,de Miedziany byk 3 zidentyfikowaliśmy już jako idealny rower dla początkujących. Ale jeśli jesteś trochę bardziej ambitny lub nawet chcesz wystartować w jednym lub drugim wyścigu, powinieneś rzucić okiem na Bulls Copperhead Carbon S. Przyjrzeliśmy się bliżej rowerowi i ruszyliśmy na lokalne szlaki.
Bulls Copperhead Carbon S: Stylowa, wysokiej jakości rama z włókna węglowego
Przy cenie 1999 euro za cały rower rama z włókna węglowego nie jest bynajmniej oczywistością. Przy bliższym przyjrzeniu się widać wysoką jakość obróbki materiału; kształty rur są pięknie zaprojektowane, ale także specyficzne dla potrzeb każdego elementu ramy. Rozpórki na tylnym trójkącie są nieco bardziej filigranowe, dzięki czemu tylny trójkąt zapewnia większy komfort.
Jeśli chodzi o kolorystykę, Bulls w dużej mierze opiera się na wyglądzie naturalnego matowego czarnego włókna węglowego. Całość uzupełniają błyszczące czarne elementy i srebrno-szare akcenty, które nieco rozluźniają całość. Razem dają bardzo wysokiej jakości i ponadczasowy wygląd.
Rama jest przystosowana do kół 27,5 cala i amortyzowanych widelców o skoku 100 mm; W trójkącie ramy można umieścić dwie butelki. Przerzutka przednia jest zamontowana na rurze podsiodłowej, więc możliwe są również konfiguracje z więcej niż jedną tarczą na korbie. Na dolnej rurze tylnego trójkąta znajduje się tak zwana płytka ssąca, która chroni drobny węgiel przed kontaktem z łańcuchem. Z tyłu montowana jest oś przelotowa w standardzie Boost, co zapewnia większą sztywność ramy.
Bulls Copperhead Carbon S: Mocny sprzęt dla ambitnych jeźdźców
Świetna rama może dobrze działać tylko z odpowiednimi częściami. Przeglądając specyfikację Bulls Copperhead Carbon S, można odnieść bardzo pozytywne wrażenie. Jeśli chodzi o napęd, mieszkańcy Kolonii stawiają na Shimano XT 2×11 – opcję z dużym zakresem przełożeń, które wciąż można zmieniać w sportowy sposób. Podwójna korba o zębach 36/26 połączona jest z kasetą 11-42; więc nie zabraknie Ci biegów, nawet na najbardziej stromych podjazdach.
Prawdziwym elementem przyciągającym wzrok z przodu jest wysokiej jakości amortyzowany widelec Fox Rhythm o skoku 100 mm i goleniach 32 mm. Na prawym uchwycie kierownicy znajduje się pilot zdalnego sterowania, którego można użyć do zablokowania widelca. Zapobiega to niezamierzonemu zapadnięciu się widelca podczas pedałowania z siodełka. Dzięki sprawdzonej wkładce Fit i tłumieniu Grip wstrząsy są pochłaniane w najlepszy możliwy sposób, dzięki czemu rowerzysta zawsze zachowuje kontrolę nad rowerem.
Szybki rower trzeba od czasu do czasu rozebrać. Odpowiada za to sprawdzona Magura MT 4 w modelu Bulls Copperhead Carbon S. Dzięki tarczom hamulcowym o średnicy 180 mm układ hamulcowy nie powinien się tak szybko przegrzewać, nawet przy dłuższych zjazdach; w każdym razie podczas naszych intensywnych okrążeń testowych przez cały czas bezpiecznie zatrzymywali motocykl i rowerzystę.
Koła składają się z obręczy "WTB XC21-D" i piast Formula - dobry kompromis pomiędzy wagą a stabilnością, choć ta pierwsza ma jeszcze potencjał tuningowy. Klasyk Schwalbe do biegów przełajowych Rocket Ron o szerokości 2,1 cala zapewnia dobry kontakt z podłożem; wysokiej jakości mieszanka gumowa Addix zapewnia optymalną przyczepność.
W przypadku kierownicy, mostka i sztycy Bulls polega na własnych komponentach, które robią wrażenie wysokiej jakości. Jako siodło zastosowano Rampage firmy Selle Royal, co podkreśla sportowy charakter motocykla.
Wraz z ramą i widelcem wszystkie komponenty dają bardzo dobrą masę całkowitą 10,9 Kilogram. Jest to idealna podstawa dla lekkiego turystycznego hardtaila, dzięki któremu możesz poczuć smak wyścigów na lokalnym poziomie.
Bulls Copperhead Carbon S: Na szlaku
Kluczowe dane hardtaila obiecują zwinność i żywe przyspieszenie; zanim przetestujemy rower na naszych lokalnych trasach, najpierw robimy kilka okrążeń na parkingu. Bulls Copperhead Carbon S już tutaj pokazuje, że jest bardzo zwinny i zwrotny dzięki 27,5-calowym kołom; okazuje się również żywy podczas przyspieszania. Test siedzenia też jest pozytywny: siedzisz sportowo, ale niezbyt rozciągnięty. Kierownica ma wygodną szerokość, podniesienie siodełka nie jest zbyt ekstremalne. Tylko uchwyty nie do końca pasują do ogólnego obrazu, ponieważ wydają się mniej wysokiej jakości.
Manetka XT szybko zmienia biegi i nie przeciąża nawet pod obciążeniem. Przerzutka przednia nie ustępuje przerzutce tylnej i robi swoje bez szemrania. Niska waga i sztywna rama roweru są zauważalne już przy pierwszym podjeździe. Łatwo jest wspiąć się nawet na strome podjazdy, a jeśli zejdziesz z siodełka, widelec można zablokować, aby nie stracić ani jednego wata.
Rower jest bardzo zwrotny na szlaku. Z łatwością manewruje w ciasnych zakrętach; amortyzowany widelec Fox Rhythm pochłania zarówno lekkie, jak i mocne uderzenia i nie denerwuje motocykla. Rower robi bezpieczne wrażenie na zjazdach, a Ty odważysz się osiągać wyższe prędkości. Z pomocą przychodzą bardzo łatwe w dozowaniu Magury MT4, które są zawsze gotowe na ostrzejsze manewry hamowania.
Ogólnie wrażenie lekkiego turystycznego hardtaila, którym można dojechać na linię startu, potwierdza się. Bulls jest zdecydowanie zalecany dla mniejszych kierowców; Do większych polecamy hardtail z kołami 29er, których zalety po prostu przeważają nad wadami. W cenie 1.999 € z pewnością nie dokonasz złego zakupu, otrzymasz solidny rower, który z czasem można nawet nieco dostroić.
Schreibe einen Kommentar