Cofnijmy się do 2007 roku. W tym czasie Bulls Copperhead był po raz pierwszy dostępny u wyspecjalizowanych dealerów. Bulls Copperhead 3 Master z niezawodnymi przerzutkami Shimano XT z 3 x 9 przerzutkami i amortyzowanym widelcem RockShox. W tamtych czasach hamulce hydrauliczne Magura były jeszcze powszechnym widokiem w rowerach górskich, a 26-calowe koła były najnowocześniejszymi technologiami, mimo że pierwsze dwudziestki dziewiątki były już na rynku. Również w moim kręgu znajomych niektórzy przez lata podejmowali pierwsze próby jazdy na rowerze górskim na hardtailu Copperhead. 14 lat później laik może nie zauważyć żadnych różnic w stosunku do modelu z 2007 roku, patrząc na model Copperhead z 2020 roku, który przemawia za koncepcją. Dogłębnie przetestowaliśmy model 2020 i sprawdziliśmy, czy Bulls jest nadal dobrym wyborem dla początkujących.
Bulls Copperhead 3: Wszechstronna i wysokiej jakości rama
Aluminium jest dominującym materiałem w podstawowych rowerach górskich, ponieważ zapewnia najlepszy kompromis między ceną a wagą. Ponadto materiał zapewnia wystarczającą sztywność. Byki również używają lekkiego metalu dla Copperhead. Materiał został perfekcyjnie przetworzony. Spawy są czyste, a zoptymalizowane kształty rur nadają ramie świetny wygląd. W połączeniu z czterema różnymi atrakcyjnymi wizualnie wykończeniami, rama sprawia ogólne wrażenie bardzo wysokiej jakości i możesz pomyśleć, że patrzysz na rower z wyższej półki cenowej.
Wewnętrznie poprowadzone kable na dolnej rurze zapewniają czysty wygląd. Linka przerzutki i przewód hamulcowy znikają w ramie przy mostku i wychodzą z ramy dopiero przed suportem. W trójkącie ramy znajdują się dwa uchwyty na butelki, dzięki czemu możesz zabrać ze sobą wystarczającą ilość płynu na dłuższą wycieczkę. Jeśli podróżujesz z bagażem, możesz zamontować bagażnik na tylnym trójkącie. Oś na tylnym kole mocowana jest za pomocą szybkozamykacza. Oznacza to, że nawet początkujący mogą szybko i łatwo zmienić tylne koło. Copperhead 3 jest dostępny w wersjach 27,5″ i 29″.
Dzięki zespołowi Bulls marka wyrobiła sobie markę na międzynarodowych torach wyścigowych. Marka korzysta nie tylko z zespołu, ale także z działu rozwoju, który ściśle współpracuje z kierowcami wyścigowymi, takimi jak doświadczony Karl Platt. Zmiany te wpływają nie tylko na motocykle z wyższej półki, ale także na niższe regiony cenowe, co widać po geometrii Copperhead 3. Geometria wskazuje konkretne wymiary ramy. Copperhead 3 pokazuje nowoczesne tendencje, które można zaobserwować również w obecnych rowerach wyścigowych. Górna rura jest coraz dłuższa, ale mostek coraz krótszy. Kąt skrętu jest bardziej płaski, a tylne widełki są krótsze. Nie tylko profil, ale także początkujący korzystają z tych dostosowań. Dostosowana geometria zapewnia płynniejszą jazdę i bezpieczeństwo dzięki dłuższemu przodowi i płaskiemu kątowi skrętu. Niemniej jednak rower pozostaje zabawny w manewrowaniu dzięki krótkim tylnym widełkom.
Poniższe zasady odnoszą się do wszystkich modeli Copperhead: wysokiej jakości sprzęt za uczciwą cenę
Jak wspomniano powyżej, rama mogłaby grać w wyższej lidze cenowej. Patrząc na ogólny pakiet, można również oznaczać to samo dla całego motocykla. We wszystkich wariantach kolorystycznych komponenty są skoordynowane kolorystycznie z resztą roweru, tworząc wysokiej jakości wygląd, który wygląda, jakby był wykonany z jednego kawałka.
Ale jak wiadomo wygląd to nie wszystko. Ostatecznie wszystko sprowadza się do ogólnej wydajności. Istotny wpływ mają na to dobrane przez producenta podzespoły. W przedziale cenowym Copperhead 3 nie jest to takie proste, ponieważ trzeba znaleźć solidne komponenty, które również wpasowują się w strukturę cenową. Za 999 euro nie ma zbyt wiele miejsca na manewry i trzeba umiejętnie dobierać komponenty. Obwód jest ważną pozycją na liście specyfikacji. Tutaj Bulls celowo wykorzystuje sprawdzoną jakość Shimano w konfiguracji z 3 biegami z przodu w gradacji (40/30/22) i 10 zębatkami (11-36T) z tyłu kasety. Zapewnia to szeroki zakres przełożeń dla początkujących, którzy nie są jeszcze tak sprawni, aby mogli również spróbować swoich sił na bardziej stromych rampach. Najważniejszym elementem jest tutaj wysokiej jakości przerzutka tylna XT w połączeniu z przerzutkami i manetkami Deore. Solidne komponenty o dobrej wydajności przełączania.
Ramki do zdjęć | Miedziany byk 3 |
widelec amortyzowany | BULL'S Lytro 32 |
niemy | - |
wirniki | Piasty Formula DC / Obręcze WTB WTB XC-21D |
Opona VR | Wydajność Ralpha Schwalbe Racing |
Tętno opon | Wydajność Ralpha Schwalbe Racing |
przerzutka tylna | Shimano Deore XT RD-M786-SGS Shadow Plus |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Deore SL-M6000 |
korba | Shimano FC-MT500-3 40/30/22 |
przerzutka | Shimano Deore FD-M6000 |
Hamulec | Magury MT4 |
tarcze hamulcowe | Magura |
sztyca | SP-368 |
siodło | BYKI 2059DRN |
trzon | MonkeyLink AS-ML1 |
Lenker | Kalloy HB-RB12L |
Pneumatyczny widelec Bulls Lytro ze zdalnym sterowaniem pracuje z przodu. Widelec można dostosować do własnej masy ciała za pomocą amortyzowanej pompki do widelca. Dzięki zdalnemu sterowaniu na kierownicy widelec można szybko i łatwo zablokować, na przykład w celu wjechania na strome asfaltowe podjazdy podczas pedałowania z siodełka. Dzięki 32-milimetrowym goleniom widelec zapewnia również wystarczającą sztywność dla obszaru zastosowania roweru.
Trwa to solidnie dzięki hamulcom Magura MT4 z hamulcami tarczowymi. Hamulce niemieckiego producenta sprawdziły się już przez wiele lat, a dzięki wbudowanemu 180 mm mają przyzwoitą siłę hamowania, którą można jeszcze precyzyjnie dozować. Koła raczej nie spektakularnie prezentują się na obręczach WTB i piastach Formula, ale są stabilne i wytrzymałe. Na kołach zamontowane są sprawdzone opony Schwalbe Racing Ralph w wersji Performance. Są nie tylko lekkie, ale oferują również dobry kompromis między oporami toczenia a przyczepnością.
Aluminiowa taśma nośna Kalloy jest zbudowana jako kierownica. Podobnie jak zacisk siodełka, krótki mostek jest wyposażony w technologię Monkey Link. Oświetlenie można tam zamontować szybko i łatwo. Przy 10,5 kg całkowita waga jest mocna w tym przedziale cenowym
Bull's Copperhead 3: Na tropie
Już pierwszy test siedzenia na Copperhead okazuje się bardzo przyjemny. Pomimo nieco dłuższej górnej rury, krótki mostek i podniesiona kierownica sprawiają, że nie siedzisz zbyt sportowo na rowerze. Pierwsze kilka metrów po płaskim asfalcie, opony Schwalbe toczą się dobrze, a motocykl jest szybki i zwinny. Tor doskonale zmienia biegi i można szybko przeskakiwać między biegami. Na pierwszym stromym podjeździe możesz przełączyć się na najmniejszą zębatkę, aby łatwo pedałować pod strome wzniesienia. Podczas pedałowania z siodełka rama wydaje się bardzo sztywna w połączeniu z zablokowanym widelcem i wydaje się, że każdy wat jest zamieniany na napęd. Jeśli nawierzchnia trochę się pogorszy, Schwalbe Racing Ralph nadal zapewnia wystarczającą przyczepność.
Na zjazdach rower prowadzi się płynnie dzięki zoptymalizowanej geometrii i łatwo się go kontroluje, nawet przy wyższych prędkościach. Widelec z zawieszeniem pneumatycznym bardzo dobrze amortyzuje uderzenia i odczuwalnie odciąża kierowcę w przypadku zderzenia. Dzięki kołom 27,5″ rower jest bardzo zwinny i można nim szybko manewrować w ciasnych zakrętach. Zdecydowanie polecamy wersję 29″ wyższym kierowcom, ponieważ zalety przeważają nad wadami. Hamulce doskonale hamują i można je dobrze dozować, dzięki czemu nawet początkujący użytkownicy hamulców tarczowych nie będą przytłoczeni.
Schreibe einen Kommentar