Kolarstwo: Uwaga fani! Jeszcze cztery dni do rozpoczęcia nowego sezonu WorldTour. W Australii o pierwsze punkty walczą zawodowcy. Kto ma najlepsze karty? Przyglądamy się wszystkim sześciu etapom i przejrzeliśmy listę startową. Kontrolujemy również wszystkich niemieckojęzycznych kierowców.
za ciężki? Bez hat-tricka dla Daryla Impeya!
W ostatnich dwóch latach było to dozwolone Daryla Impeya (Mitchelton – Scott) w koszulce swojej australijskiej drużyny cieszy się z ogólnego zwycięstwa w Tour Down Under. Południowoafrykanin stworzył idealną mieszankę sprintera i wspinacza – mieszankę, która prawie się nie sprawdza, ale była konieczna w 2017 i 2018 roku. Niewykluczone, że zmieni się to w tym sezonie. Winna jest trasa na trzecim etapie. Tam 9,3-procentowe strome wzgórze Torrens w drodze do Paracombe stanowi punkt kulminacyjny wycieczki. Wraz z 7,5-procentową stromą Willunga Hill, którą pokonamy dwukrotnie ostatniego dnia Tour Down Under, gwarantuje to, że zwycięzca klasyfikacji generalnej 2020 musi być najlepszym wspinaczem. Podczas gdy Daryl Impey był prawie w stanie uratować sekundy, które zyskał w sprincie przez wzgórze Willunga w poprzednich latach, kolejna skocznia postawi klucz w pracach.
Daryl Impey:
„Ogólnie rzecz biorąc, jest to bardziej dla wspinaczy i dlatego będzie trudne dla jeźdźców takich jak ja”.
10 Niemców, 3 Szwajcarów i 2 Austriaków
Do Australii trafiło również 15 profesjonalistów z krajów niemieckojęzycznych. Dziesięciu z nich wystartuje pod niemiecką banderą. Jednak na próżno szukamy zwycięzców. Tylko Andrzej Greipel (Israel Start-Up Nation) – wszak rekordowy zwycięzca etapu – byłby w stanie dokonać zamachu stanu na jednym z płaskich etapów. Razem z kierowcą Ricka Zabela (Israel Start-Up Nation) w sprintach masowych ma do czynienia z Calebem Ewanem (Lotto – Soudal), Elią Viviani (Cofidis) i Samem Bennettem (Deceuninck – Quick-Step). Ich rodacy są odpowiednio Rogera Kluge'a (Loto – Soudal) i Marco Mathisa (Cofidis) szczególnie poszukiwany w przygotowaniu do sprintu. Szymon Geschke (CCC) i Michaela Schwarzmanna (Bora – hansgrohe) mogą liczyć na odrobinę swobody, a może nawet od czasu do czasu widujemy ich w grupach. Maks Kanter (Słoneczna sieć) i Bocian Florian (Sunweb), z drugiej strony, będzie musiał głównie świadczyć usługi pomocnicze. To chyba też dotyczy Jurija Hollmanna (Movistar) i Jonasz Rutsch (EF), którzy biorą udział w wyścigu po raz pierwszy w WorldTour w Tour Down Under.
Kiliana Frankiny (Groupama – FDJ) i Fabiana Lienharda (Groupama – FDJ). Danilo Wyss (NTT) próbują powiewać szwajcarską flagę w Australii. Podczas gdy dwaj ostatni są prawdopodobnie wykorzystywani do przygotowania sprinterskiego swoich drużyn, ten pierwszy może nawet zerknąć na ogólny ranking.
To samo może być włączone Hermanna Pernsteinera (Bahrajn – McLaren). Austriak jest uważany za silnego wspinacza i dlatego będzie zadowolony z etapów z Torrens Hill i Willunga Hill. Jego rodak i kolega z drużyny Marco Hallera (Bahrajn – McLaren) raczej mniej. Może uzyskać swobodę na płaskich odcinkach.
Prognozy Velomotion: Simon Yates i silni Australijczycy
Niemieccy kierowcy nie będą mogli wziąć udziału w walce o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Tour Down Under. Szwajcarzy mogą przyjść Kiliana Frankiny (Groupama – FDJ) i Austriacy z Hermanna Pernsteinera (Bahrajn – McLaren) liczą na dobre miejsce. Ale inni kierowcy staną na podium pod koniec sześciu dni. Australijska drużyna broniącego tytułu mistrza jest szczególnie mocna Daryla Impeya (Mitchelton-Scott) wł. Jako lider jednak ze względu na trasę Szymon Jacht (Mitchelton – Scott), aby rozpocząć wyścig. Krótkie, toksyczne podjazdy na etapach #3 i #6 pasują do potężnego punchera z Wielkiej Brytanii. Musi tam konkurować głównie z lokalnymi profesjonalistami. drzwi Richiego (Trek – Segafredo) wygrał sześć ostatnich finiszów górskich na Willunga Hill – aw 2017 roku także na Paracombe i ostatecznie w klasyfikacji generalnej. Również Rohan Dennis (Ineos) Nathana Haasa (Cofidis), Jaya McCarthy'ego (Bora – hansgrohe) i Jay Hindley (Sunweb) chcą coś zaoferować swoim lokalnym fanom i mogą pokazać odpowiednią jakość.
Ale Simon Yates będzie musiał również bronić się przed międzynarodowymi pretendentami. Ponieważ krótkie i ostre podjazdy trafiają także do Włochów Diego Ulissiego (UAE Team Emirates) i Hiszpanów Luisa Leona Sancheza (Astana), Omar Frail (Astanie) i Rafaela Vallsa (Bahrajn – McLaren) przeciw. Wracając do WorldTour, Belgia również chce jechać Bena Hermansa (Israel Start-Up Nation) na preferowanym terenie. Wątpliwe jest, czy holenderski zespół Jumbo - Visma na Holendra Antwan Tolhoek czy Nowozelandczyk George'a Bennetta położy. Przy nazwiskach piszemy również znaki zapytania Romain Bardet (AG2R La Mondiale) i Paweł Siwakow (Ineo). Francuzi i Rosjanie wolą dłuższe podjazdy. Ponadto prawdopodobnie nieco później osiągnęli swój pierwszy szczyt sezonu.
☆☆☆ Simon Yates (Mitchelton-Scott)
* * Richie Porte (Trek – Segafredo), Rohan Dennis (Ineos)
* Jay McCarthy (Bora – hansgrohe), Jai Hindley (Sunweb), Nathan Haas (Cofidis)
Tobias mówią
Jak warunki atmosferyczne z pożarów wpłyną na trasę?