Nowości produktowe: Trasy w kolarstwie górskim stają się coraz trudniejsze, nie chodzi tylko o podjazdy i przewyższenia, ale przede wszystkim o techniczne odcinki, które stają się coraz bardziej wymagające. To nie tylko duże wyzwanie dla jeźdźca, ale także dla motocykla.Dzięki nowemu Specialized Epic HT, amerykański producent przeniósł swojego sprawdzonego hardtaila na wyższy poziom, aby dostosować go do dzisiejszych wymagań.
W wyścigach XC zawsze liczył się każdy gram.Dla Specialized Epic HT nie ma problemu, ponieważ jest to obecnie najlżejszy seryjnie produkowany hardtail MTB. Niemniej jednak chcemy zapewnić bezkompromisowy komfort poprzez innowacyjne technologie i najlepszą pracę rozwojową. Ponieważ jeśli zaciśniesz rękę na kierownicy i będziesz rzucany w przód iw tył na szlaku, nie będziesz miał siły potrzebnej do szybkiego finiszu.
Aby zapewnić ten komfort, geometria została całkowicie zmieniona i całkowicie przeprojektowana. Jako szablon posłużyły tutaj Specialized Trail Bikes. Zdecydowali się więc na kąt skrętu 68,5°, niższe przesunięcie wideł, większy zasięg i krótsze mostki (60-75 mm) dla wszystkich rozmiarów ram. Więc to nie przypadek, że Specialized Epic HT, w połączeniu z krótszym rozstawem osi zapewniającym zwinne prowadzenie, powinien oferować znacznie lepsze właściwości kierowania i bardziej centralną pozycję kierowcy dla lepszej kontroli.
Zrobiono również miejsce na szersze opony, dzięki czemu można w pełni wykorzystać opony o dużej objętości w trudniejszym terenie. Dodatkowo zwiększono rozmiar sztycy do 30,9 mm, co daje możliwość zastosowania regulowanych sztyc o większym skoku. Tutaj od jednego obiecuje jeszcze lepszą kontrolę.
Podejście Specialized jest następujące: Nadwozie, które oponuje, nie może być szybkie. Dlatego układ włókien węglowych i kształty rur zostały dostosowane, aby Epic HT był jeszcze wygodniejszy. Nawiasem mówiąc, sprawiło to, że motocykl był jeszcze szybszy. Na przykład cieńsze wsporniki siodełka zwiększają giętkość ramy w pionie. Podobnie jest z przeprojektowaną, zakrzywioną rurą podsiodłową, która pozwala na większą elastyczność w pionie niż cieńsza konstrukcja poprzednika, a mimo to nadal mieści wszystkie typy sztyc regulowanych.
Jednak przy całej innowacyjności i jakości Specialized chce również oferować rowerzystom łatwość konserwacji. Nie ma mocowań specyficznych dla ramy, a do suportu zastosowano sprawdzony gwint BSA.
Nowa Epic HT wyznacza nowe standardy w zakresie komfortu i mocy, będąc jednocześnie najlżejszą na świecie masowo produkowaną ramą. Było to możliwe tylko dzięki optymalizacji każdego cala ramy, poprawie stosunku zawartości włókien do żywicy i przeprojektowaniu kształtu każdej maty z włókien, aby uniknąć niepotrzebnego nakładania się. Nawet aluminiowe wstawki na tylnych hakach zostały pominięte. Rezultat: znakomita rama, która waży zaledwie 790 gramów.
Specjalistyczne modele Epic HT i ceny
Specialized Epic HT będzie dostępny w 7 różnych modelach i jako pojedyncza rama S-Works. Przedział cenowy wynosi od 2.099 euro (model Carbon 29) do 9.499 euro (model S-Works SRAM). Rama S-Works będzie kosztować 2.999 euro. Model Carbon 29 za 2.099 EUR oferuje zaawansowaną technologicznie ramę z włókna węglowego z najlepszą technologią i pierwszorzędnym poziomem wydajności w cenie, która jest realistyczna dla większej liczby rowerzystów.
Schreibe einen Kommentar