Test / MTB: Z Drössiger Ride HardTrail 1 przetestowaliśmy odnoszący sukcesy wszechstronny hardtail, który oferuje świetny ogólny pakiet ze skokiem sprężyny 120 mm, nowoczesną geometrią i niezmiennie solidnymi komponentami. Oczywiście wciąż znaleźliśmy kilka włosów w zupie. . .
Test: Drössiger Ride HardTrail 1 – rama
Drössiger HardTrail został zaprojektowany do użytku wszechstronnego i na szlaki, dlatego rama jest również zaprojektowana tak, aby pasowała do widelca 120 mm - to o 20 mm więcej niż większość „standardowych” hardtaili, ale zdecydowanie można to wyczuć na szlaku. Z tłumu wyróżnia się również kształt ramy – odpowiedni rower dla indywidualistów. Prawie żaden Drössiger nie jest podobny do drugiego. Zapewnia to konfigurator kolorów, za pomocą którego każdy klient może skonfigurować swoją indywidualną kombinację kolorów. Możesz stworzyć pożądany styl spośród ponad 20 podstawowych kolorów i ponad 20 dodatkowych kolorów dekorów. Drössiger dostarczył nam również atrakcyjną kombinację dla modelu testowego. Militarna ciemna zieleń ze złotym, metalicznym dekorem nadaje motocyklowi atrakcyjny, elegancki wygląd. Materiał ramy to typowe dla tego przedziału cenowego aluminium, któremu nadano atrakcyjny kształt poprzez hydroformowanie. Aluminiowa rama w rozmiarze M waży ok. 185o g.
Rzadkim szczegółem jest szybkie zwalnianie zamiast osi przelotowej z tyłu - w 2019 roku nie jest to już aktualne, przepraszam Drössiger. Kable są poprowadzone całkowicie poza ramą. Ułatwia to prace serwisowe nawet mniej doświadczonym wkrętakom. Bardzo ładnie: na ramie można zamontować dwa uchwyty na butelki, które z łatwością pomieszczą dwie duże butelki. Rura podsiodłowa jest przeznaczona do słupków 27,2 mm, które mają dobrą elastyczność i dzięki temu są całkiem wygodne. Jeśli jednak chcesz doposażyć w chowaną sztycę podsiodłową, wybór jest dość niewielki - ponadto rama nie jest przygotowana do montażu wewnętrznego sterowania, więc musiałbyś skorzystać z wariantu z zewnętrznym kablem.
Test: Drössiger Ride HardTrail 1 – Geometria
HardTrail jest dostępny z kołami 27,5″ i 29″ oraz w sześciu (!) rozmiarach ramy. Jest to absolutnie wzorowe, więc prawie każdy powinien być w stanie znaleźć odpowiedni rozmiar. Mniejsze rozmiary ram XS i S są dostępne tylko z 27,5″, L i XL tylko z 29″. Oba warianty są dostępne w rozmiarze M. Nasz testowy rower w rozmiarze L miał koła 29″.
Drössiger nadał Ride Hardtrail 1 zwinną, ale płynną geometrię do użytku na pojedynczych trasach. Przyjemnie krótkie podpory łańcucha o długości 435 mm zapewniają zwrotność. Ogólnie geometrię można opisać jako bardziej „zorientowaną na wycieczki”. Rama nie jest zbyt długa, a stos jest dość wysoki. Ogólnie rzecz biorąc, siedzisz bardziej wyprostowany i wygodniejszy. W żadnym wypadku nie należy tego rozumieć jako krytyki, ale należy to rozważyć przed zakupem.
Geometria Drössiger Ride HardTrail
XS | S | M | M | L | XL | |
rozmiar koła | 27,5 " | 27,5 " | 27,5 " | 29 " | 29 " | 29 " |
rura podsiodłowa (w mm) | 380 | 430 | 480 | 480 | 530 | 580 |
Pozioma rura górna (w mm) | 570 | 590 | 610 | 610 | 630 | 650 |
główka ramy (w mm) | 110 | 110 | 120 | 120 | 120 | 130 |
tylny trójkąt (w mm) | 420 | 420 | 420 | 435 | 435 | 435 |
Rozstaw osi (w mm) | 1080 | 1100 | 1120 | 1135 | 1155 | 1175 |
Kąt skrętu (w °) | 68.5 | 68.5 | 68.5 | 69 | 69 | 69 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 74 | 74 | 74 | 74 | 74 |
Zasięg (mm) | 395 | 415 | 435 | 425 | 445 | 460 |
Stosy (mm) | 605 | 605 | 645 | 645 | 645 | 655 |
Test: Drössiger Ride HardTrail 1 – wyposażenie
Drössiger Ride Hardtrail występuje w trzech konfiguracjach. Zaczyna się od 899 euro, środkowy wariant kosztuje 1.299 euro, a my mogliśmy przetestować topowy model za 1599 euro, który jest wyposażony w niezmiennie solidne wyposażenie. Centralnym elementem jest obwód Sram NX Eagle. Podstawowa grupa 12-biegowych napędów dobrze pasuje do ogólnego charakteru motocykla i jest wyposażona w 32-rzędową zębatkę na korbie i kasetę 11-50 z przyzwoitym zakresem przełożeń. Rock Shox Reba ze 120 mm skokiem zapewnia komfort z przodu.
Do kół Drössiger używa kombinacji piast DT Swiss 370 i obręczy DT Swiss 483d. Dzięki wewnętrznej szerokości 23 mm na felgach bez problemu zmieszczą się również nieco szersze opony. Felgi dobrze współgrają z założonymi oponami Schwalbe Nobby Nic o szerokości 2,25″. Do zakotwiczenia montowane są hamulce Drössiger Magura MT4 z tarczami hamulcowymi Magura Storm o średnicy 180 mm. Jeśli chodzi o sztycę, kierownicę i mostek, Drössiger stawia na wysokiej jakości części Race Face z serii Aeffect i Ride XC. Również w punktach styku siodła i kierownicy nie poczyniono żadnych oszczędności i zastosowano części Ergon. Ergon SMA30 jest używany jako siodło, a dobrze znany Ergon GA20 jako uchwyty.
Ramki do zdjęć | H Lite 2.0 |
widelec amortyzowany | RockShox Reba RL 120 mm |
niemy | - |
wirniki | DT Swiss 483d / DT Swiss 370 / DT Swiss Factory 2.0 |
Opona VR | Schwalbe Nobby Nic Addix SpeedGrip |
Tętno opon | Schwalbe Nobby Nic Addix SpeedGrip |
przerzutka tylna | Sram NX Orzeł |
dźwignia zmiany biegów | Sram NX Orzeł |
korba | Sram NX Eagle 32t |
przerzutka | |
Hamulec | Magury MT4 |
tarcze hamulcowe | Magura Burza 180mm |
sztyca | Race Face Ride XC 27.2 |
siodło | Ergona SMA30 |
trzon | Efekt Race Face R |
Lenker | Race Face Aeffect R 35 Riser 780 mm |
W sumie niezmiennie solidny sprzęt, w którym nie poczyniono żadnych oszczędności w szczegółach. Tylko regulowana sztyca wyglądałaby dobrze na rowerze. Ogólnie rower waży akceptowalne 12,3 kg.
Test: Drössiger Ride HardTrail 1 – Na szlaku
Typowy hardtail, Drössiger Ride Hardtail 1 jest bardzo żwawy i można powiedzieć, że siła pedałowania jest przekształcana bezpośrednio w napęd. Widelec można zablokować na kierownicy, aby żadne waty nie zniknęły z podwozia. Mimo to siedzisz na rowerze bardzo zrelaksowany - dzięki geometrii i szerokiej kierownicy. Pozycja siedząca jest wygodna ze względu na średni długi zasięg, ale nie jest zbyt rozciągnięta ze względu na krótki mostek. Opony Schwalbe Nobby Nic dobrze toczą się również po asfalcie. Gdyby opony zostały zamienione na bezdętkowe, można by zaoszczędzić kilka gramów i zoptymalizować właściwości toczenia.
Pomimo modyfikacji szlaku, rower z łatwością wspina się po stromych rampach dzięki dużemu kątowi nachylenia rury podsiodłowej, a grupa NX Eagle oferuje wystarczający zakres przełożeń. Kiedy sprawy stają się bardziej techniczne pod górę, wygodna pozycja siedząca wchodzi w grę. Siedzisz na środku roweru, przednie koło prawie się nie wspina, a opony Nobby Nic zapewniają dobrą przyczepność na luźnych nawierzchniach.
Rower bardzo płynnie zjeżdża w dół, a dzięki szerokiej kierownicy, krótkiemu mostkowi i dość luźnemu kątowi skrętu czujesz się bardzo bezpiecznie nawet na stromych podjazdach. Jednak widelec mógłby być nieco bardziej czuły i oferować nieco większe wsparcie w średnim zakresie skoku. Jeśli trochę go dokręcimy, pojawią się krótkie tylne widełki. Dzięki nim można zabawnie okrążać motocykl w ciasnych zakrętach. Hamulce Magura MT4 wykonują dyskretną pracę i wykonują swoją pracę bez żadnych problemów. Czasami słychać tylko słynne brzęczenie tylnej osi, gdy tylny koniec trochę się skręca z niezbyt sztywnym szybkozamykaczem. Jak wspomniano powyżej, regulowana sztyca pasowałaby do charakteru motocykla i z pewnością zapewniłaby Ride Hardtrail 1 trochę więcej frajdy.
Schreibe einen Kommentar