Nowy facet i jego rodzina
Starszy brat, Wahoo Elemnt Bolt, był swoistym odpowiednikiem Garmina 820 dla kolarzy wyścigowych – bez możliwości samodzielnego wyznaczania tras, za to z wieloma innymi zaletami. W tym fakt, że niezawodnie robi dokładnie to, co obiecał, i jest absolutnie prosty i logiczny w użyciu. Zwłaszcza kolarze szosowi chętnie przerzucili się na Bolta, który sam w sobie był aerodynamiczną wersją większego, pierwszego modelu Elemnt.
A teraz nowy Element Roam. O względy kolarzy wyścigowych, gravelowych i górskich walczy z wyższą klasą urządzeń Garmina. Jak udany, dopiero się okaże.
Recenzja śruby Wahoo Element: Wszystko jest możliwe, niewiele musi
Test: Komputer GPS, który może za dużo i dezorientuje użytkownika nadmierną złożonością, może być dość irytujący - ale jak dotąd niezbyt dobrą alternatywą było urządzenie z absolutnie podstawowymi funkcjami. Dzięki Wahoo Elemnt Bolt dostępny jest teraz komputer rowerowy, który łączy wyraźną użyteczność z opcją prostego […]
Zalety w stosunku do przeboju rowerów szosowych Elemnt Bolt
- Wyświetlacz ma 2,7 cala (śruba: 2,2)
- możesz również wprowadzać cele nawigacji bez telefonu komórkowego. Następnie Elemnt Roam nawiguje ze szczegółowymi wskazówkami, podobnie jak system nawigacji samochodowej.
- Powoduje powrót do trasy (w zależności od ustawień domyślnych), jeśli musisz skorzystać z objazdu ze względu na place budowy lub zboczyłeś z trasy, aby odwiedzić kawiarnię.
- jeśli sobie tego życzysz, poprowadzi Cię z powrotem do punktu początkowego podróży najszybszą trasą.
- Ma kolorowy wyświetlacz, ale oszczędnie używa kolorów: na przykład duże drogi, takie jak autostrady federalne lub autostrady, są wyświetlane na żółto - co zaskakująco pomaga w szybkiej orientacji. Niektóre wyświetlacze są również wyświetlane w kolorze - na przykład podczas pomiaru watów (taki czujnik jest dostępny).
- Wyświetlacz Gorilla Glass jest nawet nieco łatwiejszy do odczytania w każdych warunkach niż Elemnt Bolt – który już jest wzorem przejrzystości.
- Bateria wytrzymuje bardzo długo (określono) 17 godzin. Nasza praktyka: po 15 godzinach użytkowania nasz model faktycznie pokazał 17 procent pozostałego naładowania.
- Różne tryby do jazdy na rowerze stacjonarnym
- Pola danych dla zapisanych segmentów mogą być również konfigurowane przez użytkownika.
ustawienie i regulacja
Nadal bardzo przyjazny dla użytkownika. Każdy, kto pobrał aplikację Element Companion, może użyć kodu kreskowego do identyfikacji swojego roamingu, a następnie go skonfigurować. Rejestrowanie czujników, porządkowanie informacji na wyświetlaczach itp. – wszystko jest prawie oczywiste. Jednak niektóre mapy podstawowe muszą zostać usunięte, aby można było użyć niezbędnych szczegółowych map dla danego obszaru użytkowania - pamięć jest dość mała i wynosi 2 GB dla bardzo szczegółowych map.
Wyświetlanie prawie wszystkich danych można regulować. 11 miejsc ekspozycyjnych na stronę ekspozycyjną umożliwia niezliczone warianty: „Czy potrzebuję aktualnego nachylenia na pierwszej stronie, czy nie? A co z napędzanym czasem?” itp.
W praktyce
Dzięki aplikacji Element, Roam żartobliwie przyjmuje dane gpx z wszelkiego rodzaju portali, takich jak Gpsies, Komoot, Strava i tym podobne. Wczytanie się w trasę zajmuje czasem nawet pół minuty – w zależności od długości trasy. Po włączeniu urządzenie pyta, czy powinno nawigować do punktu początkowego – i robi to bezbłędnie, dokonując odpowiedniego wyboru. W przeciwieństwie do normalnej trasy trasa nie jest wyświetlana na czarno, lecz na fioletowo. Nie ma jednak w tym przypadku instrukcji skrętu - wystarczy podążać wyznaczoną trasą do miejsca startu.
Podpowiedź do następnej podpowiedzi
Dojeżdżając do punktu startu, czarne znaki przejmują kontrolę i podają instrukcje skrętu 250 m przed kolejną zmianą kierunku - to się idealnie łączy. Kto
Uznaliśmy, że ciągłe wyświetlanie „następna wskazówka za XXX metrów” jest nieco zbędne. Można go oczywiście zastąpić innym zestawem danych. Jeśli jednak wyłączy się pikanie, które ma zapowiadać pojawienie się kierunkowskazu, to ten wyświetlacz jest przydatnym powiadomieniem z wyprzedzeniem o następnym zakręcie.
System prawie zawsze odlicza trochę za wolno: po dotarciu do skrzyżowania Roam uważa, że masz jeszcze około 20 metrów do skrętu; wygląd, który ma również większość innych systemów nawigacyjnych. Nie jest to jednak niepokojące, ponieważ w przeciwieństwie do tego komunikatu, strzałka na wyświetlaczu bardzo dokładnie pokazuje odpowiednią pozycję - więc nie ryzykujesz wykonania złego skrętu "związanego z systemem".
marginalna motywacja
Fajna rzecz dla kolarzy wyścigowych: wyświetlanie aktualnej prędkości w stosunku do prędkości średniej. Sygnalizują to diody LED na lewej krawędzi wyświetlacza. Środkowa, biała dioda pokazuje, że aktualnie jedziemy z dokładnie średnią prędkością. Trzy dolne (niebieskie) wskazują, że podróżujesz z prędkością poniżej średniej, a trzy górne odpowiednio wyższą. Nawet ci, którzy nie są fanami takich „sztuczek”, mogą się nimi zmotywować w bardzo krótkim czasie. Jeśli tego nie chcesz, możesz również połączyć diody LED z innymi funkcjami.
Złe wibracje
Na nierównej nawierzchni oryginalne mocowanie Aero, które jest dostarczane z Wahoo, nie jest przekonujące: w przeciwieństwie do mocowania Bolt wibruje, przez co nieco rozmywa wyświetlacz. Jeśli jednak i tak użyjesz małego uchwytu na kierownicę lub jedziesz od zewnętrznego dostawcy (Hidemybell), nie będziesz mieć tych problemów również z Elemnt Roam. Nawiasem mówiąc, Hydemybell jest kompatybilny z Roamem jak Bolt.
Według raportu, Wahoo zintensyfikowało i wzmocniło uchwyt aero, dzięki czemu rozmycie wyświetlacza na nierównych powierzchniach to już historia.
Spójrz w lewo i prawo
Co również działa teraz: W przeciwieństwie do Bolta, możesz nie tylko powiększać i pomniejszać mapy, ale teraz możesz je również przesuwać. Chociaż jest to trochę trudne do zrobienia z prawie wszystkimi dostępnymi przyciskami, jest wykonalne i czasami – „jak daleko jest teraz to lub tamto miejsce?” – również przydatne.
Za dużo mówi!
W naszym teście Element zwykle podawał znacznie więcej informacji, niż chcieliśmy: jeśli ścieżka rowerowa nieznacznie zbacza, jest to wyświetlane jako „skręć lekko w lewo”. Na początku jest to mylące, ale szybko przyzwyczajasz się do tego, że strzałka skierowana ukośnie zwykle nie oznacza skrętu na trasie, a jedynie niewielki, w większości niezauważalny objazd na trasie.
„Hybryda” – a trasy się mieszają.
Ustawienie urządzenia na alternatywę crossową, hybrydową lub szosową ma znacznie wyraźniejszy efekt - ustawienie, które było możliwe tylko dzięki aktualizacji w lipcu lub sierpniu. Wydaje się, że trasy planowane bezpośrednio w urządzeniu uwzględniają ten kod w pewnym stopniu. Nie udało nam się jeszcze dokładnie określić, jak duża jest różnica w wyborze ścieżki. Jeśli jednak planowanie trasy faktycznie działa tak, jak wyglądało to w naszych testach, jest to duży plus dla rowerzystów szutrowych, aw szczególności dla rowerzystów turystycznych – również dlatego, że nieutwardzone drogi lub ścieżki są podświetlane w systemie map Elemnt Roam.
naciśnij ponownie!
I znowu coś negatywnego: w rękawiczkach zimowych bardzo trudno jest klikać na wyświetlaczu za pomocą trzech gumowanych przycisków - na przykład, aby przejść z widoku mapy do ogólnego przeglądu danych. Nawet gołymi palcami musisz uderzyć w środek przedniej części gumowego pola, aby przycisk pod spodem naprawdę zareagował.
Czy może być jeszcze bardziej stromo?
Podobnie jak Elemnt Bolt, Roam pokazuje również profil wysokości kilku następnych kilometrów trasy na dodatkowej stronie. Roam powinien również móc to zrobić z trasami, które planuje w urządzeniu. Jak dotąd to nie działało w naszym przypadku – jednak Wahoo stale dostarcza kolejne aktualizacje, więc funkcja powinna być dostępna wkrótce.
Nawiasem mówiąc, wyświetlacz pomaga rozłożyć siły na nieznanej trasie - możesz zobaczyć profil przewyższenia na przestrzeni kolejnych kilku kilometrów i zdecydować, ile ziaren musisz pokonać na kolejne podjazdy.
Automatyczne ładowanie
Po ukończeniu trasy naciśnij „Stop” i odpowiedz „Do zapisania?”, wybierając „Tak”. Gdy tylko znajdziesz się w zasięgu sparowanej sieci WLAN, Elemnt Roam natychmiast ładuje aktualne dane trasy i mapę na platformach takich jak Komoot lub Strava, jeśli ją włączyłeś. Z boku i absolutnie niezawodny. Jeśli Wi-Fi w domu jest daleko - na przykład na wakacjach - przesyłanie do tych portali odbywa się za pośrednictwem aplikacji towarzyszącej, gdy tylko zostanie ona otwarta i połączona z urządzeniem przez Bluetooth. Niezbędny do pobierania map i aktualizacji
Jednak WiFi musi być dostępne.
Dane Wahoo Element Roam
- Wymiary: 58,4 x 89 x 17,8 mm
- Rozmiar wyświetlacza: kolorowy wyświetlacz o przekątnej 2,7 cala
- Interfejsy: ANT+, Bluetooth, Wi-Fi
- Pamięć wewnętrzna na mapy: ok. 2 GB
- Wysokościomierz: barometryczny
- Kompatybilność: Strava, Komoot, Trainingpeaks i inne
- Żywotność baterii: 17 godzin
- Waga: 93 gram
- Cena: € 349,99
Sztylet mówią
Witam,
Niedawno dostałem też Roam. Zwykle działa idealnie, a jeśli nie, wsparcie szybko pomaga.
Przesunięcie mapy byłoby oczywiście świetne. Nigdzie nie mogę znaleźć jak to zrobić. Możesz pomóc?
Z poważaniem
Sztylet
Patrick mówią
To też byłoby dla mnie ważne, gdybym wiedział.
Sebastiana Vogela mówią
Jak dokładnie przenosisz karty? Mogę to zrobić tylko przez objazd „Trasa”, „Doprowadź mnie do”, „Lokalizacja na mapie”. Czy istnieje skrót klawiaturowy, którego mogę użyć do szybszego przesuwania mapy?
Dominik mówią
NIE. Nie jest to możliwe w przypadku tego cieszącego się dużym uznaniem urządzenia. Więc dla mnie też jest bezużyteczny