Test: Wraz z uvex hlmt 10, firma o długiej tradycji z Fürth przedstawia kask integralny, który ma imponować niską wagą i atrakcyjną ceną. Lekki kask o masie 1.020 g poddaliśmy testowi w zeszłym sezonie w obszarach użytkowania przewidzianych przez Uvex. Przede wszystkim chcieliśmy sprawdzić, czy niedrogi, lekki kask integralny może zapewnić ochronę porównywalną z topowymi modelami konkurencji.
Uvex
Uvex – to oznacza UltraViolet EXcluded i opisuje ochronę przed promieniowaniem UV okularów, które były tam produkowane na początku 1926 roku. W międzyczasie portfolio produktów znacznie się powiększyło – zdaniem firmy wszystkie produkty uvex charakteryzują się właściwościami innowacji technologicznej, wysokim komfortem noszenia i niepowtarzalnym designem. Dotyczy to między innymi kasków narciarskich czy rowerowych okulary rowerowe, obuwie ochronne lub okulary przeciwsłoneczne firmy Filtral. Firma, początkowo prowadzona jako „Optical Industry Establishment”, obecnie zatrudnia 2700 osób pod kierownictwem Michaela Wintera i jego siostry Gabriele Grau w trzecim pokoleniu rodzinnej firmy i prowadzi 48 filii w 22 krajach. Rozwój i produkcja produktów uvex koncentruje się w Niemczech i Europie - od początkowego pomysłu, poprzez badania i rozwój, aż po produkcję przy użyciu najnowocześniejszych procesów produkcyjnych - wszystko pochodzi od uvex. W ten sposób firma chce chronić i wdrażać swoje know-how w dłuższej perspektywie.
uvex hlmt 10 i inne produkty
W firmie uvex hlmt 10 to górny koniec masztu flagowego w sektorze rowerów górskich i jest przeznaczony do użytku wbrew grawitacji. On jest obok jakkyl hde 2.0 jedyny pełny kask w asortymencie Fürther i jest przeznaczony dla wszystkich typów kolarzy zjazdowych, a także dla jeźdźców enduro, którzy potrzebują maksymalnej ochrony w połączeniu z niską wagą podczas wyścigów. Wszyscy pozostali rowerzyści górscy, od małych dzieci po starszych rowerzystów, mają w uvex łącznie 35 różnych kasków.
uvex hlmt 10 – kask do jazdy zjazdowej
Downhill – sport ekstremalny, który wymaga ekstremalnej ochrony. Uvex jest oczywiście tego świadomy, dlatego firma stworzyła uvex hlmt 10 jako kask pełnotwarzowy, który nadal jest naprawdę lekki i waży 1.020 g. Dzięki solidnej technologii hardshell, kask pełnotwarzowy powinien być tak samo odpowiedni do użytku w bikeparku, jak i podczas wyścigów zjazdowych. Taka konstrukcja powinna oferować niemal idealny kompromis pomiędzy stabilnością, bezpieczeństwem i niską wagą. Aby zachować chłodną głowę nawet w najbardziej niebezpiecznych sytuacjach, kask integralny uvex posiada 13 otworów wentylacyjnych w inteligentnym systemie wentylacji. Dobrze przemyślany kształt utrzymuje gogle na miejscu, a regulowany daszek, który sięga daleko do przodu, zapewnia dobrą widoczność na szlakach. W uvex hlmt 10 zapięcie w kształcie podwójnego D, które można wygodnie obsługiwać jedną ręką, zostało zastosowane dość konwencjonalnie w celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa. Nawet jeśli otwory wentylacyjne spełniają swoje zadanie, dużą zaletą uvex hlmt 10 jest to, że wnętrze można całkowicie wyjąć do prania. HLMT 10 jest w kolorach czarny i biało-niebieskim i występuje w czterech rozmiarach od 54 do 62cm obwodu głowy (54-56cm, 56-58cm, 58-60cm, 60-62cm). Sugerowana cena detaliczna to rozsądne 149,99 €.
uvex hlmt 10 – długotrwały test w terenie
Test odbył się z modelem hlmt 10 w rozmiarze XL, czyli 60-62cm w kolorze biało-niebieskim. Przy pierwszym przymierzeniu można było zauważyć, że kask uvex jest stosunkowo mały i ma raczej wąski krój. Pasek podbródka jest dość blisko twarzy, ale w żaden sposób nie ogranicza widzenia, ale może wywołać uczucie zwężenia, jeśli jesteś wrażliwy w tym miejscu. Na samym przodzie osłony podbródka znajduje się, jak znana również z innych modeli, szczelna aluminiowa siateczka, która zapewnia kierowcy odpowiednią ilość powietrza do oddychania. Zamknięcie w kształcie podwójnego D można łatwo obsługiwać jedną ręką, a przycisk pozostaje zawsze zamknięty, nawet w ekstremalnych sytuacjach. Zdejmowana wyściółka wewnętrzna ma przyjemną powierzchnię i dopasowuje się do konturów głowy. Nawet po praniu w pełni zachował swoją formę i funkcję. W moim przypadku nie było punktów ucisku itp., ale to może się różnić w zależności od osoby.
Dzięki 10 kanałom wentylacyjnym i 4 otworom wentylacyjnym uvex hlmt 13 jest liderem pod względem wentylacji i był w stanie całkowicie mnie przekonać w tej kwestii. Nawet w środku lata temperatura pod kaskiem wydawała mi się całkiem przyjemna, zwłaszcza w porównaniu z innymi kaskami integralnymi. Muszę jednak przyznać, że nieporęczne, ciężkie hełmy dawały większe poczucie bezpieczeństwa, przynajmniej u mnie. Ale po fazie oswajania i pierwszym kontakcie kasku z podłożem, w pełni zaufałem uvex hlmt 10. Teraz, po całym sezonie, niekończących się jazdach, a także kilku wypadkach, kask jest taki, jak był pierwszego dnia poza kilkoma drobnymi śladami użytkowania. Wysoki połysk wykończenia hlmt 10 zapewnia, że prawie nie widać żadnych zadrapań, a także sprawia, że naprawdę przyciąga wzrok.
Schreibe einen Kommentar