Nowości produktowe: Nowy Magura Cockpit Integration (MCi) to pierwszy na świecie hamulec hydrauliczny, który jest w pełni zintegrowany z kierownicą. Bez zewnętrznych przewodów, MCi oferuje schludny kokpit, lepszą aerodynamikę i lepszą ochronę elementów hydraulicznych.
Aktualizacja sierpień 2019: W międzyczasie przetestowaliśmy również system Magura MCi. Pierwsze wrażenia można znaleźć na końcu artykułu.
Wraz z nową serią Magura Integration, niemiecki specjalista od hamulców prezentuje nową serię produktów, która charakteryzuje się specjalnymi rozwiązaniami integracyjnymi, a tym samym dodatkowo optymalizuje konstrukcję i funkcję sprawdzonych produktów. Po zintegrowanym hamulcu szczękowym HSi i podgrzewanych manetkami HGi, uwaga skupia się teraz na kokpicie.
Integracja kokpitu Magura
W nowej Magura MCi po raz pierwszy wszystkie linki i kable są poprowadzone wewnątrz kierownicy. Rezultatem jest schludny wygląd, któremu towarzyszy również ulepszona funkcjonalność i zapewnia skuteczną ochronę przed upadkiem i uszkodzeniami mechanicznymi. Ponadto projekt nowej integracji Magura Cockpit oferuje producentom możliwość konsekwentnego kontynuowania języka projektowania ramy w kokpicie. Opracowując jednostkę hydrauliczną, projektanci polegali na własnym know-how z sektora motocyklowego.
Funkcjonalność MCi opiera się na doposażonym sprzęgle hydraulicznym do motocykli. Rdzeń to cylinder, który jest niewidocznie umieszczony w obszarze uchwytu kierownicy. Wymiary zbiornika wyrównawczego i średnica tłoka MCi odpowiadają wymiarom stosowanym w serii Magura MT. Dzięki temu ma taką samą stabilność i siłę hamowania jak konwencjonalne hamulce MT. MCi jest dostępny z 2- i 4-tłoczkowymi zaciskami. Przewody hamulcowe również są poprowadzone całkowicie wewnętrznie, przechodzą przez specjalne otwory w kierownicy przez mostek i główkę ramy. Stamtąd linie prowadzą do korony widelca, a następnie do ramy i zacisku przedniego hamulca. Rozważane są dalsze warianty, na przykład poprowadzenie kabli przez specjalną osłonę sterów w ramie. Kierownica i mostki są specjalnie zaprojektowane do użytku z Magura MCi.
Integracja z kokpitem Magura jest uruchamiana za pomocą dźwigni przymocowanej do kierownicy, która jest jedynym widocznym elementem nowego hamulca. W zależności od kierownicy i mostka system nadaje się zarówno do jazdy na rowerze górskim, jak i do użytku miejskiego. Jednak ze względu na to, że punkt łożyska dźwigni znajduje się blisko kierownicy, powinien zapewniać bardziej bezpośrednie wyczucie hamowania niż wszystkie poprzednie hamulce Magura. Ponadto zależność między skokiem dźwigni a siłą hamowania ma być bardziej progresywna, co poprawia dozowanie hamulca.
Nachylenie dźwigni MCi jest indywidualnie dostosowywane do każdego modelu roweru i optymalizowane pod kątem optymalnej pozycji siedzącej. Specjalne chwyty kierownicy z solidnym rdzeniem umożliwiają również zwis do 2 cm na końcu kierownicy. Regulacja zasięgu jest bezstopniowa na dźwigni hamulca.
Aktualizacja z sierpnia 2019 r.: Pierwsze wrażenia z jazdy
W międzyczasie mieliśmy okazję wypróbować innowację kokpitu Magury w praktyce - przynajmniej na kilku testowych kilometrach. Konfiguracja odbywa się dość szybko - po prostu dlatego, że opcje ustawień są bardzo ograniczone. To też największy i chyba jedyny prawdziwy punkt krytyki – ergonomia pasuje, wszystko jest dobrze. Jeśli nie pasuje, to albo trzeba się do tego przyzwyczaić, albo może poczekać na kolejną generację MCi, w której Magura z pewnością odniesie się do tego punktu krytyki.
Jeśli spojrzysz na kokpit z perspektywy kierowcy, zobaczysz niezwykły widok, szczególnie na naszym rowerze testowym, który był również wyposażony w bezprzewodowy Sram Eagle AXS. Kierownica wygląda prawie „nago” - niezwykle z klasą! W przeciwieństwie do tego, każdy tradycyjny kokpit wygląda jak dzika plątanina kabli i przewodów - bez względu na to, jak bardzo jest uporządkowany.
Wreszcie, jeśli spojrzysz przed siebie, na leśną autostradę lub szlak, uzyskasz dokładnie taką skuteczność hamowania, jaką znamy i cenimy z Magury. W naszym modelu zamontowano 4-tłoczkowe zaciski, które pochodzą z MT7 i zapewniają dokładnie takie osiągi dzięki enkoderom MCi.
Schreibe einen Kommentar