Nowości produktowe: Z Open MIN.D. szwajcarski producent luksusowych samochodów prezentuje swój najnowszy rower wyścigowy z genami szutrowymi... a raczej rower szutrowy z genami wyścigowymi. Na to pytanie nie można dokładnie odpowiedzieć, ponieważ jasne jest jedynie, że Open MIN.D. jest bardzo wszechstronnym zawodnikiem.
Nawet jeśli w tej chwili wydaje się to trochę dziwne, że producent znany ze swoich rowerów szutrowych jest tuż za rogiem z rowerem wyścigowym. Ponieważ z nowym Open MIN.D. (Minimalny design) dwaj szefowie firmy, Andy Kessler i Gerard Vroomen, chcą zaoferować nowy rower wyścigowy, którego nie da się łatwo zaklasyfikować do jednej kategorii. A obaj założyciele wiedzą, o czym mówią, ponieważ obaj zajmowali czołowe stanowiska w Cervelo lub BMC. Mimo że do tej pory rowery szutrowe były na liście Open, UPPER już pokazał, w jakim kierunku może pójść.
Z Open MIN.D. prezentuje nowoczesny rower wyścigowy w minimalistycznym designie, który powinien szczególnie przekonać fanów klasycznych rowerów wyścigowych. Dzięki smukłym liniom i kształtom rur oraz subtelnemu wykończeniu z subtelnymi akcentami, MIN.D. w każdym razie przyciąga wzrok. Jednak ta powściągliwość w żadnym wypadku nie powinna znaleźć odzwierciedlenia w występie, ponieważ Open MIN.D. został zaprojektowany, aby oferować doskonałe połączenie wydajności i komfortu bez ważenia ani grama. Tutaj wysokiej jakości wykonanie i najlepsze materiały zapewniają wysokiej klasy ramę roweru wyścigowego, zapewniającą najlepsze przenoszenie mocy, niską wagę i wysoką sztywność. Ciągła konstrukcja rury podsiodłowej ma zapewnić wyjątkowy komfort. Całość dopełnia prześwit na opony do 32 mm, który zapewnia motocyklowi niezbędne wszechstronne możliwości.
Otwarty umysł. – „Komfort oznacza jazdę dalej i dłużej!”
„Dużo mówi się o wygodzie. Ale nie chodzi o sztuczki, elastomery, elektroniczne zawieszenie czy subatomowe tłumiące drgania nanocząsteczki impregnowane grafenem. Komfort polega na znalezieniu sposobów na pójście dalej i dłużej, jednocześnie ciesząc się komfortem”.
Jednym z najważniejszych punktów w procesie rozwoju była kwestia komfortu. Przy takim podejściu szczególną uwagę zwrócono przede wszystkim na wygodną geometrię. To było dla MIN.D. zainspirowany i przyjęty przez poprzedników Gravel. Chodzi o to, aby zaoferować sportową geometrię, ale nadal oferować umiarkowane pochylenie i proporcje. Szczególny wpływ miało to również na zachowanie układu kierowniczego, które powinno zapewniać zwinne prowadzenie w połączeniu ze stabilną płynnością jazdy. Ponadto w nowym otwartym rowerze szosowym powinno być miejsce na szerokie opony uliczne, ponieważ nic nie ma większego wpływu na jakość i komfort jazdy niż opony. Złe drogi są jednymi z najgorszych zabójców komfortu, niezależnie od tego, czy są to pęknięcia i dziury, czy zwykłe wibracje. Najbardziej efektywnym rozwiązaniem jest tutaj zwiększenie rozmiaru opon, z dodatkową korzyścią w postaci niższych oporów toczenia i lepszej przyczepności.
Ale nie tylko dzięki geometrii i swobodzie opon, ale przede wszystkim dzięki ciągłej rurze podsiodłowej, rama stała się znacznie wygodniejsza. Ponieważ ciągła rurowa konstrukcja jest wyjątkowo mała i ma średnicę 25 mm (30 mm to zwykle minimum dla sztyc o średnicy 27,2 mm). Usunięcie nakładania się sztycy/rury podsiodłowej na górnej rurze również skutkuje nieprzerwanym zwisem rury podsiodłowej.
Otwarty umysł. – Widelec R-Turn
Open U-Turn był pierwszym widelcem, który został naprawdę zoptymalizowany pod kątem hamulców typu flatmount, porzucając standardowy adapter, aby przełączać między tarczami 140 mm a 160 mm (tarcze 160 mm i tak powinny być zawsze używane, aby zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo i kontrolę prawie bez dodatkowego ciężaru). Adapter jest funkcją bez korzyści kosztem wagi, sztywności i złożoności.
R-Turn wykorzystuje tę samą konstrukcję bezpośredniego montażu Smartmount ze śrubami przelotowymi bez adapterów, podobnie jak tylny hamulec. Wraz z nowym kształtem i nowym układem zoptymalizowanym pod kątem drogi, R-Turn jest najlżejszym widelcem z hamulcami tarczowymi na rynku.
Otwarty umysł. – Cena i dostępność
Otwarty MIN.D. jest już dostępny w przedsprzedaży i zostanie wysłany przed 20 lipca. Zestaw z ramą jest dostępny za 3.600 euro.
Schreibe einen Kommentar