Nowości produktowe: Krótko przed Eurobike, Schwalbe sprawia, że ludzie siadają i zwracają na siebie uwagę dzięki trzem nowym bezdętkowym oponom wyścigowym. Velomotion zdążył już nim pojeździć - oto wszystkie ważne informacje na temat nowej gamy modeli.
Dzięki Pro One Schwalbe był przed laty jednym z pionierów trendu „Road Tubeless”. Obecny model nadal przekonuje bardzo niskimi oporami toczenia, wysoką ochroną przed przebiciem i dobrą przyczepnością na zakrętach, ale zmiana była tylko kwestią czasu - konkurencja w końcu dogoniła. Specjaliści od opon prezentują teraz całkowicie przeprojektowaną gamę: od września dostępne będą trzy modele bezdętkowe, które spełnią wszystkie wymagania, od jazdy na czas po przebieg.
Trzy modele do zawodów, treningów i wszystkiego pomiędzy
Zacznijmy od flagowego Pro One, ale za dobrze znaną nazwą kryje się zupełnie nowa konstrukcja: Dzięki „wywiniętej” konstrukcji karkasu, pod bieżnikiem nie ma już nakładających się warstw materiału. Ściana boczna jest nadal trójwarstwowa; pod bieżnikiem znajdują się dwie warstwy tkaniny oraz pas antyprzebiciowy V-Guard o szerokości 14 mm na całej szerokości. Oprócz znacznie niższej wagi (25er waży teraz tylko 245 gramów), ta konstrukcja ma zapewnić większą elastyczność - po prostu „Souplesse”. Wraz z nową mieszanką gumy „Addix Race Multi Compound” występuje również niższy opór toczenia, który podobno jest o 13% niższy niż w dobrze znanej Pro One; Według Schwalbe przyczepność na zakrętach została zwiększona o całe 22%. Warga uszczelniająca na stopce opony obiecuje łatwiejszy montaż: zapobiega ucieczce powietrza, dzięki czemu nową oponę można również napełnić konwencjonalną pompką podłogową – może nawet pompką do ramy.
Jako opona wyczynowa do triathlonu i jazdy na czas, Schwalbe dodał model Pro One TT do Pro One. Nie ma warstwy chroniącej przed przebiciem, dzięki czemu jest lżejszy i szybszy: w porównaniu z nowym Pro One jego opór toczenia jest podobno o 21% niższy; Najlepszy triathlonista Patrick Lange poprowadził prototyp do zwycięstwa na zawodach Ironman Hawaii 2018. Ta opona jest oczywiście używana również z mlekiem uszczelniającym, dzięki czemu nadal zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa; Oczywiście nie został zaprojektowany jako wszechstronny do zbierania kilometrów ze względu na zredukowaną konstrukcję - do tego służy numer trzy w ofercie, Schwalbe One Tubeless Easy. To poprzedni Pro One, uzupełniony o nową ochronę przed przebiciem, a teraz o mieszankę gumową Addix. Wypróbowana i przetestowana opona, która ma niski opór toczenia, staje się ponownie interesująca z dwóch powodów: po pierwsze, jest teraz dostępna również z piękną ścianą boczną „Classic Skin”, po drugie, została znacznie zmniejszona w cena i teraz kosztuje tylko 54,90 euro. Nowy Pro One pojawia się na rynku w starej cenie 69,90 euro i początkowo tylko w kolorze czarnym; Pro One TT kosztuje tyle samo i jest dostępny tylko z żółtą ścianą boczną.
Pierwsze wrażenia z jazdy nowym Schwalbe Pro One TT
Velomotion był już w stanie jeździć TT i Pro One przez kilka godzin i zorientować się w charakterze obu opon. Werdykt jest niezmiennie pozytywny: oba modele prowadzą się niezwykle płynnie, chociaż różnicę można odczuć dopiero przy bezpośrednim porównaniu; na suchej nawierzchni przyczepność na zakrętach jest ogromna, nawet przy dużym pochyleniu. Tam, gdzie na asfalcie czają się liczne ciała obce, TT jest w niekorzystnej sytuacji: prototyp został już przebity przez odłamek szkła, ale można go było prowadzić przy zmniejszonym ciśnieniu i trwale naprawić za pomocą łaty bezdętkowej Rema TipTop.
Uważaj na szerokości opon: Nowe standardowe felgi
Pro One i One są dostępne w szerokościach 25, 28 i 30 mm, TT tylko w 25 i 28 mm, przy czym należy zwrócić uwagę na następujące kwestie: Podczas gdy szerokości opon zawsze były określane przy użyciu obręczy 17C (szerokość wewnętrzna 17 mm) , standardowa obręcz ma teraz 19 mm szerokości po wewnętrznej stronie. W rezultacie nowe opony na starszych felgach mogą być węższe niż np. dobrze znana Pro One o tej samej nominalnej szerokości. (Dokładnie to zauważyliśmy w przypadku Conti GP 5000 Tubeless, które mierzyły dokładnie 25 mm jako 18 na obręczy DT o wewnętrznej szerokości 25,4 mm.) Jeśli cenisz sobie dużą objętość opon, nowe modele Schwalbe powinny mieć tendencję do być szerszym.
Gdy tylko próbki będą dostępne, Velomotion przeprowadzi obszerny test praktyczny; Do tego czasu jedno można powiedzieć na pewno: nowe opony bezdętkowe firmy Schwalbe to coś więcej niż tylko lifting, to one katapultują producenta z powrotem na szczyt segmentu „Road Tubeless”. Aha, a przy okazji: Pro One i One są również dostępne jako opony składane „Tube Type”, więc kierowcy, którzy wolą jeździć na dętkach w klasyczny sposób, również mogą mieć szansę.
Schreibe einen Kommentar