Nowości z testu/produktu: Koła Spengle MTB, firma o tej samej nazwie, która powstała w Szwajcarii, przedstawia zestaw kół, który znacznie wyprzedza swoje czasy pod względem wzornictwa. Spengle wykorzystuje technologię również w podróżach kosmicznych. W naszej redakcji pojawiły się nowe koła Spengle MTB Carbon Monocoque i zrobiliśmy wrażenie.
Spengle MTB Carbon: dlaczego?
Firma Spengle została założona w Szwajcarii w latach 80., a specjaliści od węgla mają obecnie siedzibę w Wielkiej Brytanii. Ale karbonowe koła monocoque są produkowane na Słowacji w skomplikowanych pracach ręcznych. Poszczególne nacięcia są nakładane z najwyższą precyzją, a następnie mechanicznie łączone. Ale po co cały ten wysiłek: „Obecnie wybierasz Spengle, aby doświadczyć nowego sposobu jazdy – w nowym kierunku, aby dobrze się bawić”. Przynajmniej tak obiecuje producent.
Spengle MTB Carbon: wariacje techniczne
Jeśli chodzi o różnorodność produktów, Spengle wyraźnie stawia na standaryzację. System kół jest obecnie dostępny tylko w rozmiarze 27,5 ″ (650B) z wolnym kołem Shimano. Wszystko inne jest modułowe. Dzięki temu przy zamówieniu można nie tylko wybrać kolor wirnika i naklejek. Szerokość osi oraz przednie i tylne koło można również dostosować do własnych potrzeb, ponieważ nie ma znaczenia, czy jest to doładowanie, czy nie. Jest dopasowywany za pomocą adaptera. Ten modułowy system jest sprytny i utrzymuje koszty produkcji na niskim poziomie. Spengle również standardowo stosuje Center-Lock do montażu tarcz hamulcowych, ale w każdej dostawie zawiera odpowiedni adapter do tarcz 6-otworowych.
Korpus wolnobiegu nie jest standardem (prawdopodobnie) Nadaje się do kaset Shimano z 10 lub 11 zębatkami, ale kaseta SRAM NX 12-biegowa nie pasuje. Podczas montażu szybko okazuje się, że w zestawie z kasetą lub kołami nie ma pierścieni dystansowych niezbędnych do prawidłowego montażu. Nawet pójście do sklepu z narzędziami nie pomogło. Kaseta SRAM NX Eagle po prostu nie działa płynnie i blokuje się po zainstalowaniu.
Po konsultacji z niezwykle zaangażowaną obsługą klienta problem został prawdopodobnie rozpoznany i już wpłynął na rozwój. W przygotowaniu jest również bębenek XD i Micro-Saline.
Spengle MTB Carbon: Prosty montaż przedniego koła
Znaleźliśmy więc jedyny rower 650B w naszym zespole redakcyjnym, ale niestety wbudowana mechanika nie działa z karbonowymi kołami monocoque Spengle MTB.
Rower "testowy": Orange Alpine 160 z osią 110x15mm z przodu i 142x12mm z tyłu, napędzany przez grupę SRAM GX-Eagle i hamowany przez hamulce Magura MT7.
Bezdętkowy montaż opon Maxxis sprawdził się idealnie, ale ze względu na stosunkowo niewielką szerokość wewnętrzną kół Spengle wynoszącą 24 mm, nie są one szczególnie szerokie. W MTB, szczególnie w segmencie Enduro, obręcze są teraz szersze. Do tarcz hamulcowych. Dzięki dołączonemu adapterowi Center-Lock montaż jest szybki i łatwy, a przednie koło jest już gotowe do montażu. Wszystko pasuje, wszystko działało i wszystko kręci się tak, jak powinno.
Spengle MTB Carbon: Tylne koło, które się nie obraca
Teraz do tylnego koła, opony i tarcze hamulcowe są również szybko montowane tutaj, ale teraz do kasety. Oparliśmy się na (branżowych) standardach iw dobrej wierze natychmiast zamówiliśmy kasetę SRAM NX-Eagle, która (powinna) pasować do korpusu wolnobiegu Shimano. Ale kiedy próbowaliśmy go złożyć po raz pierwszy, od razu zauważyliśmy, że wymiary się nie zgadzają. Albo kaseta jest za ciasno na piaście i w ogóle nic się nie kręci. Lub z pierścieniami dystansowymi dołączonymi do kasety, zamek nie wgryza się już w gwint. Teraz nadszedł czas, aby przejść do sklepu z narzędziami i zacząć majsterkować. Z różnymi pierścieniami o odpowiedniej średnicy w naszym bagażu, spróbowaliśmy ponownie i wydaje się, że działa, kaseta się obraca. Zamontuj wszystko na rowerze, a oczekiwania wzrosną. Krótki ostatni test na stanowisku montażowym, raz kręć korbą i pozwól jej pracować - daremnie. W obrocie kaseta znowu zacina się na piaście i nic nie działa, kaseta kręci się razem z kołem. Jakbyś nie miał wolnego koła.
Spengle MTB Carbon: Obsługa klienta obiecuje zaufanie
Po konsultacji z działem obsługi klienta Spengle, robak jest w szczegółach w naszym scenariuszu testowym. Kaseta 12-biegowa w ramie bez wspomagania na zamontowanym wolnobiegu nie działa. Temat został już rozpoznany w Spengle i jest obecnie rozwijany, a wariant XD jest również w przygotowaniu.
Mamy więc nadzieję, że Spengle ponownie usłyszymy w rozsądnym czasie i odpowiednio zakończymy test, ponieważ projekt i wykonanie są wyjątkowe, ale mogą przekonać.
Schreibe einen Kommentar