Zasięg (mm) | 410 | 430 | 450 | 470 | 490 |
Stosy (mm) | 623 | 628 | 633 | 642 | 651 |
Pełna prędkość w dół
Ale to nie czyni YT Decoy Pro Race złym E-MTB – wręcz przeciwnie. Gdy tylko szlak zjedzie w dół, nie ma co się powstrzymywać: tutaj mocne podwozie, przyczepne opony i dość sportowa geometria dają o sobie znać. Wydaje się, że jedna zębatka zazębia się z drugą, a rower schodzi w dół jak dobrze naoliwiona maszyna zjazdowa.
Ramki do zdjęć | YT Wabik Carbon |
widelec amortyzowany | Rower elektryczny Fox 36 Float Factory |
napęd | Shimano E8000 |
akumulator | SMP YT Custom, 540 Wh |
niemy | Fabryka Fox Float X2 |
wirniki | E13 e*spec Race Carbon |
Opona VR | Maxxis Minion DHF, 29x2,5 |
Tętno opon | Maxxis Minion DHR II, 27,5x2,8 |
przerzutka tylna | Shimano DeoreXT |
dźwignia zmiany biegów | Shimano DeoreXT |
korba | Shimano DeoreXT |
przerzutka | |
Hamulec | Kod RAM RSC |
tarcze hamulcowe | Linia środkowa Sram 200mm / 200mm |
sztyca | Fabryka Transferów Foxa |
siodło | SDG RDR MNT |
trzon | Renthal wierzchołek 35 |
Lenker | Kierownica Renthal Fatbar 35, 800mm |
Decoy zwykle wymaga nieco bardziej aktywnego stylu jazdy, aby ujarzmić twarde podwozie, które jest obdarzone dużymi rezerwami i zwinnością spowodowaną krótkimi rozpórkami i długą ramą główną. Jeśli wiesz, jak sobie z tym poradzić, jest to niezwykle zabawny rower, na którym nie chcesz przegapić zrzutu ani okazji do zjechania. Kolejny czynnik, który przyczynia się do wielkiej przyjemności z jazdy: YT był jednym z najcichszych motocykli w naszym teście i prawie nie brzęczał, nawet gdy szlak walił mocno.
Mieszanka rozmiarów kół z dużym 29-calowym przednim kołem i szerokim tylnym kołem 650b działa bardzo dobrze. Podczas gdy przednie koło prawie ze stoickim spokojem pokonuje przeszkody i bezpośrednio przekazuje impulsy sterujące, tylne koło ma dużo tłumienia, a także dużą przyczepność dzięki większej powierzchni styku opony plus.
Podobne e-rowery górskie w teście
Storck e:drenalin GTS 500 XT E-MTB w teście: Lekki rower turystyczny ze słabościami na zjazdach
Test: Storck e:drenalin jest wyposażony w wysokiej jakości komponenty i ramę w całości z włókna węglowego w konfiguracji GTS 500 XT. Wynik: z wagą 21,44 kg jest to jeden z najlżejszych rowerów w teście. Dzięki widelcowi amortyzowanemu 170 mm, 150 mm z tyłu i oponom o szerokości 2,6 cala, oferuje mnóstwo rezerw do jazdy w terenie. Silnik E8000 firmy Shimano jest […]
Testowany YT Decoy Pro Race E-MTB: Świetne zjazdy ze słabymi punktami na podjazdach
Test: Decoy CF Pro Race to topowy model pierwszego e-roweru YT. Z mieszanką kół 29" z przodu i B+ z tyłu, masz rację z duchem czasu - w końcu w tym sezonie niektórzy producenci polegają na tej kombinacji inspirowanej sportem motocrossowym. Decoy jest napędzany przez Shimano E-8000, który jest elegancko zintegrowany z karbonową ramą.
Haibike XDURO Nduro10.0 E-MTB w teście: Zaawansowany technologicznie E-MTB z mocnym silnikiem
Test: Wszystko inne niż zwykłe: Xduro Nduro firmy Haibike otwiera nowe możliwości dzięki silnikowi środkowemu TQ o mocy 120 Nm i spójnej integracji systemu. Pomimo karbonowej ramy stosunkowo wysoka waga prawie 28kg jest niespotykana. Oprócz dość ciężkiego napędu odpowiadają za to również dobrane podzespoły. Zgodnie ze skokiem zawieszenia 180 mm, Haibike wybrał stabilne części […]
Umiarkowane osiągi podczas wspinaczki
Rower pokazuje inne oblicze w drodze pod górę: z jednej strony jest to zasługa silnika Shimano, który jest nieco słaby na klatce piersiowej przy bardzo stromych przejściach, ale z drugiej strony wynika to również z geometrii. Dzięki krótkim tylnym widełkom i luźnemu kątowi skrętu Decoy ma dość tradycyjną geometrię, którą można znaleźć w niezmotoryzowanym rowerze górskim. Może to działać na zjazdach, ale na stromych podjazdach wymaga przesunięcia ciężaru ciała do przodu, aby nadal wywierać wystarczający nacisk na przednie koło. Kiedy robi się ciasno, musisz także okrążyć długi rozstaw osi wokół rogów.
Do mocnych stron YT Decoy Pro Race należy również ergonomia i integracja z kokpitem. Używając pilota E7000, oszczędzasz dużo miejsca na kierownicy i możesz łatwo dopasować wszystkie manetki, w tym pilota do regulowanej sztycy domowej, i dostosować je do własnych życzeń. Fakt, że sprzedawca bezpośredni z Frankonii stosuje nieco tańszą wersję z wyświetlaczem E7000, nie stanowi w praktyce problemu: w porównaniu ze znaną wersją E8000 wystarczy zrezygnować z kodowania kolorami poziomów wsparcia.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii High-End: BH AtomX Carbon Lynx 6 Pro-S | Bull's Sonic EVO EN 2 | Cannondale Moterra Neo 1 | Focus Jam² 9.9 Drifter | Giant Reign E+ 0 Pro | Szary G6.2 | Haibike XDURO Nduro 10.0 | Krzyż górski Husqvarna 8 | KTM Macina Prowler Prestige | Korzeń M1 Spitzing Evo Bobby | Seria Norco VLT C2 | Nox Hybrid Enduro 7.1 | Orange Surge RS | Orbea Wild FS M10 | Santa Cruz Heckler CC X01 RSV | Dostrojony rower Scott Genius eRide 700 | Simplon Rapcon Pmax | Specialized Turbo Levo Expert Carbon | Storck e:drenalina GTS 500 | Kolejka trekkingowa 9.9 | Wyścig YT Decoy Pro | YT Decoy Pro 29
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar