Nowości produktowe / E-MTB: Rower elektryczny BH Xtep Cross Pro Shimano wyróżnia się wyposażeniem odpowiednim do codziennego użytku i turystyki oraz ogromną baterią 720 Wh. Dzięki genom E-MTB plasuje się również w czołówce pod względem komfortu.
W pełni wyposażone E-MTB to jeden z największych trendów w branży rowerowej w sezonie 2020. Nic dziwnego: w przeszłości wiele elektrycznych rowerów górskich było wyposażonych w części zamienne, takie jak błotniki, stopki boczne i bagażniki. Coraz więcej producentów dostrzega ten rozwój i już oferuje takie „motocykle SUV” fabrycznie. Ma to sens iw zależności od obszaru zastosowania, takie rowery powinny stopniowo wyprzedzać klasyczne e-trekkingi.
Żywy napęd, ogromny akumulator
Baskijski producent BH od zeszłego sezonu ma w swojej ofercie kilka takich e-rowerów – sami Hiszpanie mówią o „hybrydowych e-rowerach” – czyli gdzieś pomiędzy e-MTB a e-city czy trekking. Xtep Cross Pro również jest jednym z tych rowerów: Wyposażony w mocny i dynamiczny silnik Shimano E8000 oraz wewnętrzną, długo działającą baterię o pojemności 720 Wh - więc nawet długie wycieczki nie powinny stanowić żadnego problemu.
Instalacja tej dużej baterii jest możliwa dzięki opatentowanemu systemowi X, który nadaje motocyklom ich nazwę, a także zapewnia charakterystyczny kształt ramy. Dolna rura styka się z górną rurą daleko za główką ramy – i to pod bardzo ostrym kątem. W rezultacie nie tylko prawie całe wnętrze można wykorzystać do przechowywania ogniw, ale można je również łatwo wyjąć od góry. Albo klasyczny z kluczem, albo inteligentna bransoletka z kluczem, która automatycznie otwiera zamek, gdy trzyma się go przed nim.
Wyposażenie i geometria z naciskiem na przydatność do codziennego użytku
Rama jest wariantem hardtaila z pełnym zawieszeniem Xtep Lynx E-MTB i ma sportową geometrię, która nadal nadaje się do turystyki. Konkretnie oznacza to: Kąt skrętu 69°, który nie jest zbyt luźny, odpowiada zrównoważonej długości ramy, która ustawia rowerzystę w wygodnej pozycji pionowej. Dzięki temu masz duży komfort i brak szczypania i szczypania nawet podczas dłuższych tras. Mówiąc o komforcie: w tym tkwi wielka siła rowerów takich jak Xtep Cross Pro: dziedziczy on widelec Suntour z amortyzacją pneumatyczną ze skokiem sprężyny 100 mm i szerokie opony Schwalbe 27,5″ z E-MTB – ale tutaj w jednym mniej wyprofilowanym wariancie . W praktyce wyboje, wyboje i wibracje są skutecznie pochłaniane, a zarówno napęd, jak i zasięg dzięki mocnemu silnikowi i dużemu akumulatorowi nie pozostawiają nic do życzenia.
Jeśli chodzi o przydatność do codziennego użytku, chłopcy i dziewczęta z BH również nie popisali się: błotniki i bagażniki Wingee, stopki boczne, oświetlenie Busch & Müller, a nawet osłona łańcucha Hebie Chainglider są na pokładzie. Oznacza to, że BH Xtep Cross Pro jest nie tylko w pełni wyposażony do codziennego użytku, ale także spełnia wymagania Stvzo. Nawiasem mówiąc, przerzutki i hamulce pochodzą od Shimano - przerzutki są zmieniane przez mieszankę 10-biegowych komponentów Deore i XT, a hamulce SLX z tarczami 180 mm z przodu iz tyłu zapewniają siłę hamowania. BH Xtep Cross Pro jest dostępny w tej konfiguracji za 4.299 euro.
Schreibe einen Kommentar